Mijn vraag:
Mijn buurman wilt op zijn garage zonnepanelen plaatsen.
Geheel niks bijzonders en ga/kan hem daarmee ook niet in de weg zitten.
Maar heb wel een kleine zorg over de reflectie, dit ook met hem besproken maar daar heeft hij weinig weet van.
De opstelling is dat we een dijk woining hebben dus kijken vanuit ons terras en kamer vrij hoog op het dak.
Foto bijlagen de situatie met breedlens.
Worden 8 panelen in landscape 4 op elke rij.
Ligging schuur dak West, maar wel iets geraaid richting oosten.
(De oost kant is meeste redenement in zijn situatie)
Type: Trina Vetex 395WP Full black
https://www.warmtebeheer....lack-1754-1096-30-mm.html
Mijn zorg:
Omdat het dak vrij schuin is en we er dicht op zitten dat met de zonstand wel een soort van reflectie slag krijgen in onze woning/tuin.
Er is een prima dialoog met de buurman dus is meer om zo constructief mogelijk te kijken naar deze situatie en of mijn zorg in praktijk meevalt of juist iets is om rekening mee te houden met de keuze van misschien andere panelen.
Mijn buurman wilt op zijn garage zonnepanelen plaatsen.
Geheel niks bijzonders en ga/kan hem daarmee ook niet in de weg zitten.
Maar heb wel een kleine zorg over de reflectie, dit ook met hem besproken maar daar heeft hij weinig weet van.
De opstelling is dat we een dijk woining hebben dus kijken vanuit ons terras en kamer vrij hoog op het dak.
Foto bijlagen de situatie met breedlens.
Worden 8 panelen in landscape 4 op elke rij.
Ligging schuur dak West, maar wel iets geraaid richting oosten.
(De oost kant is meeste redenement in zijn situatie)
Type: Trina Vetex 395WP Full black
https://www.warmtebeheer....lack-1754-1096-30-mm.html
Mijn zorg:
Omdat het dak vrij schuin is en we er dicht op zitten dat met de zonstand wel een soort van reflectie slag krijgen in onze woning/tuin.
Er is een prima dialoog met de buurman dus is meer om zo constructief mogelijk te kijken naar deze situatie en of mijn zorg in praktijk meevalt of juist iets is om rekening mee te houden met de keuze van misschien andere panelen.
:strip_exif()/f/image/GZCtM40eYSag4UHIzGNllGkQ.jpg?f=fotoalbum_large)