Ik heb al een aantal maal met slackware 8.0 zitten stoeien.
Kernel recompilen om bepaalde hardware aan de gang te krijgen etc.
Nu heb ik toch nog een paar dingetjes die ik graag werkend wil hebben en ik zou nog vervangende software voor bepaalde dingen.
Zo krijg ik de promise ata100 controller op mijn A7V niet aan de gang. Als ik het installeer met de ide 2.4.5 kernel dan wil ie niet werken, maar toch detecteert ie hem (hij komt iig voorbij als ik linux probeer te starten).
Linux staat dan op /dev/hde8 maar hij geeft dan dus kernel panic can't mount device blalala.
Dat is probleem 1, iemand die hier een oplossing voor weet?
Zo ook mijn SBlive! 1024, kan die geinstalleerd worden zonder dat ik de kernel hoef te recompilen? Bijv. door het laden van een module? (ik krijg hem wel werkend, maar ik weet (nog) niet wat ik uit de kernel kan laten, dus zo pleur ik er zooi in die er niet in hoeft.
Volgende
De TV-out van mijn Hercules Geforce 2 MX DDV, in windows heb ik een programma TVtool, bestaat zoiets (of de mogelijkheid om die TV uit te gebruiken) voor linux?
Dan de software.
Ik rip nogal wat dvd's en dat doe ik dus met Vdub, is er een vervangend programma voor linux? Dus het hele gebeuren, DVDrippen en alles, met ongeveer dezelfde functionaliteiten met betrekking tot het bewerken van avi's enz.
Als iemand antwoord weet op 1 van deze vragen dan zou ik dat graag horen
.
Dan nu nog ff de specs van mijn systeem...
Asus A7V
Duron 800
256 MB PC-133 SDRAM
IBM 30 GB HD ata100 (hangt aan de promise ata100 controller op het mobo)
Hercules geforce 2 mx DDV (Tv out dus)
SB live 1024
Realtek 8139 (werkt prima)
Pioneer 106s DVD rom
Liteon 12 speed burner
en een floppy drive.
Kernel recompilen om bepaalde hardware aan de gang te krijgen etc.
Nu heb ik toch nog een paar dingetjes die ik graag werkend wil hebben en ik zou nog vervangende software voor bepaalde dingen.
Zo krijg ik de promise ata100 controller op mijn A7V niet aan de gang. Als ik het installeer met de ide 2.4.5 kernel dan wil ie niet werken, maar toch detecteert ie hem (hij komt iig voorbij als ik linux probeer te starten).
Linux staat dan op /dev/hde8 maar hij geeft dan dus kernel panic can't mount device blalala.
Dat is probleem 1, iemand die hier een oplossing voor weet?
Zo ook mijn SBlive! 1024, kan die geinstalleerd worden zonder dat ik de kernel hoef te recompilen? Bijv. door het laden van een module? (ik krijg hem wel werkend, maar ik weet (nog) niet wat ik uit de kernel kan laten, dus zo pleur ik er zooi in die er niet in hoeft.
Volgende
De TV-out van mijn Hercules Geforce 2 MX DDV, in windows heb ik een programma TVtool, bestaat zoiets (of de mogelijkheid om die TV uit te gebruiken) voor linux?
Dan de software.
Ik rip nogal wat dvd's en dat doe ik dus met Vdub, is er een vervangend programma voor linux? Dus het hele gebeuren, DVDrippen en alles, met ongeveer dezelfde functionaliteiten met betrekking tot het bewerken van avi's enz.
Als iemand antwoord weet op 1 van deze vragen dan zou ik dat graag horen
Dan nu nog ff de specs van mijn systeem...
Asus A7V
Duron 800
256 MB PC-133 SDRAM
IBM 30 GB HD ata100 (hangt aan de promise ata100 controller op het mobo)
Hercules geforce 2 mx DDV (Tv out dus)
SB live 1024
Realtek 8139 (werkt prima)
Pioneer 106s DVD rom
Liteon 12 speed burner
en een floppy drive.