(Power)DVD geeft zacht geluid ?!?

Pagina: 1
Acties:

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 21:17

Millennium

Bug free !!!

Topicstarter
Hallo,

Heb de afgelopen dagen wat zitten spelen met PowerDVD en "The Green Mile" en valt het me op dat het geluid zeer zacht is. En dus moet ik de volume knop van mijn torentje ver opendraaien, en je je dus de pleuris schrikt als er iemand online komt bij ICQ :(

Nou vraag ik me af waar dat aan ligt :? Ligt het aan de DVD?
aan PowerDVD? de hardware??? (zie sig) of aan Windows (98se)???

MVG

Rampen bak 2004

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

staat het volume van je drives niet laag?
(eigenschappen van je geluidskaart, die mixschuifjes)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

ehhhh, bedoel je analoog geluid of DD :? Analoog idd ff de sterkte van het geluid nakijken en bij DD kun je er gewoon niets aan veranderen. Ik heb het hier ook. Bij mijn DTT2500 moek het geluid aardig opdraaien tijdens een dvd maar als idd msn er ff tussendoorkomt dan schrik je de pleuris. Vriend van me flikkerde zowat van zn stoel af :)

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Topicstarter
Volume van Mixer staat gewoon goed. WAVE-out staat vol uit en Master bijna voluit (1 streepje onder max). En onder Windows/Winamp/Games is dit goed.

Heb ook verschillende API's geprobeert onder PowerDVD (wave-out en direct-sound) Maar dat hielp niks.

Ik gebruik De analoge uitgangen. (kan wel dig. maar heb daar de versterker/speakertjes (nog) niet voor.)

MVG

Rampen bak 2004

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Had ik ook als ik via mijn PC een DVDtje keek op mijn TV. Bleek dat de geluidsinstellingen van de player op 5.1 dolby surround stond. Deze op stereo gezet en het gaat een stuk beter moet ik zeggen

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
heb ik ook last van.......ligt toch niet aan PowerDVD of wat voor programma dan ook........want ik heb het altijd met DVD's of DivX's die zijn ook altijd zo zacht......altijd de boxen bijna compleet opendraaien voor je een beetje het bioscoop effect krijgt.......en dan komt er iemand online met MSN en schrik je je de pleuris.......

vrij irritant is dat, ook als ik met koptelefoon wil kijken, das zo'n elcheapo ding zonder eigen volumeknop dus dan heb ik vet zacht geluid door dat ding, terwijl als ik een spel speel ofzo dit vele malen harder is

PIII 800@804 Mhz

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 15:58 schreef Roko het volgende:
Had ik ook als ik via mijn PC een DVDtje keek op mijn TV. Bleek dat de geluidsinstellingen van de player op 5.1 dolby surround stond. Deze op stereo gezet en het gaat een stuk beter moet ik zeggen
Heb hem nu op A3D staan. Waarbij mijn A3D instellingen netjes staan op: "satelite speakers". Wat dus in princiepe het DS signaal netjes decoded via de A3D engine.

MVG

PS. Stereo ook gewoon geprobeert. :'(

Rampen bak 2004

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het geluid op de dvd is gewoon zo zacht/dynamisch zet de msn en icq geluidjes dus uit.

• jaspov
  • Laatst online: 09-03 15:01
download de laatste dvdgenie. Die heeft volume controls voor powerdvd!

http://www.inmatrix.com/

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 16:31 schreef Jaspov het volgende:
download de laatste dvdgenie. Die heeft volume controls voor powerdvd!

http://www.inmatrix.com/
zoals gezegd helpt dat weinig met DD signaal.....

• jaspov
  • Laatst online: 09-03 15:01
en waarom niet? je kan het master kanaal harder zetten EN ook nog eens per kanaal het geluid versterken. 6 keer dus voor volledig 5.1
Pagina: 1