Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ pc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-05 14:20
Mijn vraag:
Sinds vier dagen start de telefoon van mijn dochter niet meer op.
Het gaat hier om de Redmi note 9 pro.

De telefoon is uitgevallen nadat de batterij helemaal leeg was en wilde daarna niet meer
starten. Het opladen van de telefoon wil nog wel maar de telefoon blijft hangen op het MUI logo.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Redmi note 9 pro
De telefoon werd automatisch geüpdatet met de laatste software dus ik neem aan: MIUI Global 12.5.8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De telefoon eerst opgeladen uiteraard.
- Herstarten
- Vol-up en aan-uit knop om in het boot menu te komen waarin je 4 keuzes hebt:
* Reboot (geen resultaat)
* Reboot in safe mode (geen resultaat)
* Wipe Data (ziet dat cash geleegd wordt maar start daarna nog niet juist op)
* connect with MiAssistent op pc (pc ziet de telefoon niet)
- Vol-down en aan-uit knop om in fastboot te komen. Er verschijnt een scherm met logo fastboot
maar verder gebeurd er niets. Moet hier een menu tevoorschijn komen?
- Telefoon helemaal laten leeg lopen en daarna opnieuw opgeladen en nogmaals geprobeerd. Geen verandering
- Andere opladers geprobeerd, andere kabels

Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen. Lijkt op een software probleem. Mijn dochter
was zeer zuinig op haar telefoon en gebruikte hem met een hoesje en glaasje. Telefoon is nog piekfijn.
De telefoon is nu 2 jaar en 2 weken oud dus precies buiten de garantie.

Kleine klaagzang
Ik was altijd zeer te spreken over Xiaomi maar dat is het laatste jaar hard achteruit gegaan... :'(

Ik heb zelf ook een redmi note 9 pro en gebruik deze met veel plezier maar...
De vriendin van mijn broertje had er ook 1 maar deze is op precies dezelfde manier op zijn eind gekomen (vast in MIUI scherm)
Mijn vrouw had een Pocophone en ze legde haar telefoon weg om te gaan slapen en deed daarna niets meer.
Voor mijn schoonmoeder ook een redmi note 9 pro besteld, deze kwam defect aan en we proberen nu
al sinds februari om een werkende telefoon te krijgen en nu zelfs geld terug te krijgen.

De klantenservice van de officiële Nederlandse MiStore is echt om te huilen, zal er waarschijnlijk nooit
weer wat kopen. (en raad anderen die ook echt af)

Tot zover mijn frustraties :P

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en nog een fantastische oplossing heeft. Ondertussen maar
weer een nieuwe telefoon besteld aangezien dochter niet zonder kan :F

Beste antwoord (via EJ pc op 06-09-2022 09:01)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:35
De bootloader van je telefoon is gelockt wordt er gezegd met: Erase is not allowed in Lock State.

Een uitleg is hier, maar gezien ik niet exact bekent ben met jou toestel weet ik niet of dit gaat werken (want je hebt een Qualcomm processor en een deel van deze uitleg gaat over Mediatek processor), of dat je verder moet zoeken hoe een gelockte Xiaomi te kunnen flashen:
https://gadgetstouse.com/...e-with-locked-bootloader/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Mogelijk kun je met ADB aan de slag en het toestel flashen met de laatste rom?

Hier is enorm veel Xiaomi kennis: https://xiaomi.eu/community/

@rens-br Heb jij nog tips als Xiaomi expert?

• EJ pc
Hoi swhnld,

Bedankt voor je antwoord. Om een toestel te kunnen flashen moet hij toch ook door de pc
herkend worden? of niet?

Wat is ADB precies?

bedankt voor de link ik ga daar ook even rondneuzen!

• swhnld
ADB is een onderdeel van de ontwikkelsoftware voor Android, en wordt gebruikt om op laag niveau toegang tot een telefoon te verkreijgen ingeval van problemen om toestel te repareren met verse software.

Iets wat mij nu te binnen schiet, er zit toch geen SD kaart in de telefoon? Die dingen geven namelijk nog wel eens problemen als ze ouder worden en verslijten. Zowel, haal die er zeker uit voordat je verder gaat.

• EJ pc
Nee, er zit geen SD kaart in, het toestel heeft zelf al voldoende geheugen.

• EJ pc
Nou ik heb weer het één en ander geprobeerd.

Het moeilijkste op het moment is al om er voor te zorgen dat mijn pc de telefoon ziet.
Dit lukt alleen als ik de vol down knop en de power knop van de telefoon ingedrukt houd.
Hierdoor komt het fastboot scherm tevoorschijn.

Op de pc kan ik zien dat er een android device connected is maar kan daar verder niets mee.
Staat ook geen naam of type bij.

Daarna geprobeerd met adb om de telefoon te vinden ./adb devices
maar hier kan ik de telefoon niet vinden. Ik loop behoorlijk vast nu.

Sowieso zijn de custom roms al nieuw voor me en vraag ik me af of dit uberhaupt een kans
van slagen heeft aangezien ik overal lees dat je in de telefoon moet instellen dat hij gebrickt mag worden.
Ik kan alleen niet in de telefoon omdat hij bij het opstarten al blijft hangen. Lees ook veel verhalen op internet
van mensen met hetzelfde probleem maar heb nog niemand kunnen vinden die hem daarna ook met adb
onder handen heeft genomen.

Is er iemand die mij verder kan helpen? Sorry als ik soms misschien niet de juiste termen heb gebruikt
dit is allemaal behoorlijk nieuw voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJ pc
Toch nog even door geprobeerd en als ik in het bootmenu kies voor 'Connect with MIAssistant' kan ik de
telefoon wel vinden in ADB.

Geprobeerd wat van de stappen in de link te volgen:
https://android.stackexchange.com/questions/175885/factory-reset-android-using-adb

Bij de meeste commands krijg ik gewoon error te zien. Daarna dit ook nog geprobeerd:

For devices that support Fastboot mode, you can try the following commands:

Enter fastboot mode: adb reboot bootloader
Check whether the mobile phone is also in fastboot mode: fastboot devices
Delete the data: fastboot erase userdata
Delete cache: fastboot erase cache

Dan krijg ik bij de laatste 2 stappen het volgende te zien:
FAILED (remote: 'Erase is not allowed in Lock State')

Hoop dat iemand met me mee kan denken, alvast bedankt!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
De bootloader van je telefoon is gelockt wordt er gezegd met: Erase is not allowed in Lock State.

Een uitleg is hier, maar gezien ik niet exact bekent ben met jou toestel weet ik niet of dit gaat werken (want je hebt een Qualcomm processor en een deel van deze uitleg gaat over Mediatek processor), of dat je verder moet zoeken hoe een gelockte Xiaomi te kunnen flashen:
https://gadgetstouse.com/...e-with-locked-bootloader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ pc
Hoi swhnld,

Ontzettend bedankt voor het meedenken. Je stuurde een interresante link maar door stond inderdaad bij
dan dit alleen voor de Mediatek processors was. Ik ben nu heel internet aan het afspeuren om te vinden hoe
ik de redmi note 9 pro kan unlocken (de bootloader) terwijl de telefoon niet meer aan wil maar heb tot zover
helaas nog niets kunnen vinden.

Overal staat dat die via de mi site moet maar dan moet je al bepaald instellingen goed hebben staan in je
telefoon en je moet een mi account hebben aangemaakt. (wat niet het geval is)

Ik kom in ieder geval veel verhalen tegen van mensen waarbij de telefoon vast hangt op het start/laadscherm
maar heb de oplossing nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJ pc
Je gelooft het nooit....

ik start vandaag de telefoon nog een keer op en kom in het bootmenu, kies voor safemode en...
de telefoon start op!! Ik ga nu in ieder geval meteen mijn bootloader unlocken voor het geval hij
nog eens kuren krijgt.

Bedankt voor alle hulp!

• Raapschuit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb voor de tweede keer ditzelfde probleem. De eerste keer startte de telefoon na een dag ineens wel weer op (na eerst herhaaldelijk alle opties te hebben geprobeerd). Nu na twee dagen nog geen succes.
Ik heb geen vreemde software geïnstalleerd, en download automatisch alle updates.

Mocht iemand nog een oplossing tegenkomen dan houd ik me aanbevolen.

• Raapschuit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Na nog wat verder zoeken bleek er uiteindelijk een andere oplossing te zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=JQWMCeM0NhE

Door hier en daar een flinke tik tegen het apparaat te geven en te telefoon voor straf een tijdje voor straf een kwartiertje in vriezer te leggen schoot hij ineens weer uit de bootloop. Ik vrees dat dit een teken is van een los contactje of zoiets zal er dus rekening mee houden dat het vaker misgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negah77
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06-2023
Vandaag trad exact hetzelfde probleem op bij de Redmi note 9 pro van mijn dochter. Heb alles gedaan wat ik hier heb gelezen, maar niets hielp. Telefoon bleef op het MIUI logo staan en kwam na ongeveer een haf uur telkens automatisch in de recovery mode (alle opties geprobeerd). Uiteindelijk heb ik het opgelost door de batterij te disconnecten.

Ik heb dus de telefoon open gemaakt (op youtube zijn video's te vinden). Tip hierbij: gebruik een stukje van dat harde doorzichtige plastic van een blisterverpakking om tussen de achterkant en de metalen rand te steken, haal dit langs de hele rand van de telefoon om de achterkant los te krijgen (er zit zwart plakspul aan de binnenkant). Ging op deze manier redelijk makkelijk.

Vervolgens verwijder je het bovenste zwarte plastic deel rond de camera (alle schroefjes die je ziet verwijderen).

Vervolgens kun je de connector van de batterij even losmaken. Check even of de telefoon echt uit is en sluit de batterij weer aan.

Vervolgens had ik de telefoon weer opgestart in safe mode en warempel, hij deed het!

Daarna dochterlief even wat rommel laten verwijderen (opslag van 128GB was nagenoeg vol), alle apps geüpdatet, cache verwijderd en telefoon opnieuw in normale modus opgestart, en gelukkig ging dit ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negah77
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06-2023
Helaas blijft het probleem terugkeren :-(. De tweede keer dat het gebeurde bleef hij hangen, ook nadat ik de batterij (meerdere keren) ontkoppeld had. Pas nadat ik de cameramodule volledig had losgemaakt kon ik hem opnieuw opstarten. Het lijkt dus iets met de camera te zijn. Maar dit is een paar weken geleden en vandaag is hij weer opnieuw opgestart en blijft hij wéér hangen op het MIUI logo. Heel irritant dit (heb er nu nog niet naar gekeken). Mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik het graag. Wel slecht dit, maar goed, ik heb al aardig wat Xiaomi-telefoons gehad en dit is de eerste keer dat ik zoiets als dit meemaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ pc
Die van mij is helaas ook overleden, heb het maar een beetje opgegeven.
Is ongelooflijk de telefoon ziet er keurig uit en heeft geen krasje maar kan zo
de prullenbak in. Voor mij geen Xiaomi meer helaas.
Pagina: 1