Goedemorgen,
In onze nieuwe woning willen we op korte termijn met het leggen van een laminaatvloer beginnen in de woonkeuken.
Het betreft een woning uit 1954 en in 2001 is de keuken uitgebouwd.
De vloer van de originele keuken is hout, de aanbouw is beton en bij die overgang zit het probleem, zeg maar waar de
oude muur gestaan heeft zit een 'bobbel'.
Nu mijn vraag hoe ik dit het beste kan oplossen?
Ik zat te denken om aan weerskanten van de bobbel gewoon zo'n 2mm ondervloer te leggen en dan dus op
de bobbel niet om het verschil op te vangen en dit lijkt voldoende te zijn alleen dan ligt er onder het laminaat bij
die bobbel dus geen isolerende ondervloer, betreft dan een strook van ongeveer 4 meter bij 20 centimeter.
Een andere optie is (denk ik) om een egaline vloer over het beton deel te gieten om deze vlak te krijgen met de bobbel.
Hieronder voor de beeldvorming 2 fotos. De toog opening is de oude buitenmuur.
Ideeën hoe dit op te lossen zijn zeer welkom!
:strip_exif()/f/image/D6i2tAffcP6LCpSmhT4yCall.jpg?f=fotoalbum_large)
In onze nieuwe woning willen we op korte termijn met het leggen van een laminaatvloer beginnen in de woonkeuken.
Het betreft een woning uit 1954 en in 2001 is de keuken uitgebouwd.
De vloer van de originele keuken is hout, de aanbouw is beton en bij die overgang zit het probleem, zeg maar waar de
oude muur gestaan heeft zit een 'bobbel'.
Nu mijn vraag hoe ik dit het beste kan oplossen?
Ik zat te denken om aan weerskanten van de bobbel gewoon zo'n 2mm ondervloer te leggen en dan dus op
de bobbel niet om het verschil op te vangen en dit lijkt voldoende te zijn alleen dan ligt er onder het laminaat bij
die bobbel dus geen isolerende ondervloer, betreft dan een strook van ongeveer 4 meter bij 20 centimeter.
Een andere optie is (denk ik) om een egaline vloer over het beton deel te gieten om deze vlak te krijgen met de bobbel.
Hieronder voor de beeldvorming 2 fotos. De toog opening is de oude buitenmuur.
Ideeën hoe dit op te lossen zijn zeer welkom!
:strip_exif()/f/image/D6i2tAffcP6LCpSmhT4yCall.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qA7AStValcWROMI0JuzmpNoL.jpg?f=fotoalbum_large)