Mag webshop een order cancelen die betaald is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• josi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-08-2022
Hallo ik heb via een webshop 2x DJ hardware gekocht. Nu is 1 aangekomen bij mij thuis en de 2e is die vergeten. Nu komt de eigenaar van de webshop erachter dat hij verlies maakt en zegt hij "eigenlijk moet ik de order cancellen". Kan dat zomaar als ik al betaald heb en 1 heb ontvangen (eigenlijk had ik al beide moeten hebben)? Ik weet niet zo goed wat ik met zijn bericht moet van "Ik moet eigenlijk de order cancelen".

alvast bedankt

[ Voor 2% gewijzigd door josi op 25-08-2022 14:57 . Reden: taal ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Is hij nou stuk of heb je er 1 ontvangen.
Erg vaag als je zo dingen opschrijft.

Antwoord op je vraag, nee hij mag niet eenzijdig besluiten de boel te cancelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bad Brains op 25-08-2022 14:55 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

https://www.security.nl/p...rt+bestelling+na+typefout

Nee dat mag niet.

Er zijn veel webwinkels die zeggen dat je alleen een order plaatst en alvast betaalt en ze pas bij leveren akkoord gaan met je order, maar dat is niet hoe het juridisch gezien werkt.

Je kan bovenstaande security.nl artikel doorsturen naar de beste man en zeggen dat hij gewoon mag leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31

Reptile209

- gers -

josi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:51:
Hallo ik heb via een webshop 2x DJ hardware gekocht. Nu is 1 aangekomen bij mij thuis en de 2e is die vergeten. Nu komt de eigenaar van de webshop erachter dat hij verlies maakt en zegt hij "eigenlijk moet ik de order cancellen". Kan dat zomaar als ik al betaald heb en 1 heb ontvangen (eigenlijk had ik al beide moeten hebben)? Ik weet niet zo goed wat ik met zijn bericht moet van "Ik moet eigenlijk de order cancelen".

alvast bedankt
Als het niet om een overduidelijk verkeerde prijs gaat (10 in plaats van 1000 euro), dan moet de webshop leveren. Bron. Op basis van de uitspraak van de eigenaar ("eigenlijk heb ik iets stoms gedaan"), is het geen overduidelijke vergissing of typfout. Of je de levering ook afgedwongen krijgt, is een tweede... Dus een makkelijke optie kan zijn: laat hem die tweede cancellen en bestel die (daar of elders) alsnog. Anders gaat het je mogelijk wel heel veel tijd (= geld) kosten, dus bedenk of het je dat waard is. :)
Bad Brains schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:54:
Is hij nou stuk of heb je er 1 ontvangen.
Erg vaag als je zo dingen opschrijft.

Antwoord op je vraag, nee hij mag niet eenzijdig besluiten de boel te cancelen.
Is heel normaal Nederlands hoor: "2 stuks, 1 stuk". En zeker uit de context blijkt wel dat er niets kapot is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 25-08-2022 15:02 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:28
Daar valt zonder verdere info niet veel over te zeggen. Bij een overduidelijke prijsfout kan blijkbaar zelfs na levering nog geannuleerd worden: https://blog.iusmentis.com/tag/teufel/

Vraag zal dus zijn, is het bedrag dat je betaald hebt 'normaal' voor deze DJ hardware of is het een onwaarschijnlijk laag bedrag.

Is het normaal, dan heb je waarschijnlijk gewoon een geldige overeenkomt en zal de verkoper moeten leveren. Is het een overduidelijke prijsfout geweest kan dit anders zijn.

• josi
Volgens de verkoper maakt hij 50 euro verlies. "kost mij 50.- dit".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
josi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:06:
Wat koop je, en wat kost het.
Zonder de naam van de verkoper erbij te halen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-10 13:59
Pech voor hem lijkt mij. Stel je voor hij verkoopt iets en krijgt bij het inkopen een goede deal, gaat hij je dan ook €50 overmaken omdat ie anders extra winst heeft?

Tuurlijk niet, dit valt gewoon onder ondernemersrisico......

• josi
Gemini MDJ-500 per stuk 179, 2x voor 358 euro,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Ook dat zegt niet heel veel, 50 euro verlies op normale verkoopprijs van €51 is bijv. heel veel, terwijl €50 'verlies' op een artikel van €1000 mogelijk niet eens tot verlies leid maar enkel wat minder omzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
josi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:09:
Als die normaal dan zo'n 230 euro per stuk kosten denk ik dat de verkoper in deze pech heeft, dat zou ik in ieder geval zien als vrij normale korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Ik zie die even snel staan voor 225,- dus de prijs die je betaald lijkt me prima.
Zou ze gewoon lekker laten uitleveren, de verkoper kan hier mijns inziens niet zomaar onderuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

josi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:09:
Dus 25 euro 'verlies' op 179 euro?

Dat is absoluut geen prijsfout die jij als koper had moeten herkennen, maar gewoon een mooie deal voor jou. Gebeurt wel vaker dat elektronica een paar tientjes is afgeprijsd.

Let wel dat dit alleen relevant is bij b2c (dus webshop naar particulier), niet b2b/zakelijke transactie en ook niet particulier (marktplaats). Als het echt een webshop is met een KVK nummer en alles en jij als particulier koopt dan is de verkoper in dit geval gewoon keihard verplicht om te leveren. Dat het hem 50 euro kost is niet jouw probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josi
In dit geval gaat het ook over een webshop met kvk. Ik zal hem een zakelijk berichtje terug sturen dat hij toch moet leveren.

bedankt voor de reacties:)

• Bad Brains
  • Nu online
Laat ook even weten hoe het is afgelopen. (y)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die verkoper heeft een fout gemaakt: die heeft 1 besteld in plaats van 2. Dat de prijs nu hoger is dan eerder is zijn ondernemersrisico.

Dit zie je ook bij zonnepanelenboeren: je bestelt het nu tegen X-bedrag en de zonnepanelenboer bestelt de panelen later bij zijn leverancier. Tegen de tijd zijn de prijzen hoger en dus komen ze bij de klant aan met "de boel is duurder geworden, betalen pannenkoek". Zo werkt het natuurlijk niet.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:35
Ik vind het verschil ook niet zo verschrikkelijk. En je hebt er ook geen misbruik van gemaakt zoals er gelijk 10tallen bestellen om ze te verkopen met winst(hoi hoogslapers van de leenbakker). 50 euro is vervelend maar niet desastreus voor de webshop eigenaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• josi
Product is vandaag goed binnengekomen 👍🏻
Pagina: 1