vraag over POE injectie en LAN kabels Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Skinamp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo,

in vervolg op m'n vorige vraag mbt welk opslag medium voor bewakingscamera beelden (Nas met gratis bewakings kamera software), nu het volgende waar ik graag advies over wil hebben.

Ik ga de : Reolink PoE NVR RLN8-410 aanschaffen.
Tevens wil ik een 8mp Reolink camera aanschaffen welke POE ondersteund.
Mijn 2 oudere 5mp reolink camera's zijn gewoon via een LAN kabel aangesloten en hebben geen POE ondersteuning.

Mijn vragen zijn :
1) Moet ik speciale LAN kabels aanschaffen of kan ik de oude kabels gebruiken, enkele daarvan zijn cat5
2) Waar wordt de POE injector aangesloten, op de NVR of per camera?

Bij vraag 2 denk ik, op de NVR heb ik 1 injector nodig en kan tezijnertijd de twee 5mp cameras vervangen door POE camera's die dan via deze ene injector van stroom worden voorzien, anders zou ik dus voor elke camera een aparte injector moeten aanschaffen. Of klopt dit niet ?

[ Voor 3% gewijzigd door Skinamp op 25-08-2022 14:10 . Reden: link naar vorige topic toegevoegd ]

Beste antwoord (via Skinamp op 25-08-2022 20:03)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Nee, PoE kan over iedere kabel heen (er even vanuitgaande dat je normale netwerkkabels gebruikt).
2. Die NVR heeft 8 PoEpoorten. Dus je hebt geen losse injector nodig als ik het zo zie. Tenzij je de camera niet direct aan die NVR gaat hangen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

1. Nee, PoE kan over iedere kabel heen (er even vanuitgaande dat je normale netwerkkabels gebruikt).
2. Die NVR heeft 8 PoEpoorten. Dus je hebt geen losse injector nodig als ik het zo zie. Tenzij je de camera niet direct aan die NVR gaat hangen.

• Skinamp
@TERW_DAN

bedankt voor het duidelijke antwoord op vraag 1
vraag 2 heb ik nu dus duidelijk meer vragen ;-)

betekend dit dat de meegeleverde adapter die de NVR van stroom voorziet, tevens de
lan poorten van stroom voorziet ?
Is dit dan geen probleem voor de twee 5mp camera's die niet POE compatible zijn, of kunnen
die gewoon hierop aangesloten worden.

P.S.
tussen de NVR en de camera's zitten op dit moment de router en op zolder nog een extra
switch, dus camera's > 4port switch > router > laptop en minipc
Moeten de camera's om goed te funktioneren direct op de NVR worden aangesloten ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt niet PoE apparaten gewoon op een poort aansluiten die met PoE overweg kan. De adapter van de NVR zal ook de stroom op de PoE poorten zetten (anders zou het weinig zinnig zijn om PoE poorten te hebben op dat ding).
P.S.
tussen de NVR en de camera's zitten op dit moment de router en op zolder nog een extra
switch, dus camera's > 4port switch > router > laptop en minipc
Moeten de camera's om goed te funktioneren direct op de NVR worden aangesloten ?
Als je daar switches tussen gaat zetten, dan verlies je de PoE functionaliteit (tenzij je een switch hebt die PoE passthrough doet, of gewoon een PoE switch. Maar dan doet de NVR geen PoE).

• Skinamp
Dus een POE passtrough switch is de oplossing als ik het goed begrijp.

Hartelijk bedankt voor je duidelijke antwoorden, denk dat ik het nu wel
aandurf tot de koop over te gaan ;-)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:15
Waarom zou je er switch tussen willen zetten?
Lijkt me niet zinvol.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Skinamp
Omdat ik anders 2 lankabels van de zolder naar de woonkamer moet trekken, nu
heb ik er 1 die naar de switch gaat en vandaar via de zolder naar de 2 camera's.
Deze opstelling werkt eigenlijk al heel lang naar behoren, het trekken van een 2e
kabel is volgens mij een hele boel "nodeloos" werk

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je kunt de NVR toch ook op zolder zetten? Sluit je die aan op de ene kabel die naar zolder gaat en op de NVR sluit je de camera's aan?

[ Voor 32% gewijzigd door Tralapo op 25-08-2022 21:00 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Skinamp schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:17:
Omdat ik anders 2 lankabels van de zolder naar de woonkamer moet trekken, nu
heb ik er 1 die naar de switch gaat en vandaar via de zolder naar de 2 camera's.
Deze opstelling werkt eigenlijk al heel lang naar behoren, het trekken van een 2e
kabel is volgens mij een hele boel "nodeloos" werk
Als je er een switch tussen gaat hangen, pak dan een PoE switch, want dan kan die dienst doen als PoEinjector. PoE heb je dan op die NVR helemaal niet nodig.

• Skinamp
Oke,
tot zover snap ik het verhaal.

Blijft wel de vraag : De NVR heeft een hdmi aansluiting die via de versterker in de
woonkamer alle beelden op de televisie kan tonen. Dat wordt lastig wanneer de NVR
op de zolder staat :-)

Dus een NVR zonder POE, maar de switch veranderen in een met POE

2 camera's > PoE switch > lan kabel naar router > NVR zonder PoE > HDMI naar versterker

Echter wat is het voordeel van deze optie boven de eerder genoemde, bij reolink zie ik geen NVR zonder PoE. Het zoeken naar een NVR zonder PoE die reolink camera's ondersteund wordt dan weer een tijdrovende klus, alles van 1 merk is denk ik in dit geval het beste.

[ Voor 25% gewijzigd door Skinamp op 25-08-2022 23:34 ]

• Ben(V)
Google chrome cast kopen en op je tv aansluiten, dan kun je gewoon met je mobile een scherm naar je tv casten en heb je geen hdmi aansluiting nodig.
Heb je ook geen herrie makende NVR naast je tv staan.

En een google chrome cast is goedkoper dan een Poe switch.

[ Voor 14% gewijzigd door Ben(V) op 26-08-2022 08:41 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-10 13:56
Ben(V) schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:34:
Google chrome kopen en op je tv aansluiten, dan kun je gewoon met je mobile een scherm naar je tv casten en heb je geen hdmi aansluiting nodig.

En een google chrome is goedkoper dan een Poe switch.
*Chromecast. "een google chrome" is een browser. Is overigens niet echt een ideale oplossing. NVR's hebben meer opties achter de HDMI zitten, zoals setup enzo.

[ Voor 11% gewijzigd door XelaRetak op 26-08-2022 08:39 ]

• Ben(V)
Sorry foutje van mij, zal het aanpassen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Skinamp Verdiep jezelf eerst even in PoE én de verschillende varianten welke er zijn. Je zal niet de eerste zijn die een NIC van een eind-device opblaast doordat er een verkeerde, proprietary vorm van PoE geleverd wordt door een switch / PoE injector.

802.3 is de bijbehorende moderne IEEE standaard en ook daar zijn meerdere vormen van welke vervolgens weer verschillende wattages als Max. kunnen leveren (802.3af / 802.3at / 802.3bt).

In jouw geval moet je dus even goed weten wélke PoE klasse je camera's verwachten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 20:06
Skinamp schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:06:
Oke,
tot zover snap ik het verhaal.

Dus een NVR zonder POE, maar de switch veranderen in een met POE

2 camera's > PoE switch > lan kabel naar router > NVR zonder PoE > HDMI naar versterker

Echter wat is het voordeel van deze optie boven de eerder genoemde, bij reolink zie ik geen NVR zonder PoE. Het zoeken naar een NVR zonder PoE die reolink camera's ondersteund wordt dan weer een tijdrovende klus, alles van 1 merk is denk ik in dit geval het beste.
De eerdere optie (poe vanuit de nvr) werkt niet als er een switch tussen staat. Die geeft dit signaal immers niet door.

Poe passthrough devices daargelaten gaat poe enkel vanaf de injector naar het device aan het andere eind van diezelfde kabel.

Een poe switch is niks anders dan een normale network switch met ingebouwde poe injectors.

Als de nvr poe heeft. En je hangt er een switch achter, gaat de poe van de nvr gewoon niet aan op die poort. Als die switch dan ook Poe heeft, en hij de poe geschikte gebruiker (camera) ziet op zijn poort zet hij voor die poort de poe aan.

Als de switch geen poe heeft. Kun je een losse poe injector toevoegen.

Een nvr kopen met poe kan geen kwaad. In het ergste geval gebruik je het niet. Alleen als er een goedkopere optie is zonder poe, kan dat interessant zijn. Zo niet, dan niet.

De poe staat niet zomaar aan. De switch detecteert eerst of er een poe capable device aanhangt en welke vermogensklasse van poe het ondersteund. Daarna gaat de poort pas aan. Hang je er iets willekeurig (non poe) anders aan, gebeurt er niks.
Muv sommige domme poe injectors die gewoon domweg 24 of 48v op de kabel zetten. Niet echt conform de standaard. Maar alsnog (meestal!) niet schadelijk voor non-poe devices. De ethernet isolation transformer in het eindapparaat hoort dat netjes te blokkeren

• Skinamp
Bedankt voor alle tips en antwoorden !!

doorslaggevend :
(Een nvr kopen met poe kan geen kwaad. In het ergste geval gebruik je het niet.
De poe staat niet zomaar aan. De switch detecteert eerst of er een poe capable device aanhangt en welke vermogensklasse van poe het ondersteund. Daarna gaat de poort pas aan. Hang je er iets willekeurig (non poe) anders aan, gebeurt er niks.)

dus,
ik hak de knoop door en ga voor de NVR van Reolink en koop er gewoon een switch
bij met PoE injector. Dit is misschien door de NVR en de PoE switch een iets duurdere
oplossing maar dat moet dan maar, in ieder geval alles van 1 merk.

Dit is voor mij de makkelijkste oplossing waar het minste extra werk bij komt kijken....

• Skinamp
Ben(V) schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:34:
De chromecast heb ik eraan hangen, alle apparatuur staat "met uitzondering van een minipc
en het televisiekastje" in de kastruimte achter de TV. Hierdoor is geluid geen storende faktor.
Pagina: 1