Google Nest Doorbell op alleen bepaalde speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoflower
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 10:03
Wat achtergrond:
Mijn ouders hebben een Google Nest Doorbell aangeschaft in combinatie met een Nest Hub.
Ze hadden al een Nest Mini en Nest Audio staan.
De Nest Audio en Nest Hub staan beiden in de woonkamer, de Nest Mini staat op de bovenverdieping.

Mijn vraag:
Is het mogelijk de meldingen van de deurbel alleen op de Nest Hub en Nest Mini af te laten gaan en dus niet op de Nest Audio?

Het is nu een onnodig kabaal door de meldingen op 2 speakers in dezelfde ruimte af te laten gaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb Google Home gebruikt om dit te installeren, is wellicht de Nest App een betere optie?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Door alle instellingen heen gelopen, zonder resultaat. Op internet staan alleen maar voorbeelden van het installeren binnen je netwerk en het zo op je speakers aan de praat te krijgen, maar niet een selectie van speakers.

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 10:00
Heb je hier ooit een antwoord voor gevonden?

Ik wil ook een Nest deurbel kopen maar niet dat het op alle speakers in huis af gaat, onhandig met slapende kinderen :-p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoflower
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 10:03
Je kan bij de instellingen van een apparaat in Google Home onder "Meldingen en digitaal welzijn" de meldingen uit zetten.
Je zal het dus per speaker moeten aanpassen.
Zou mooier zijn als je bij de instellingen van de deurbel kan kiezen waar deze op over zal gaan, maar helaas lijkt dat (nog) niet mogelijk.

Nog een probleem dat we hadden is dat de meldingen vaak op de Nest Hub niet binnen kwamen, bleek te komen door de oude digitale tv decoder die de boel behoorlijk verstoorde. Nadat die vervangen was door Ziggo met een nieuwer type werkt de Nest Hub een stuk beter.

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btray
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-07 09:30
Ik heb een soortgelijk probleem. Google Hub in de keuken, Google nest audio in de eetkamer en Sony Bravia met Google TV erop. Alledrie weergalmen ze "Er staat iemand aan de voordeur" als er wordt aangebeld. Ik heb geprobeerd de notifications uit te zetten op de audio, dat lukt. Alleen de tv lukt niet, is zelfs geen optie voor. Ik wil alleen de google hub aangezien deze ook meteen het beeld toont van de voordeur.

Soms wat vervelend als je 10-15 later na de deurbel die irritante stem hoort. Zou handiger zijn om gewoon de chime af te spelen.