Mijn vraag:
Sinds vier dagen start de telefoon van mijn dochter niet meer op.
Het gaat hier om de Redmi note 9 pro.
De telefoon is uitgevallen nadat de batterij helemaal leeg was en wilde daarna niet meer
starten. Het opladen van de telefoon wil nog wel maar de telefoon blijft hangen op het MUI logo.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Redmi note 9 pro
De telefoon werd automatisch geüpdatet met de laatste software dus ik neem aan: MIUI Global 12.5.8
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De telefoon eerst opgeladen uiteraard.
- Herstarten
- Vol-up en aan-uit knop om in het boot menu te komen waarin je 4 keuzes hebt:
* Reboot (geen resultaat)
* Reboot in safe mode (geen resultaat)
* Wipe Data (ziet dat cash geleegd wordt maar start daarna nog niet juist op)
* connect with MiAssistent op pc (pc ziet de telefoon niet)
- Vol-down en aan-uit knop om in fastboot te komen. Er verschijnt een scherm met logo fastboot
maar verder gebeurd er niets. Moet hier een menu tevoorschijn komen?
- Telefoon helemaal laten leeg lopen en daarna opnieuw opgeladen en nogmaals geprobeerd. Geen verandering
- Andere opladers geprobeerd, andere kabels
Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen. Lijkt op een software probleem. Mijn dochter
was zeer zuinig op haar telefoon en gebruikte hem met een hoesje en glaasje. Telefoon is nog piekfijn.
De telefoon is nu 2 jaar en 2 weken oud dus precies buiten de garantie.
Kleine klaagzang
Ik was altijd zeer te spreken over Xiaomi maar dat is het laatste jaar hard achteruit gegaan...
Ik heb zelf ook een redmi note 9 pro en gebruik deze met veel plezier maar...
De vriendin van mijn broertje had er ook 1 maar deze is op precies dezelfde manier op zijn eind gekomen (vast in MIUI scherm)
Mijn vrouw had een Pocophone en ze legde haar telefoon weg om te gaan slapen en deed daarna niets meer.
Voor mijn schoonmoeder ook een redmi note 9 pro besteld, deze kwam defect aan en we proberen nu
al sinds februari om een werkende telefoon te krijgen en nu zelfs geld terug te krijgen.
De klantenservice van de officiële Nederlandse MiStore is echt om te huilen, zal er waarschijnlijk nooit
weer wat kopen. (en raad anderen die ook echt af)
Tot zover mijn frustraties
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en nog een fantastische oplossing heeft. Ondertussen maar
weer een nieuwe telefoon besteld aangezien dochter niet zonder kan
Sinds vier dagen start de telefoon van mijn dochter niet meer op.
Het gaat hier om de Redmi note 9 pro.
De telefoon is uitgevallen nadat de batterij helemaal leeg was en wilde daarna niet meer
starten. Het opladen van de telefoon wil nog wel maar de telefoon blijft hangen op het MUI logo.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Redmi note 9 pro
De telefoon werd automatisch geüpdatet met de laatste software dus ik neem aan: MIUI Global 12.5.8
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De telefoon eerst opgeladen uiteraard.
- Herstarten
- Vol-up en aan-uit knop om in het boot menu te komen waarin je 4 keuzes hebt:
* Reboot (geen resultaat)
* Reboot in safe mode (geen resultaat)
* Wipe Data (ziet dat cash geleegd wordt maar start daarna nog niet juist op)
* connect with MiAssistent op pc (pc ziet de telefoon niet)
- Vol-down en aan-uit knop om in fastboot te komen. Er verschijnt een scherm met logo fastboot
maar verder gebeurd er niets. Moet hier een menu tevoorschijn komen?
- Telefoon helemaal laten leeg lopen en daarna opnieuw opgeladen en nogmaals geprobeerd. Geen verandering
- Andere opladers geprobeerd, andere kabels
Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen. Lijkt op een software probleem. Mijn dochter
was zeer zuinig op haar telefoon en gebruikte hem met een hoesje en glaasje. Telefoon is nog piekfijn.
De telefoon is nu 2 jaar en 2 weken oud dus precies buiten de garantie.
Kleine klaagzang
Ik was altijd zeer te spreken over Xiaomi maar dat is het laatste jaar hard achteruit gegaan...
Ik heb zelf ook een redmi note 9 pro en gebruik deze met veel plezier maar...
De vriendin van mijn broertje had er ook 1 maar deze is op precies dezelfde manier op zijn eind gekomen (vast in MIUI scherm)
Mijn vrouw had een Pocophone en ze legde haar telefoon weg om te gaan slapen en deed daarna niets meer.
Voor mijn schoonmoeder ook een redmi note 9 pro besteld, deze kwam defect aan en we proberen nu
al sinds februari om een werkende telefoon te krijgen en nu zelfs geld terug te krijgen.
De klantenservice van de officiële Nederlandse MiStore is echt om te huilen, zal er waarschijnlijk nooit
weer wat kopen. (en raad anderen die ook echt af)
Tot zover mijn frustraties
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en nog een fantastische oplossing heeft. Ondertussen maar
weer een nieuwe telefoon besteld aangezien dochter niet zonder kan