Koeler snelheid HEEEL hoog

Pagina: 1
Acties:

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:59
Hey, sinds kort heb ik dus een nieuw systeem, check signature, en nou viel me gister op dat mijn FANS soms verschrikkelijk snel draaien, als ik naar de FANS kijk dan lijkt het niet sneller als anders, maar toch.

Er zitten Spire FANS op mijn CPU's en dit was de snelheid waar ze gister op draaiden :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xtracer/asusprobe.jpg

Ik heb Asus probe ook al opnieuw opgestart enzo, maar dat maakte niets uit, toen ik mijn PC uit had gezet en opnieuw had opgestart was het weer normaal rond de 4500 toeren.

En dan nog iets, als ik mijn FANS laat controleren door Asus probe dan draaien ze op 3500 toeren, dan maken ze een stuk minder lawaai maar de temperatuur blijft hetzelfde, waarom gaat de temperatuur niet naar beneden als ik de koelers snel laat draaien.

Verwijderd

Of je hebt een heel sterke fan of dit kan niet, volgens mij is het eerder gedeeld door 2

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

9000 + :9

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• sorted.bits
Mmm dat dacht ik dus eerst ook, maar er staat toch echt CPU FAN en CPU2 FAN. Ook zijn deze snelheden verschillend van elkaar....

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49
Op maandag 27 augustus 2001 15:50 schreef KixAss456 het volgende:
Of je hebt een heel sterke fan of dit kan niet, volgens mij is het eerder gedeeld door 2
Jij hebt em door :)

Verwijderd

heb je een 220V fan ofzo :? :P

P.s. ik wil hem wel ruilen :)

Verwijderd

Kijk ook eens in de Bios bij temp (fan speed) wat zie je daar want dat programma kan het ook wel eens fout hebben.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 15:52 schreef XTracer het volgende:
Mmm dat dacht ik dus eerst ook, maar er staat toch echt CPU FAN en CPU2 FAN. Ook zijn deze snelheden verschillend van elkaar....
jep, want de temp. loopt gelijk op met de snelheid, beetje wasigh

Verwijderd

bij mij (met Asus Probe) staan ze toch netjes op 5000, mischien een bios updateje?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 18:16

Servowire

prutser:~#

Je mobo is warmer dan je CPU :? ?

met papier mache kun je alles maken!!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op maandag 27 augustus 2001 16:19 schreef Servowire het volgende:
Je mobo is warmer dan je CPU :? ?
idd dat merkte ik ook al op!
volgens mij zijn er een paar stekkertjes verkeerd aangesloten!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

probeer een MBM.

Geen inspiratie

Verwijderd

Kijk even welke op 0 springt als je een fan los haalt. Het kan geen kwaad om je fan even een minuutje uit te hebben, daar gaat niets van kapot. Vergeet hem echter niet weer aan te sluiten!

• sorted.bits
Mijn mobo is altijd warmer dan mijn CPU geweest op dit mainboard, een nieuwere BIOS is er nog niet voor dit mobo, ik heb 1010 en dat is de nieuwste.

Het zijn gewoon standaard koelers (geen 380Volts ofzo ;) ) en ze zitten ook wel goed aangesloten.

• sorted.bits
mmm ok, met mbm is het een stuk anders, maar nog steeds mijn CPU tempraturen hoger dan mijn mobo temp, maarja, het zal wel :?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xtracer/mbm.jpg

Heb er maar effe een hot chick bij gezet ;) hopelijk heeft het invloed :)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12

marco899

Know's what he wants.

Dat je mobo temp hoger is kan makkelijk. Om dit omlaag te halen kan je bv een blue orb op je chipset zetten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 18:16

Servowire

prutser:~#

Bij mij is CPU en mobo ook verkeerd om in MBM
ff in je bios kijken of het daar ook zo is

met papier mache kun je alles maken!!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

offtopic:
Bevalt dat moederbord goed :?
Ik wil namelijk ook een CUV4X-D kopen met 2x een P3 1GHz :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

[b]

[afbeelding]

Ik heb Asus probe ook al opnieuw opgestart enzo, maar dat maakte niets uit, toen ik mijn PC uit had gezet en opnieuw had opgestart was het weer normaal rond de 4500 toeren.
ga jij maar eens je temp vergelijken met je asus probe en je bios het scheelt zo een graad of 10 tot 15 dus ik zou daar ook maar niets van geloven en het komt nog dat hij begint te flippen over je voltage als je geen goede aansluiting hebt op je pc echt een k*t progje als je het mij vraagt! :(

• sorted.bits
Op maandag 27 augustus 2001 23:37 schreef Bierkameel het volgende:
offtopic:
Bevalt dat moederbord goed :?
Ik wil namelijk ook een CUV4X-D kopen met 2x een P3 1GHz :)
Mainboard bevalt prima eigenlijks, draait wel lekker soepel nu ;) Het verschil merk je ENORM als je bepaalde ERG zware taken aan het doen bent, je systeem is dan nog steeds 100% aanspreekbaar. :)

• sorted.bits
Op maandag 27 augustus 2001 23:43 schreef White_Fox het volgende:

[..]

ga jij maar eens je temp vergelijken met je asus probe en je bios het scheelt zo een graad of 10 tot 15 dus ik zou daar ook maar niets van geloven en het komt nog dat hij begint te flippen over je voltage als je geen goede aansluiting hebt op je pc echt een k*t progje als je het mij vraagt! :(
Mmmm ja, maar in Asus Probe zit een mooie optie : Enable Fan Control, want nu waai ik mijn kamer uit, ik wil die fans weer terug hebben naar 3500 toeren want nu maakt het echt pokke herrie. Of kan ik ze ook beide tegelijk installeren? (MBM en Asus Probe), ik hoorde dat dit problemen gaf namelijk

• sorted.bits
Ok, ik heb dus nu Asus Probe geinstalleerd, maar dan begint hij compleet te flippen, dan draaien koelers ineens op -2000 toeren enzo :), nu heb ik alle waarschuwingen gewoon uitgeschakeld, en is ie stil. Ook heb ik Fan Control aangezet en de fans draaien nu een stuk stiller, terwijl de temp nagenoeg gelijk blijft.

MBM geeft soms wel eens 1 seconde aan dat een coeler maar op 1500 toeren draait, maar dit is denk ik een meetfout.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xtracer/mbm2.jpg

EDIT : Volgens dit plaatje zijn de tempraturen 1 graad hoger, maar compleet unstressed zijn ze juist even hoog of (zoals op dit moment) nog lager.

EDIT 2 : Don't ask what I am doing behind the computer at this time ;)

Verwijderd

nog een ding dat je NIET moet doen is Asus Probe en MBM tegelijk aan hebben staan, dan worden de waardes helemaal gefucked

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 27 augustus 2001 15:47 schreef XTracer het volgende:
Hey, sinds kort heb ik dus een nieuw systeem, check signature, en nou viel me gister op dat mijn FANS soms verschrikkelijk snel draaien, als ik naar de FANS kijk dan lijkt het niet sneller als anders, maar toch.

Er zitten Spire FANS op mijn CPU's en dit was de snelheid waar ze gister op draaiden :

[afbeelding]

En dan nog iets, als ik mijn FANS laat controleren door Asus probe dan draaien ze op 3500 toeren, dan maken ze een stuk minder lawaai maar de temperatuur blijft hetzelfde, waarom gaat de temperatuur niet naar beneden als ik de koelers snel laat draaien.
is gewwon een foutje

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1