Whaa, websites die desktopicons aanmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kwam net op een site (waarvan ik de link maar niet zal geven, beetje verboden hier >:)) met nogal veel popups. ;) Na het bezoeken van die site waren er 2 pictogrammen op m'n desktop aangemaakt met links naar websites. Zo ben ik ook al eens op een site geweest die m'n startpagina zomaar veranderde. :? :( Ik weet echt 100% zeker dat ik nergens op geklikt heb.. heb verder ook geen dialoogvenster gehad dat vroeg of ik m'n startpagina wilde veranderen in blabla etc.
Behalve Macromedia Flash heb ik geen invoegtoepassingen geïnstalleerd, dus daar zou 't ook niet aan kunnen liggen.

Hoe kan dit en hoe maken ze zoiets? Ik vind 't namelijk nogal vreemd dat het zomaar mogelijk is...

edit:

Ik zie nu dat er zelfs snelkoppelingen in m'n startmenu zijn aangemaakt! :(

#

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hahah die irritante erotica icoontjes

zodra ik ff wat wilt downloaden van een site waar je allemaal cracks kan vinden enzo (zal ik ook niet opnoemen)
krijg ik dat ook op m'n desktop en in m'n start balk

dat is met een ofz ander scriptje gedaan

• Zap
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 15:39 schreef Randy het volgende:
hahah die irritante erotica icoontjes

zodra ik ff wat wilt downloaden van een site waar je allemaal cracks kan vinden enzo (zal ik ook niet opnoemen)
krijg ik dat ook op m'n desktop en in m'n start balk

dat is met een ofz ander scriptje gedaan
Jaaa, die zijn het idd! (en het was ook bij een soortgelijke site :))

#

Verwijderd

Geen hackpoging?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oplossing: niet met IE naar dat soort sites surfen :)
IE zuigt

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zap
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 16:37 schreef GSMboy het volgende:
Geen hackpoging?
Nope, het gebeurt alleen als ik langs de desbetreffende site ga. Het lijkt idd of 't dmv een of ander script gaat, maar je zou toch verwachten dat die geen toegang hebben tot je desktop/startmenu/ie-settings etc.. :?
Bovendien zit ik achter een firewall + proxy die dan wel iets zou loggen. ;)

#

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
ook wel eens gehoord dat er shortcuts in je startmenu gezet worden! foute boel, want dan kunnen ze dus ook dingen in je startup-folder zetten!

verder worden er vaak items aan je favourites toegevoegd en wordt idd je startpagina veranderd

ik heb een keer gehad:

normaal : http://www.tweakers.net/ is mijn startpagina
op een gegeven moment kwam ik erachter dat het was geworden:

http://www.yoursearch.com/blahblahbla?http://www.tweakers.net/

Nou je start dus gewoon op in t.net, maar ondertussen is er dus iets naar dat Yoursearch.com gestuurd. ik kwam erachter door middel van AdAware. daarmee kan je spyware en gevaarlijke cookies wissen en opvangen.

In winXP is de beveiliging trouwens een stuk beter, heb ik het idee.

• Zap
  • Niet online
ook wel eens gehoord dat er shortcuts in je startmenu gezet worden! foute boel, want dan kunnen ze dus ook dingen in je startup-folder zetten!
Ja, klopt..is best wel een veiligheidslek dan! Beetje vaag dat ze zoiets nog niet gefixed hebben..
ik kwam erachter door middel van AdAware. daarmee kan je spyware en gevaarlijke cookies wissen en opvangen.
Ik heb AdAware ook, en heb ff m'n systeem gescant, maar verder geen spyware oid gevonden...

#

• Molybdenum
Op maandag 27 augustus 2001 16:52 schreef Zap het volgende:

[..]

Ja, klopt..is best wel een veiligheidslek dan! Beetje vaag dat ze zoiets nog niet gefixed hebben..
[..]

Ik heb AdAware ook, en heb ff m'n systeem gescant, maar verder geen spyware oid gevonden...
Ik heb adaware plus en daar zit ook adwatch bij, die houdt bij welke cookies enzo binnenkomen en voorkomt dat ze zich nestelen in je systeem.
rete-handig, ik heb sindsdien geen problemen meer gehad.

• Zap
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 17:08 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

Ik heb adaware plus en daar zit ook adwatch bij, die houdt bij welke cookies enzo binnenkomen en voorkomt dat ze zich nestelen in je systeem.
rete-handig, ik heb sindsdien geen problemen meer gehad.
Mja, ik heb ook plus, maar Adwatch draai ik niet permanent. Ik start gewoon om de zoveel tijd AdAware op om m'n systeem te scannen.
Maar dit 'lek' zit duidelijk in Internet Explorer zelf, en heeft volgensmij niet echt iets met externe spyware oid te maken..

#

• Molybdenum
Op maandag 27 augustus 2001 17:12 schreef Zap het volgende:

[..]

Mja, ik heb ook plus, maar Adwatch draai ik niet permanent. Ik start gewoon om de zoveel tijd AdAware op om m'n systeem te scannen.
Maar dit 'lek' zit duidelijk in Internet Explorer zelf, en heeft volgensmij niet echt iets met externe spyware oid te maken..
nee, het zijn duidelijk irritante scripts die dit doen.
onder winXP (IE6.0) ook geen problemen trouwens.

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Mischien zouden jullie Hier maar eens moeten kijken en dan vooral het linkje naar die site volgen.

Oja, en ik zou me ongerust gaan maken, >:)

• Zap
  • Niet online
heb ff hier gekeken, maar 'k heb verder geen van de symptomen die daar staan... zal voor de zekerheid nog wel ff een virusscanner over m'n harddisks halen ;)

#

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hee, maar met die 'ene site' bedoelen we toch die altavista variant zeg maar ;)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ach, ik heb het btw al iets van 6 keer gehad, die @#$-icoontjes

en ook tussendoor een virusscanner erdoorheen gejaagd, niets gevonden.
dus daarover hoef je je niet zoveel zorgen te maken

en btw, er zijn meerdere van dit soort #$%geintjes,
als je op een bepaalde site komt (weet niet meer welke)
dan installeerd ie zomaar, zonder te vragen van die comet cursor icoontjes, je kan het ook verwijderen via add/remove software in je config scherm, maar toch. je hebt het neit zelf geinstalleerd ;(

• Zap
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 19:06 schreef Randy het volgende:
hee, maar met die 'ene site' bedoelen we toch die altavista variant zeg maar ;)
jup, een site die je daarmee kunt vinden ;)

#

• Zap
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 19:10 schreef Randy het volgende:
(...)
als je op een bepaalde site komt (weet niet meer welke)
dan installeerd ie zomaar, zonder te vragen van die comet cursor icoontjes, je kan het ook verwijderen via add/remove software in je config scherm, maar toch. je hebt het neit zelf geinstalleerd ;(
van die comet-cursors zooi krijg ik altijd eerst nog zo'n berichtje of je 't wel of niet wilt installen, maarja dat dacht ik van dit dus ook maar ik kreeg 't niet.. :(

virusscanner (met definities van gisteren) had nix gevonden, dus een virus is 't iig niet (maar dat had ik ook al verwacht). blijf het nogsteeds 't meest logische vinden dat het een of andere script-exploit in IE is..

#

Verwijderd

Dan moet je geen cracks downloaden, je weet toch dat dat illegaal is. :7

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

Tux

[illegaal-modus]
Lolitas snelkoppeling ineens in mn startbalk :r (wanneer vinden ze nou een cr*ck site uit zonder s*x :'(
[/illegaal-modus]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Best wel respect voor die scripters, die zitten echt uren na te denken hoe ze dit kunnen doen :7

Aan de andere kant wel fokking irritant, k heb et ook al een paar keer gehad :(
Pagina: 1