Automatisch switchen van Wifi tussen eigen wifi en TP-link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 22:24
Goedemiddag Tweakers,

Doordat ons "eigen Wifi" op de eerste verdieping en de zolder niet meer goed werkt, heb ik zo'n TP-link systeem gekocht die je in het stopcontact kan stoppen. Op elke verdieping heb ik nu zo'n apparaatje geinstalleerd en dat ging vrij makkelijk.

Nu maken die apparaatjes blijkbaar een eigen soort wifi netwerk aan (wat wel snel is) maar nu moet wij eigenlijk elke keer handmatig per verdieping switchen van Wifi netwerk om snel (en werkend) internet te hebben. 8)7

Is er een manier om dit te vergemakkelijken? Iets van een app die automatisch switched of misschien een andere oplossing?

Alvast bedankt,

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@elmoes12 begin eerst even met vermelden welke apparatuur je allemaal gebruikt. 'Zo'n TP-link systeem' zegt namelijk niet zoveel.

Maar als je alle netwerken hetzelfde noemt en overal dezelfde instellingen en wachtwoorden gebruikt dan zou je toestel over het algemeen zelf automatisch moeten schakelen.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 24-08-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke devices? Je kan natuurlijk aan de slag met iets als IFTTT of Tasker. Je zal dan wel "filters" moeten bouwen zoals de sterkte vna de WiFi of iets dergelijks; het feit dat ie nu al niet overspringt, doet me vermoeden dat de andere AP's voldoende sterk zijn dat een client niet disconnect.

Dan wordt de volgende vraag: welke andere WiFi heb je en welke AP's overlappen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vuistregel:

Managed WiFi en unmanaged WiFi moet je niet mixen. Als je het over een Deco set hebt, is het managed WiFi. Die moet je niet combineren met andere WiFi, je moet alle WiFi in huis door Deco laten regelen. Andere WiFi AP's hoor je uit te zetten.

Maar goed, wees eerst eens duidelijk over exact wat je hebt (merk+model van zowel "TP-Link systeem" als van overige WiFi apparaten) en waar het in huis staat. Kan ook geen kwaad om aan te geven wat je internetprovider is, welke snelheid zij (bedraad) leveren en wat je verwachting is qua snelheid elders in huis.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 24-08-2022 16:44 ]

Oslik blyat! Oslik!