Op woensdag 29 augustus 2001 14:06 schreef GA!S het volgende:
Wordt 20mm MDF. Optillen is niet nodig, ik heb 17" velgen met centrale wielmoeren, die zitten dus met spoorverbreders op de naaf. Thuiskomertje is 13" en als ik die op de auto
...
Is er nog ergens een goede link om die gaten uit te rekenen. Heb het nu aan de hand van de speaker-gegevens gedaan.
Versterker: heb nu een 2x150 WATT (300 WATT gebrugd) versterker over kunnen nemen voor een goede prijs. Ik test daar eerst mee en als het allemaal bevalt gaat er een goeie (MTX o.i.d.) in.
Dus dat thuiskomertje zit er ook niet meer in neem ik aan? scheelt een hoop qua ruimte.
Met zulks een sportief wielengestel raad ik wel aan om die kast op een of andere manier aan het chassie vast te zetten.
maakt nogal een klap als je met 70 over die verkeersdrempels vliegt. (laat me raden, je auto is verlaagd en je haalt een drempel helemaal niet meer?

)
Link voor de gaten.. weet ik ff uit mijn hoofd niet. Wel dat er programma's als 'boxplot' etc zijn. Als je ff googled naar 'bandpass' en 'subwoofer' etc dan kom je vanzelf wel wat tegen. Zorg er wel voor dat je de uitgerekende maten ook daadwerkelijk haalt, en niet per ongeluk de binnenmaten voor buitenmaten aanziet.
Klinkt logisch, tot je je vergist en je kast ineens 10 liter te klein is.... auw...
1x300 is leuk, zeker om mee te beginnen. Zet er wel een power-cap bij, want hij zal alle power die je kunt geven best kunnen gebruiken. Ohja, en dikke kabels naar je speaker, dat is verliespunt nummer 1.