Fibaro Walli Rolluikschakelaar opbouw maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 11:13
Ik wil mijn huidige "domme" opbouw rolluikschakelaar met draaiknop gaan vervangen door Fibaro Walli Rolluikschakelaar. Echter, ik kan nergens vinden hoe deze opbouw te maken, behalve dan bij RobbShop een opbouw doos te bestellen van ongeveer 30 euro 8)7 .

Iemand ervaring/ideeën met goedkopere alternatieven? Lees dat Walli met verschillende fabrikanten compatible is voor wat betreft afdekramen. Zou dit dan ook een optie zijn?

Alle reacties

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:34
Waarom zou het alternatief geen optie zijn?
Ikzelf heb een lasdoos voor mijn zonnescherm gemaakt waar de Fibaro module inzit.
Ik kan nu dus met de hand maar ook via domotica het zonnescherm bedienen.

• Delirius
tlpeter schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:24:
Waarom zou het alternatief geen optie zijn?
Ikzelf heb een lasdoos voor mijn zonnescherm gemaakt waar de Fibaro module inzit.
Ik kan nu dus met de hand maar ook via domotica het zonnescherm bedienen.
Optie in de zin van of het past... Of denk ik gewoon te moeilijk?

• tlpeter
Waarschijnlijk wel. Je zou ook een dubbele opbouwdoos met blindplaat kunnen gebruiken.

• Delirius
tlpeter schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:07:
Waarschijnlijk wel. Je zou ook een dubbele opbouwdoos met blindplaat kunnen gebruiken.
Sorry, die kan ik even niet plaatsen. Hoe moet ik dat zien?

Impliciet blijkt vast uit mijn vragen dat dit niet mijn "core"-business is :P maar kan ik dan elke opbouwdoos gebruiken en hoef ik niet eens te kijken naar merk? In mijn hoofd moet ik dat plaatje/raam van Fibaro toch wel op de opbouwdoos vast kunnen maken en dus is nodig dat schroefjes en gaatjes op elkaar aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:08
Delirius schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:19:
Ik wil mijn huidige "domme" opbouw rolluikschakelaar met draaiknop gaan vervangen door Fibaro Walli Rolluikschakelaar. Echter, ik kan nergens vinden hoe deze opbouw te maken, behalve dan bij RobbShop een opbouw doos te bestellen van ongeveer 30 euro 8)7 .

Iemand ervaring/ideeën met goedkopere alternatieven? Lees dat Walli met verschillende fabrikanten compatible is voor wat betreft afdekramen. Zou dit dan ook een optie zijn?
Neem de Walli mee naar de Hornbach en kijk even op welke opbouwdoos die past.

Ik had ook een losse opbouwdoos met Walli Roller Shutter.
Volgens mij had ik deze of iets wat er op lijkt: https://www.hornbach.nl/s...-wit/5159009/artikel.html

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• tlpeter
Delirius schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

Sorry, die kan ik even niet plaatsen. Hoe moet ik dat zien?

Impliciet blijkt vast uit mijn vragen dat dit niet mijn "core"-business is :P maar kan ik dan elke opbouwdoos gebruiken en hoef ik niet eens te kijken naar merk? In mijn hoofd moet ik dat plaatje/raam van Fibaro toch wel op de opbouwdoos vast kunnen maken en dus is nodig dat schroefjes en gaatjes op elkaar aansluiten?
Ik ging uit van de oude schakelaar maar dat is niet nodig zie ik nu. Ik gebruik en Fibaro roller schutter. Jij een andere module met knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
tlpeter schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:42:
[...]

Ik ging uit van de oude schakelaar maar dat is niet nodig zie ik nu. Ik gebruik en Fibaro roller schutter. Jij een andere module met knop.
Check, met andere fibaro module (zonder eigen schakelaar) heb ik dat ook zo opgelost...
Pagina: 1