Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-07 23:30
Ik zoek een?
43 inch TV met een goed scherm.
Beeldkwaliteit is het voornaamste. Qua aansluitingen e.d. heb ik weinig eisen, omdat alle apparatuur via via een AV receiver wordt aangesloten. Eén HDMI poort is daarvoor al voldoende.

Wat is je budget?
Ongeveer 500 tot 550 euro. Ik wil de TV aanschaffen bij een betrouwbare club (geen prijsstunter) i.v.m. betere service bij problemen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
...films & series te kijken. De TV komt in een vrij lichte ruimte te staan.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Samsung AU8070 43" Zwart
- Samsung QLED Series Q64T 43"

Ik zit niet vast aan een merk, maar zou het wel prettig vinden als mijn nieuwe TV te integreren in in mijn domoticasysteem (Home Assistant). Daardoor kom je (denk ik) al snel uit bij Samsung of een Android TV.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van bovenstaande springt eruit? En zijn er modellen van andere merken die ik over het hoofd zie?

[ Voor 4% gewijzigd door JoostTheHost op 24-08-2022 11:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:10
Wat is een betrouwbare club? Over het algemeen zijn tegenwoordig de meeste winkels dozenschuivers die na twee jaar moeilijk doen bij garantieclaims, je kunt dan wellicht beter naar een lokale audio-tv winkel gaan waarbij de kans iets groters is dat men service verleent.

Het belangrijkste is dat je erop let dat het om een Benelux model betreft.

Persoonlijk zou ik het budget iets verhogen en voor de Sony 43X89J kiezen, dit is de beste tv in dit formaat en prijsklasse. En anders voor de Samsung 43Q60B gaan.

De Sony heeft een betere/ vloeiendere OS, betere processing/ beeldkwaliteit en geluidskwaliteit (voor wat het waard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 15:04
JoostTheHost schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:32:
Ik zoek een?
43 inch TV met een goed scherm.
Beeldkwaliteit is het voornaamste.

Wat is je budget?
Ongeveer 500 tot 550 euro.
Beetje flauw, maar wel belangrijk om wat verwachtingen te managen. Als beeldkwaliteit het belangrijkste voor je is, klopt je budget niet. Voor 500 euro koop je geen 43" tv met heel goede beeldkwaliteit. 43" is sowieso al een lastig formaat, omdat fabrikanten geen high-end tv's in dit formaat maken. LG heeft onlangs wel een 42" OLED op de markt gebracht. Als je opzoek bent naar beeldkwaliteit in een klein formaat is dat the way to go. Kost je minimaal € 1.000.

Je geeft aan dat aansluitingen niet belangrijk zijn, omdat alle apparatuur via een AV receiver wordt aangesloten. Is HDMI 2.1 niet iets wat je wil?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostTheHost
Freshouttheoven schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:49:
Wat is een betrouwbare club? Over het algemeen zijn tegenwoordig de meeste winkels dozenschuivers die na twee jaar moeilijk doen bij garantieclaims, je kunt dan wellicht beter naar een lokale audio-tv winkel gaan waarbij de kans iets groters is dat men service verleent.

Het belangrijkste is dat je erop let dat het om een Benelux model betreft.

Persoonlijk zou ik het budget iets verhogen en voor de Sony 43X89J kiezen, dit is de beste tv in dit formaat en prijsklasse. En anders voor de Samsung 43Q60B gaan.

De Sony heeft een betere/ vloeiendere OS, betere processing/ beeldkwaliteit en geluidskwaliteit (voor wat het waard is).
Met 'betrouwbare club' bedoel ik een partij die niet onterecht gaat lopen zeuren als die TV defect is, maar je gewoon probeert te helpen om het probleem op te lossen. Daarnaast lees ik van de prijsstunters wel eens dat je niet exact het type krijgt waarmee ze adverteren.

De Sony die je noemt ziet er interessant uit! Die voeg ik aan mijn vergelijkingslijstje toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostTheHost
Hulleman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Beetje flauw, maar wel belangrijk om wat verwachtingen te managen. Als beeldkwaliteit het belangrijkste voor je is, klopt je budget niet. Voor 500 euro koop je geen 43" tv met heel goede beeldkwaliteit. 43" is sowieso al een lastig formaat, omdat fabrikanten geen high-end tv's in dit formaat maken. LG heeft onlangs wel een 42" OLED op de markt gebracht. Als je opzoek bent naar beeldkwaliteit in een klein formaat is dat the way to go. Kost je minimaal € 1.000.

Je geeft aan dat aansluitingen niet belangrijk zijn, omdat alle apparatuur via een AV receiver wordt aangesloten. Is HDMI 2.1 niet iets wat je wil?
Alles is relatief natuurlijk, maar ik ga upgraden van een 10 jaar oude LCD TV die destijds nét full-HD was. Alles is dus beter dan wat ik nu heb. Ik ben gewoon op zoek naar de beste beeldkwaliteit voor mijn budget. Daar had ik wat duidelijker in moeten zijn.

HDMI 2.1 is wel een must inderdaad, maar dat zit tegenwoordig ongeveer op iedere TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 15:04
JoostTheHost schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:01:
[...]

Alles is relatief natuurlijk, maar ik ga upgraden van een 10 jaar oude LCD TV die destijds nét full-HD was. Alles is dus beter dan wat ik nu heb. Ik ben gewoon op zoek naar de beste beeldkwaliteit voor mijn budget. Daar had ik wat duidelijker in moeten zijn.

HDMI 2.1 is wel een must inderdaad, maar dat zit tegenwoordig ongeveer op iedere TV.
Duidelijk.

Je kunt er niet van uitgaan dat elke tv de volledige HDMI 2.1 standaard ondersteunt. De Q64T die je op het oog hebt, heeft alleen maar HDMI 2.0. Het komt ook nog wel eens voor dat de tv alleen wat HDMI 2.1 features heeft zoals eARC, maar verder niet de volledige HDMI 2.1 bandbreedte aan kan en geen VRR ondersteunt. Dat lijkt bij die Samsung AU8070 het geval te zijn, maar weet ik niet zeker. Volgens displayspecifications is de AU8000 zelfs maar HDMI 2.0. Wel goed om onderzoek naar te doen in ieder geval!

Check deze site daarvoor: https://www.displayspecifications.com/en
Soms moet je goed zoeken, omdat modelnummers die wij in de benelux kennen niet overal worden gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 24-08-2022 12:09 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:10
De Sony 43X89J is de enige 43'' tv met full HDMI 2.1 support in het prijssegment waarin jij aan het shoppen bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostTheHost
Freshouttheoven schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:10:
De Sony 43X89J is de enige 43'' tv met full HDMI 2.1 support in het prijssegment waarin jij aan het shoppen bent.
Helder, dan denk ik dat ik bij deze weet wat het moet gaan worden.

@Hulleman & @Freshouttheoven bedankt voor jullie hulp/adviezen!
Pagina: 1