Laminaat over 'bult' bij overgang van hout naar beton.....

Pagina: 1
Acties:

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-05 19:36
Goedemorgen,

In onze nieuwe woning willen we op korte termijn met het leggen van een laminaatvloer beginnen in de woonkeuken.
Het betreft een woning uit 1954 en in 2001 is de keuken uitgebouwd.
De vloer van de originele keuken is hout, de aanbouw is beton en bij die overgang zit het probleem, zeg maar waar de
oude muur gestaan heeft zit een 'bobbel'.

Nu mijn vraag hoe ik dit het beste kan oplossen?
Ik zat te denken om aan weerskanten van de bobbel gewoon zo'n 2mm ondervloer te leggen en dan dus op
de bobbel niet om het verschil op te vangen en dit lijkt voldoende te zijn alleen dan ligt er onder het laminaat bij
die bobbel dus geen isolerende ondervloer, betreft dan een strook van ongeveer 4 meter bij 20 centimeter.

Een andere optie is (denk ik) om een egaline vloer over het beton deel te gieten om deze vlak te krijgen met de bobbel.

Hieronder voor de beeldvorming 2 fotos. De toog opening is de oude buitenmuur.

Ideeën hoe dit op te lossen zijn zeer welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0JGJNDg0L4HB-rslsjg6qYRARc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6i2tAffcP6LCpSmhT4yCall.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yphfQUUXcqXbkJzyTG2-wosbmC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qA7AStValcWROMI0JuzmpNoL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoldian
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-03 22:17
Je zou die bobbel als het inderdaad om een paar mm gaat kunnen wegfrezen met een diamantenkomfrees (te huur bij de reguliere verhuurbedrijven. Geen leuke klus en stof als een gek, maar dan dan ben je er wel vanaf. En ga je te diep dan is dat met een beetje vulling zo opgelost. Een beetje armkracht is wel aan te bevelen overigens.
Zo heb ik het afschot voor de inbouwdouche in een nieuwe betonvloer aangebracht (dat waren we ff vergeten bij het gieten van de vloer...)

Suc6!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Makelijkste en mooiste is denk ik 2/3 rijen tegels er uit en dan met mortel vlakstrijken.

Ohh was geen tegel laat maar dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Sen op 26-08-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Zo te zien vind je het niet zo erg om tegels eruit te slopen. Waarom haal je niet 2 rijen weg? Dat stukje beetje opvullen met wat opvulmiddel..

(Overigens zonde vind ik het, mooie vloer :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
Tegels zijn pvc tegels van 2mm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
Neoldian schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:25:
Je zou die bobbel als het inderdaad om een paar mm gaat kunnen wegfrezen met een diamantenkomfrees (te huur bij de reguliere verhuurbedrijven. Geen leuke klus en stof als een gek, maar dan dan ben je er wel vanaf. En ga je te diep dan is dat met een beetje vulling zo opgelost. Een beetje armkracht is wel aan te bevelen overigens.
Zo heb ik het afschot voor de inbouwdouche in een nieuwe betonvloer aangebracht (dat waren we ff vergeten bij het gieten van de vloer...)

Suc6!
Hmja... Dat is een optie waar ik het minste zin in heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 17:56

slaay

Natuurbeleven.com

Hoeveel ruimte heb je over bij aan de onderkant van de deuren? Want als je niet kiest voor het weghalen van de 'bobbel' dan zal elke andere oplossing zorgen dat de uiteinden (gezien vanaf de 'bobbel') van die ruimte flink veel hoger worden qua vloer/ondervloer. Want op de foto lijkt de vloer namelijk schuin af te lopen naar links en naar rechts.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
slaay schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:00:
Hoeveel ruimte heb je over bij aan de onderkant van de deuren? Want als je niet kiest voor het weghalen van de 'bobbel' dan zal elke andere oplossing zorgen dat de uiteinden (gezien vanaf de 'bobbel') van die ruimte flink veel hoger worden qua vloer/ondervloer. Want op de foto lijkt de vloer namelijk schuin af te lopen naar links en naar rechts.
Onder de deuren heb ik zat ruimte. En het probleem zit hem ook vooral in het deel van de oude buitenmuur/toog richting de openslaande deuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 14:44
Ruudstertje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:52:
Tegels zijn pvc tegels van 2mm dik.
Dan kan je sowieso op de plek waar de hobbel zit, de pvc tegel weghalen.
Verder zou ik overwegen om lekker voor klik-pvc te gaan. Is over het algemeen een beter product dan laminaat maar ook iets flexibeler.
Dan kan je prima in combinatie met een goede ondervloer direct over die bult heen leggen. Helemaal glad zal het niet worden maar de vraag is hoe erg dat is.
Als het in een looppad ligt ga je echt niet merken. Ik vermoed dat je het nu ook pas hebt gezien omdat je met de vloer bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudstertje
chrisborst schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Dan kan je sowieso op de plek waar de hobbel zit, de pvc tegel weghalen.
Verder zou ik overwegen om lekker voor klik-pvc te gaan. Is over het algemeen een beter product dan laminaat maar ook iets flexibeler.
Dan kan je prima in combinatie met een goede ondervloer direct over die bult heen leggen. Helemaal glad zal het niet worden maar de vraag is hoe erg dat is.
Als het in een looppad ligt ga je echt niet merken. Ik vermoed dat je het nu ook pas hebt gezien omdat je met de vloer bezig bent.
Ik dacht dat klik pvc juist minder flexible was dan laminaat...

Ja toen de woning leeg opgeleverd werd en we begonnen zagen we het vrij snel. Nu we een vloer uit gaan zoeken bekijk je het allemaal nog wat beter.....
Pagina: 1