Privacystichting of toezichthouder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:55
https://tweakers.net/nieu...ege-reclame-in-gmail.html
@YannickSpinner

Niet ieder online woordenboek is het met me mee eens, maar over het algemeen wordt een toezichthouder vanuit de overheid aangesteld. Is dat bij noyb ook het geval? Ik kan het op hun website niet zo snel bevestigd krijgen.
Privacystichting, zoals je ze in de titel, en later in het bericht, noemt, lijkt me een betere titel.
De Oostenrijkse privacytoezichthouder Noyb heeft een klacht bij de Franse gegevensbeschermingsautoriteit CNIL ingediend tegen Google. De techgigant zou met advertenties binnen Gmail een uitspraak van het Europees Hof van Justitie schenden.

Volgens de privacystichting doet Google..........

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:26

YannickSpinner

Redacteur
Scherp @TheOmen, zo zou ik de woorden toezichthouder en stichting ook onderverdelen. Toezichthouder heeft toch een zekere autoriteit. Nu is Noyb zeker een serieuze speler binnen de privacywereld, maar stichting is beter op z'n plek. Ik heb je feedback verwerkt, thanks!
Edit: Tijs Hofmans gaf nog wat extra context: iedere EER-lidstaat heeft verplicht één privacytoezichthouder. In Nederland is dat bijvoorbeeld de Autoriteit Persoonsgegevens. Noyb is dat zoals hierboven vermeld niet.

[ Voor 32% gewijzigd door YannickSpinner op 24-08-2022 15:55 ]