Mijn probleem.
PC komt in bootloop, fans slaan aan, draaien even en het hele systeem valt uit. Vervolgens herhaalt dit zich oneindig. Raar genoeg kan de pc 1x booten, bios & windows, wanneer ik 1 vd 2 ramsticks verwissel van slot. Als ik vervolgens de computer afsluit en opnieuw opstart komt hij weer een bootloop.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Intel Pentium G3450 Boxed
Gigabyte GA-Z97P-D3
2x Crucial Ballistix Sport BLS4G3D1609DS1S00CEU
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gevonden dat de PC 1x boot nadat RAM van een slot gewisseld is.
Alle stekkers en contacten langsgelopen.
Unpluggen van alle externals.
SSD in andere sata poorten.
Starten zonder SSD aangesloten? Ook geen bios oid.
Moederbord reset? (CMOS eruit, pc aan terwijl stroom eraf was) Kwam ook een melding dat de instellingen weg waren en dat hij naar de standaard instellingen ging.
Opgestart met 1 ramstick, 2 ramsticks. Alle sloten langs. Elke x 1malige opstarting en daarna bootloop.
Ik ben een beetje ten einde raad.
Hopelijk is er een goeroe die me op weg kan helpen!
Emiel
PC komt in bootloop, fans slaan aan, draaien even en het hele systeem valt uit. Vervolgens herhaalt dit zich oneindig. Raar genoeg kan de pc 1x booten, bios & windows, wanneer ik 1 vd 2 ramsticks verwissel van slot. Als ik vervolgens de computer afsluit en opnieuw opstart komt hij weer een bootloop.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Intel Pentium G3450 Boxed
Gigabyte GA-Z97P-D3
2x Crucial Ballistix Sport BLS4G3D1609DS1S00CEU
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gevonden dat de PC 1x boot nadat RAM van een slot gewisseld is.
Alle stekkers en contacten langsgelopen.
Unpluggen van alle externals.
SSD in andere sata poorten.
Starten zonder SSD aangesloten? Ook geen bios oid.
Moederbord reset? (CMOS eruit, pc aan terwijl stroom eraf was) Kwam ook een melding dat de instellingen weg waren en dat hij naar de standaard instellingen ging.
Opgestart met 1 ramstick, 2 ramsticks. Alle sloten langs. Elke x 1malige opstarting en daarna bootloop.
Ik ben een beetje ten einde raad.
Hopelijk is er een goeroe die me op weg kan helpen!
Emiel