Vervangend ventilatorblad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
De ontvochtiger die in onze kelder staat maakte bij de ventilator een slepend geluid. Dat wilde ik onderzoeken, maar dankzij wat ongeduld en een schroevendraaier is dat ventilatorblad nu een paar schoepen/wieken kwijt. Niet handig, dus nu zoek ik een vervangende optie, maar ik heb geen idee waar te beginnen.

Op het inmiddels kapotte onderdeel staat een (serie/type?)nummer 19061485, en een (diameterteken)180x37.

Is er iemand die enig idee heeft waar ik danwel eenzelfde type vind of iets dat dit kan vervangen? Wat ik zelf al heb gedaan is googelen en de fabrikant van het apparaat gemaild, maar daar verwacht ik relatief weinig van…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5febyoX8VnhSeAjy__SR6rdy9RA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFztE8pmFH9F7JgBziHtyA7y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Iid9eYnxY1DkE7fzs4JfqXcphg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZppzikaBInbWRnHWckG9FZw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Ugchel op 25-08-2022 13:51 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Alle reacties

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-01 21:29
Wat heb je zelf al gedaan? Website van de fabrikant gecontact? Winkel gecontact?

• spokje
  • Nu online
Als je die middelste er ook nog afropt en die andere exact er tegenover vastplakt komt het goed :+

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:29
Er zal niks anders op zitten dan er een compleet nieuwe fan te kopen en te monteren.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-01 22:23

Klippy

Still Game

Denk het ook, 180mm kom je ook nog wel tegen bij oudere PC behuizingen, online nog wel te vinden voor 2 tientjes.
Zet de rest van de specificaties ook even neer, hoeveel volt en waar het in moet. Grote kans dat je een vervangende fan gewoon kan bestellen, ben je ook meteen van je geluid af.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Geheel tegen mijn verwachting in reageerde de fabrikant razendsnel en adequaat, en heb ik inmiddels een vervangend onderdeel ontvangen.

Probleem met het geluid blijkt een lager te zijn dus daar is een nieuwe voor besteld :)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Pagina: 1