Lichtbars voor op je monitor.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy_Berbers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-04 12:57
Hoi iedereen!

Ik zit de laatste tijd eigenlijk te denken eraan om een lichtbar te kopen voor op mijn monitor zodat het licht tijdens de avond wat minder scherp van mijn monitor aankomt.

Maar er is schijnbaar nog niet een review of niks te vinden hier op Tweakers, van een aantal geteste lichtbars.

En er zijn een hele boel lightbars te koop van verschillende prijzen, en merken.
Maar ik wil niet te veel uitgeven maar ook geen rommel kopen. Liefst zonder dat ik naar Banggood moet gaan en weken moet wachten op de Xiaomi lightbar.

Ook al heeft dit nier perse haast maar ik denk dat ik er wel een wil voor de winter.

Groet

~Jessy

[ Voor 3% gewijzigd door Jessy_Berbers op 24-08-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 21:21

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb zo'n heel goedkope USB-powered selfie-ringlicht over de poot van mijn monitor gehangen en die schijnt tegen de witte muur achter de monitor. Te koop bij o.a. de Action en kost niks. Alternatief is een LED-strip kitje van de Ikea ofzo, kost ook niet de hoofdprijs.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy_Berbers
Hmm nouja ik zoek toch echt wel wat eleganters, toch bedankt voor de tips.
Ook all dat LED strip kitje idee voor achter de monitor is wel een goed idee om tegen de muur aan te schijnen.
Plus een lightbar.

Simpelweg omdat een lightbar er toch netter uitziet en juist niet op de monitor zelf zou moet schijnen.
Hence waarom ik denk dat het een leuk topic is voor tweakers om er een aantal te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:07
https://ilytmi.com/products/lytmi-pc-screen-sync-light-bar

Edit: heb er zelf geen ervaring mee maar wel veel goede reviews.
Heb wel vroeger zo een Philips Ambx set gehad met licht en dat werkte ook prima.

[ Voor 56% gewijzigd door Bazvv op 24-08-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy_Berbers
Zat meer hier aan te denken zodat mijn bureau niet nog rommeliger word.

https://www.bol.com/nl/nl...VIAA.2_36.42.ProductTitle

maar er zijn gewoon een heleboel van dit soort dingen te vinden, en aangezien er niet heel veel reviews van te vinden zijn vooral niet wat er op de Nederlandse markt te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Je moet iets strategischer zoeken denk ik. Google eens op groeilampen bijvoorbeeld. Voor je plantjes zeg maar.

Dan vind je honderden, zo niet duizenden ledbalken die er in allerlei tinten zijn. Koud, warm, zonlicht. Met klemmen. Met schroeven. Met timer. Zonder timer. En ze kosten allemaal twee tientjes of minder.

Kijk: mensen die een monitor-balk zoeken hebben geld over. Dus dan vraag je 50 euro. Maar mensen die tuis een Monstera opkweken gaan geen 200 euro betalen voor een ledlampje. Vraag en aanbod.

Ook goedkoop, en werkt voor jou doel ook: selfie rings in plaats van "streaming rings".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:07
Op Amazon zijn de Benq en de Quntis het populairste met de meeste reviews.
De Benq is wel stuk duurder, meer dan 100 euro.
https://www.amazon.nl/Qun...temperatuur/dp/B08DKQ3JG1

https://www.amazon.nl/Ben...antoorlamp/dp/B0785D93KD/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10
En gewoon de lamp(en) aanzetten in je kamer? Hoef je niets te kopen, kwestie van op dat plastic plaatje drukken bij de deur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy_Berbers
Bazvv schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:28:
Op Amazon zijn de Benq en de Quntis het populairste met de meeste reviews.
De Benq is wel stuk duurder, meer dan 100 euro.
https://www.amazon.nl/Qun...temperatuur/dp/B08DKQ3JG1

https://www.amazon.nl/Ben...antoorlamp/dp/B0785D93KD/
Die Benq vond ik wel een nette maar is me toch echt te duur. En de Quntis misschien wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 21:21

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Jessy_Berbers schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:58:
Hmm nouja ik zoek toch echt wel wat eleganters, toch bedankt voor de tips.
Ook all dat LED strip kitje idee voor achter de monitor is wel een goed idee om tegen de muur aan te schijnen.
Plus een lightbar.

Simpelweg omdat een lightbar er toch netter uitziet en juist niet op de monitor zelf zou moet schijnen.
Hence waarom ik denk dat het een leuk topic is voor tweakers om er een aantal te testen.
Het is inderdaad niet de netste methode, maar hoe vaak kijk jij achter je monitor? Dat ding valt helemaal weg achter m'n 27" :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessy_Berbers
mentalmadnizz schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:36:
[...]

Het is inderdaad niet de netste methode, maar hoe vaak kijk jij achter je monitor? Dat ding valt helemaal weg achter m'n 27" :)
Nou het gaat ook niet om Achter de monitor maar juist een lamp die op de voorkant omlaag schijnt richting bureau.

Een monitor lamp is er om wat van de brightness in de avond weg te nemen wanneer je op de monitor staart.
Door meer en beter omgevings licht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Hier de BenQ screenbar in gebruik naar tevredenheid. Heeft ook automatische helderheid en een brede keuze aan helderheid en kleurtemperatuur.

Ja hij is duur maar het is wel een prima product qua mogelijkheden. Toen hij uitkwam waren er veel minder opties op de markt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:50
@Jessy_Berbers, heb je wat gekocht? Ben zelf ook aan het zoeken. Die Xiaomi lijkt niet meer beschikbaar en vind de BenQ wel erg duur voor een ledstripje dus was oa naar die Quntis op Amazon aan het kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb 2 van deze:
https://www.ikea.com/nl/n...mbaar-antraciet-70529229/

Eentje achter ieder scherm en verlichten de muur achter de monitoren. Prettig voor je ogen en doet wonderen voor hoe je er op de webcam uit ziet.

En dan met een Tradfri driver zodat deze gekoppeld kan worden aan Hue bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessy_Berbers
Card Nox schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:22:
@Jessy_Berbers, heb je wat gekocht? Ben zelf ook aan het zoeken. Die Xiaomi lijkt niet meer beschikbaar en vind de BenQ wel erg duur voor een ledstripje dus was oa naar die Quntis op Amazon aan het kijken.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Xiaomi inderdaad, vond hem nog op Bol.com
Ben der helemaal tevreden mee.
Pagina: 1