Toon posts:

G550 monitor aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe Matrox G550 geleverd gekregen.

Ik heb 2 monitoren, een oude 15" en een nieuwe 17". Op de G550 zit een HD-15 en DVI connector. Er zit een ook verloopstuk bij zodat je 2 HD-15 monitoren kan aansluiten.

De monitor aangesloten op de gewone HD-15 connector is dan monitor 1. Deze heeft dan meer mogelijkheden dan de 2de monitor aangesloten op de DVI.

Als ik mijn 17" aansluit op de HD-15 en mijn 15" op de DVI(+ HD-15 verloopstuk) dan krijg ik geen beeld op die 15". Als ik ze omdraai en die 17" op de DVI en de 15" op de HD-15 dan werken beide monitoren.

Het is nu achter de bedoeling dat mijn nieuwe 17" monitor 1 is (op die HD-15 connector dus) en de oude 15" monitor 2.

Weet er iemand wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt,
Thommy

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je al geprobeerd eerst met 1 monitor te werken?

Verwijderd

Topicstarter
Met 1 monitor aangesloten op de HD-15 connector heb ik geen probleem. Zowel de 15" als de 17" werken.

Maar één van de redenen van het kopen van die kaart was voor het gebruik van 2 monitoren.

Ik heb nu wel eens gekeken naar de connectoren van bijde monitoren. Die 15" heeft wel een pin minder dan de 17". Ik weet niet als dit enig effect kan hebben?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 15:50 schreef Thommy het volgende:
Met 1 monitor aangesloten op de HD-15 connector heb ik geen probleem. Zowel de 15" als de 17" werken.

Maar één van de redenen van het kopen van die kaart was voor het gebruik van 2 monitoren.

Ik heb nu wel eens gekeken naar de connectoren van bijde monitoren. Die 15" heeft wel een pin minder dan de 17". Ik weet niet als dit enig effect kan hebben?
Die extra pin is voor de tv-out
maar je moet eens nu de monitor erin steken en dan opstarten
als het goed is komt met de opmerking dat er een monitor gevonden is

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opgestart met 1 monitor. Daarna de nieuwe ingeplugd en hij vind hem. Ik kan dan de 2de monitor installeren. Tot daar alles in orde.

Maar die 2de monitor zijn power-led blijft pinken, hetgeen hij doet als hij geen beeld doorkrijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden.

De connector van het verloopstuk dat erbij geleverd zit is nogal zeer breed. Doordat die 15" monitor 1 pin minder heeft op zijn connector kan ik die zowel op de gewone manier als omgekeerd (op z'n kop dus) op dat verloopstuk steken.
Dan kloppen de nummers van de pinnen niet meer en zo had ik geen beeld.

'k Weet het, het is dom maar vergissen is menselijk *D

Toch bedankt voor de raad :)
Pagina: 1