TWAIN-driver Philips Toucam -> Kernel32.dll error

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik wil graag snapshots maken met mijn Philips Toucam Pro webcam. Dit kan met vrijwel ieder grafisch pakket via de geïnstalleerde TWAIN-drivers, maar hier zit het probleem. Zodra een programma (maakt niet uit wat voor programma, het gebeurt zowel in bijv. Photoshop, Paint Shop Pro als Word) deze aanspreekt, crasht het desbetreffende programma met een foutmelding:
code:
1
2
3
PSP heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina 
veroorzaakt in module KERNEL32.DLL op0167:bff7b9f2.
Registers: blablablablablabla

Ik heb de drivers al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Nieuwere drivers zijn er niet. Ook heb ik de drivers van mijn scanner (die ook TWAIN gebruikt) gede-installleerd en weer opnieuw geinstalleerd, dit had ook geen effect.
De USB-drivers voor m'n moederbord zijn ook in orde. Heb ook al geprobeerd of 't helpt als ik de USB-controller geen IRQ laat delen. Naast de webcam heb ik nog een Canon BJC-3000 printer aangesloten via USB (die overigens geen TWAIN-drivers heeft). Als ik die niet installeer blijft 't probleem bestaan.

Verder werkt de camera prima (filmpjes opnemen, netmeeting etc.) Ik heb al gebeld/gemaild met de Philips helpdesk, maar die wisten de oplossing ook niet. Ik heb dit probleem nu al een half jaar (zolang ik de camera heb), en heb dus nog geen enkel plaatje met dat ding kunnen maken. :(

Systeem specs (voor zover misschien relevant):
ASUS P3V4X (Via 694X)
P3 733 SLOT1 (niet overgeklokt)
256MB PC133 RAM
Geforce DDR
Avision AV260C scanner (parallel)
Canon BJC-3000

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? 'k heb echt al werkelijk alles geprobeerd, maar tevergeefs... ;(
Alvast bedankt voor de reacties!

(Sorry voor 't lange verhaal btw :P ;))

#

Verwijderd

Wat voor besturingssysteem gebruik je?
In Windows ME hoef je volgens mij niet apart een TWAIN driver te installeren en geloof in Windows 2000 ook niet!

• Zap
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 18:24 schreef Tubbietje het volgende:
Wat voor besturingssysteem gebruik je?
In Windows ME hoef je volgens mij niet apart een TWAIN driver te installeren en geloof in Windows 2000 ook niet!
Whoops sorry, goed dat je 't vraagt...was ik ff vergeten te vermelden. Ik gebruik Win98SE.
Wat die TWAIN-driver betreft: die wordt gewoon standaard met de drivers van de camera geïnstalleerd.

#

• Zap
  • Niet online
Heeft er iemand hetzelfde probleem gehad? Niemand die de oplossing weet? ;(

#

• Zap
  • Niet online
Ok, sorry dat ik em weer omhoogschop.. maar dit is mijn laatste poging. ;) Als ik nu weer geen reacties krijg geef ik het maar op want ik heb zelf al alles geprobeerd... :'(

#

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43

a6amt

Nostalgie

heb je hetzelfde met kodak imaging? Misschien een tweede twain device ; b.v. een capture device in de GF( Asus 6800 o.i.d.) Welke taal is het OS?

• Zap
  • Niet online
Op woensdag 05 september 2001 20:33 schreef a6amt het volgende:
heb je hetzelfde met kodak imaging? Misschien een tweede twain device ; b.v. een capture device in de GF( Asus 6800 o.i.d.) Welke taal is het OS?
Hee, toch nog een reactie zie ik :D

Ja, met Imaging precies hetzelfde, alleen dan in een andere DLL ipv. kernel32:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
KODAKIMG heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina
 veroorzaakt in module VORTM.DLL op0167:0855d344.
Registers:
EAX=08690000 CS=0167 EIP=0855d344 EFLGS=00010212
EBX=00000008 SS=016f ESP=006bea30 EBP=006bea54
ECX=000000f0 DS=016f ESI=08567340 FS=1b7f
EDX=08690000 ES=016f EDI=08567358 GS=0000
Bytes in CS:EIP:
55 8b ec 51 8b 4d 08 8b 55 10 53 56 8b 71 04 57 
Stackdump:
0855d18b 08690000 000000f0 00000008 00000000 
00000080 00000000 00000009 08690000
006bea94 08560615 00000008 00000000 00000001 08540000 818cbb90

etc...

Het is btw. in de Nederlandse versie van Win98SE, en de drivers die ik heb geïnstalleerd zijn ook Nederlands.
Ik heb 2 twain-devices, m'n scanner en de webcam... Afzonderlijk heb ik ze al geprobeerd, scanner geeft geen problemen en de webcam wel (zelfs als de scanner drivers nog niet geïnstalleerd zijn).

*edit*
O ja, ik heb in de tussentijd m'n moederbord nog een keer vervangen.... En zelfs daarna bleef het probleem optreden... :?

#

• a6amt

a6amt

Nostalgie

Het lijkt er op dat de zaak plat gaat op audio. De toucam reageert op "cheese" voor het maken van een snapshot.
Kun je wel met Vrecord een opname maken met audio en video?
Check morgen wel even voor je op een test system!
Nog speciale hardware die je gebruikt, alle details zijn welkom!

O ja welke versie cdrom gebruik je?

• Zap
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 19:25 schreef a6amt het volgende:
Het lijkt er op dat de zaak plat gaat op audio. De toucam reageert op "cheese" voor het maken van een snapshot.
Kun je wel met Vrecord een opname maken met audio en video?
Check morgen wel even voor je op een test system!
Nog speciale hardware die je gebruikt, alle details zijn welkom!

O ja welke versie cdrom gebruik je?
In Vrecord werkt verder alles perfect! Ik kan gewoon filmpjes opnemen met zowel video als geluid (via de ingebouwde microfoon).
Op de pagina waar m'n signature naar linkt staat alle hardware die erin zit en aanhangt.
De versie van de drivers en applicaties van de camera is 1.0 final, naar mijn weten ook de enige versie die er is.. heb althans nog nooit nieuwere kunnen downloaden met Vdownload.

Alvast bedankt voor je hulp!

#

• a6amt

a6amt

Nostalgie

Heb helaas geen machine met de 694X chipset gevonden en kan jouw probleem ook niet gereproduceert krijgen. Het enige wat je nog kunt proberen is het downloaden van de webupdate op http://www.pc-cameras.philips.com/ onder downloads.

• Zap
  • Niet online
Op dinsdag 11 september 2001 10:04 schreef a6amt het volgende:
Heb helaas geen machine met de 694X chipset gevonden en kan jouw probleem ook niet gereproduceert krijgen. Het enige wat je nog kunt proberen is het downloaden van de webupdate op http://www.pc-cameras.philips.com/ onder downloads.
Hmm, jammer... maar toch bedankt in ieder geval!
Die webupdate had ik ook al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Tsja, dan geef ik de moed maar op... :'(
'k mis nu eigenlijk wel de functionaliteit die voor mij een van de grotere redenen was om zo'n camera te kopen.. ;( Heb dat snapshot-window nog nooit kunnen zien, 't gaat al fout voordat ik überhaupt iets op m'n scherm krijg.. :r

#

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 21:20 schreef Zap het volgende:
Heeft er iemand hetzelfde probleem gehad? Niemand die de oplossing weet? ;(
Ik heb dit probleem ineens ook gekregen. Geen idee waar het aan ligt maar ik krijg hem helemaal niet meer aan de gang. Kreeg eerst de melding: "Grafisch deel werkt niet" als ik iets wilde opnemen. Toen opnieuw proberen te installeren maar ik haal het einde van het installatieproces niet. Het is allemaal begonnen toen ik de pctv pro in mijn systeem kreeg of de Radeon 8500 (bijna tegelijk geinstalleerd). Ik moet nog uitzoeken waar het aan ligt maar heb eigenlijk weinig zin om alles weer te deinstalleren, oude kaarten erin te zetten en pffffff.....ik word al moe als ik eraan denk. (Heb al heel wat gelazer met de pctv achter de rug namelijk).

Verwijderd

Hmmm, er zit weinig leven meer in de zaak hier. Problemen opgelost?

Bij mij in ieder geval wel, gewoon hele zooi opnieuw geinstalleerd (windows dus ook he) en alles doet het zoals het doen moet.

• Zap
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 20:58 schreef dutchman22 het volgende:
Hmmm, er zit weinig leven meer in de zaak hier. Problemen opgelost?

Bij mij in ieder geval wel, gewoon hele zooi opnieuw geinstalleerd (windows dus ook he) en alles doet het zoals het doen moet.
Bij mij nogsteeds niet ;(

Maja, boeit me nu ff nie, t is nieuwjaar en ik ga dalijk HARD feesten! :)

#

Pagina: 1