App 'Muziek' speelt niets af op macbook...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-03-2023
Hoi!

Sinds enige maanden heb ik last met de app 'Muziek' (vroegere Itunes) op mijn macbook.
Ik krijg altijd maar 2 foutmeldingen (-50) en (-54), ik kan geen liedjes meer afspelen, alsook geen gekochte liedjes downloaden, zie hieronder de foutmeldingen.
Ik heb al uren gezocht en gegoogled naar het probleem, maar krijg het maar niet opgelost! (uit- en ingelogd, heropgestart; geupdate; ...)

Ter info: macOS Monterey (bij de vorige versie lukte het ook niet); MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015)

Iemand die weet waar het probleem kan liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP_hncjqUdRk6zBg2M4_l9uWaPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wMzckWZtJmPlULSi1Yo2C1Fh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71wj_X-6sDUQRB2H6fjobODyr3k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gnaX6LK7u6Uq3K940oosKgWu.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Muziekbieb al een keer verwijderd en opnieuw laten aanmaken?

Schijf niet vol toevallig?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
nelizmastr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:11:
Muziekbieb al een keer verwijderd en opnieuw laten aanmaken?
Jep, probleem blijft..
Schijf niet vol toevallig?
Nee, nog voldoende ruimte beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

aan het wolkje te zien staat alles nog niet lokaal.
wat staat er bovenaan bij het tabblad: account, ben je daar ingelogd bij je iCloud?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12345a
talin schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:07:
aan het wolkje te zien staat alles nog niet lokaal.
wat staat er bovenaan bij het tabblad: account, ben je daar ingelogd bij je iCloud?
Ja, daar ben ik ingelogd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0m4vyvHhIgjJcPB38sTqyjOLYyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gr3LVBEjYuaBMaYZA4dsV9FK.png?f=fotoalbum_large

• 12345a
Niemand? :|

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

macOS herinstalleren dan maar he.

En dan in eerste instantie zonder back-up terug te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door nelizmastr op 21-09-2022 12:21 ]

I reject your reality and substitute my own

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:35
Misschien even Apple bellen/mailen? Je hebt een probleem met een product van dit bedrijf, gecombineerd met een dienst van dit bedrijf, ik zou daar de vraag eerst eens neerleggen... Gelijk alles opnieuw installeren is een beetje grof geschut voor iets wat wellicht in de instellingen/account/opslaglocatiezaken op te lossen is (niet dat ik de oplossing weet hoor).

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

en als je een van die nummers die je ziet in je bibliotheek rechtermuis doet en dan: Get info.
laatste tabblad van het venster wat dan opent staat: File
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8pyMBv4PQrsk5BMZgSm6ZQFDxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3pkVmalucjdbd0pZ9KoOBN8I.png?f=fotoalbum_large

bij mij staat daar dat de file in de cloud staat, dus met een werkende internet verbinding kan ik die afspelen.

wat staat er bij jou?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
talin schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:13:
[...]

bij mij staat daar dat de file in de cloud staat, dus met een werkende internet verbinding kan ik die afspelen.

wat staat er bij jou?
Hier staat hetzelfde: 'cloud' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:31
als je even googled dan kom je bij de volgende link
https://support.apple.com/nl-nl/HT205597

zo te zien een synchronisatie probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:32
Heeft Apple music wel schrijf rechten tot de muziek folder?

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36
Wat zegt Muziek als je drukt op: Menubalk (bovenin) -> Account -> Zoek naar beschikbare downloads...

En wat gebeurt er als je een lokale .mp3 importeert en probeert af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
BlackMonkey schreef op woensdag 28 september 2022 @ 23:54:
Wat zegt Muziek als je drukt op: Menubalk (bovenin) -> Account -> Zoek naar beschikbare downloads...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFYe5JRMKlWTJWHv6XsZd5EsLNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tjHWVNSceLEpyGe44nfr1UVL.png?f=fotoalbum_large
En wat gebeurt er als je een lokale .mp3 importeert en probeert af te spelen?
Er gebeurt niets, de mp3 wordt niet geïmporteerd, ook geen foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Opvallend, ik had de eerste keer gemist dat hij een netwerkfout gaf. Ik zie in je menubalk wel wat netwerk achtige programma's. Iets wat de verbinding kan blokkeren? Al een ander wifi netwerk geprobeerd?

[...]
Er gebeurt niets, de mp3 wordt niet geïmporteerd, ook geen foutmelding...
Daar gaat ook iets fout. Mogelijk is je library corrupt. Je kan die is verwijderen (maak evt een backup). Die staat in je Thuismap -> Muziek -> Music -> Music Library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
BlackMonkey schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:48:
Daar gaat ook iets fout. Mogelijk is je library corrupt. Je kan die is verwijderen (maak evt een backup). Die staat in je Thuismap -> Muziek -> Music -> Music Library.
Ok, deze map stond er zelfs niet... Nu kan ik terug lokale muziek afspelen! _/-\o_
Nu alleen nog om de minuut de foutmelding -54 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
12345a schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:07:
[...]

Ok, deze map stond er zelfs niet... Nu kan ik terug lokale muziek afspelen! _/-\o_
*O*
Nu alleen nog om de minuut de foutmelding -54 :/
-O-

Lijkt mij dat je het wel daar moet zoeken dan. Wat heb je nu gedaan? De map aangemaakt?
Wat staat er in in Menubalk -> Muziek -> Voorkeuren -> Bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
BlackMonkey schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:15:

[...]

-O-

Lijkt mij dat je het wel daar moet zoeken dan. Wat heb je nu gedaan? De map aangemaakt?
Wat staat er in in Menubalk -> Muziek -> Voorkeuren -> Bestanden?
Muziek - voorkeuren - bestanden: dit veld was leeg, daar dus de map aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
12345a schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:57:
[...]

Muziek - voorkeuren - bestanden: dit veld was leeg, daar dus de map aangemaakt
Dat verklaart al het e.e.a., al herstart en gekeken wat de map nu als inhoud heeft? Ik vermoed dat hij niks kon importen (zowel download als lokaal) omdat hij het nergens in kon plaatsen. Mogelijk is hij nog onvolledig. Mogelijk had je nog een oude kopie van de map, misschien kan je die er is plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:49
error -54 is doorgaans een permissies-probleem.

Je kunt eens beginnen met deze stappen: https://support.apple.com/en-us/HT205597

je bieb consolideren (alles kopieëren naar één library).

Een of ander beveiligingpakket / antivirus pakket of iod kan het ook veroorzaken

Je kunt ook eens kijken om de permissies van je homefolder te herstellen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l06v7VqL5y2j4_e1SXq03m5rkQw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5heQjIvSA1bILV6TCB5CCjrW.png?f=user_large

Wat heb je hier draaien? Disable of update deze apps eens...

[ Voor 32% gewijzigd door Geronimous op 04-10-2022 22:52 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
BlackMonkey schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:16:
Dat verklaart al het e.e.a., al herstart en gekeken wat de map nu als inhoud heeft? Ik vermoed dat hij niks kon importen (zowel download als lokaal) omdat hij het nergens in kon plaatsen. Mogelijk is hij nog onvolledig. Mogelijk had je nog een oude kopie van de map, misschien kan je die er is plaatsen.
Bij herstart moet ik de terug de locatie van de map instellen bij 'voorkeuren' (veld was terug leeg)...
Ik heb nergens meer een oude kopie staan, waarschijnlijk eens gewist bij het opruimen van mijn HD :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
Geronimous schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:45:
error -54 is doorgaans een permissies-probleem.

Je kunt eens beginnen met deze stappen: https://support.apple.com/en-us/HT205597

je bieb consolideren (alles kopieëren naar één library).

Een of ander beveiligingpakket / antivirus pakket of iod kan het ook veroorzaken

Je kunt ook eens kijken om de permissies van je homefolder te herstellen

[Afbeelding]

Wat heb je hier draaien? Disable of update deze apps eens...
Dit is een VPN programma, zelf bij het uitschakelen blijft de error. Heb ook geen antivirus app...
Ook de stappen gevolgd van jouw link, biedt ook geen oplossing :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
12345a schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:12:
[...]

Bij herstart moet ik de terug de locatie van de map instellen bij 'voorkeuren' (veld was terug leeg)...
Ik heb nergens meer een oude kopie staan, waarschijnlijk eens gewist bij het opruimen van mijn HD :/
Dan zit er dus sowieso nog een ander proces zich met die Library te prutsen. Je kan is een alternatieve map aanmaken op een andere plek om te kijken wat het gedrag dan is. Toch ga je nu wel redelijk richting een herinstallatie. Je kan immers gewoon niet garanderen wat er op de achtergrond nog zit te prutsen. Misschien probeert iCloud in een loop wel de backup terug te zetten (en te falen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
BlackMonkey schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:44:
[...]

Dan zit er dus sowieso nog een ander proces zich met die Library te prutsen. Je kan is een alternatieve map aanmaken op een andere plek om te kijken wat het gedrag dan is. Toch ga je nu wel redelijk richting een herinstallatie. Je kan immers gewoon niet garanderen wat er op de achtergrond nog zit te prutsen. Misschien probeert iCloud in een loop wel de backup terug te zetten (en te falen).
herinstallatie van wat, macOS? lijkt nog verre van nodig. en iCloud backup? dat heeft ook niks met Music te maken.

@12345a heb je de bronbestanden van de muziek wel nog ergens staan, of is alles aangeschaft via de store? Weet je waar alle bronbestanden staan?

Is deze computer gemachtigd? https://support.apple.com/nl-nl/HT201251
Anders een de machtiging intrekken en opnieuw machtigen.

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 06-10-2022 09:47 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Geronimous schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:45:
[...]

herinstallatie van wat, macOS? lijkt nog verre van nodig.
MacOS ja. TS geeft aan al van alles te hebben geprobeerd en er lijkt wat op de achtergrond te gebeuren. Zelfs een OS upgrade heeft het probleem niet verholpen.
en iCloud backup? dat heeft ook niks met Music te maken.
TS geeft zelf aan dat er bij de locatie van de muziek Cloud staat. Bij Apple valt dat naar mijn weten allemaal onder de iCloud. Gezin de locatie waar Muziek moet kijken weer leeg gehaald wordt en er een permissie probleem is vermoed ik dat het syncen misloopt op een achtergrond proces.

@12345a je kan is uitloggen van je iCloud in instellingen en dan is herstarten. Ik ben benieuwd of je dan wel een muziek kan downloaden als je een nieuwe Library aanmaakt.
@12345a heb je de bronbestanden van de muziek wel nog ergens staan, of is alles aangeschaft via de store? Weet je waar alle bronbestanden staan?
TS geeft al aan dat lokale muziek deels weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
@BlackMonkey Het enige dat @12345a aan zou hebben kunnen staan is 'Synchroniseren'. Dit heette voorheen de iCloud muziekbibliotheek, maar omdat dit eigenlijk nooit een 'echt' onderdeel was van iCloud, heeft het uit-en inloggen bij iCloud in de Systeemvoorkeuren geen zin. Het heet tegenwoordig ook gewoon 'Synchronisatiebibliotheek'.

Daarvoor is wel een Apple Music abonnement nodig. @12345a kan dat nakijken bij de Voorkeuren van Muziek, zie meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT204926

ALS de Synchronisatiebibliotheek aan staat, kun je deze stappen proberen om inzicht te krijgen in wat er mogelijk aan de hand is, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit aan staat.
- https://support.apple.com/nl-nl/HT203564
- https://support.apple.com/nl-nl/HT204406
- https://support.apple.com/nl-nl/HT210403

Als dit niet aan staat, gaat het hier waarschijnlijk gewoon om aangeschafte nummers die niet gedownload kunnen worden. Hier gaat dus ergens iets mis. Dat kan zijn dat er geen verbinding met de servers kan worden opgezet, vandaar dat je eerst kijkt of daar niets in de weg zit; firewalls, anti-virus/malware apps, andere netwerkapps (littlesnitch, etc). Ik ga er gemakshalve van uit dat @12345a dit op een eigen thuisnetwerk probeert.

dan de machtigingen, Apple hangt nog altijd vast aan een verouderd idee dat je je iTunes spul op een maximaal aantal apparaten mag afspelen, die je dan moet machtigen. Dus die intrekken en weer machtigen.

@12345a Wat in mijn ervaring ook nog wel eens vage problemen als deze oplossen is het opnieuw instellen van de rechten op je user library folder. Dat is heel eenvoudig:

- open Finder, en ga in de menubalk naar "Ga" en dan "Ga naar map"
- type:
code:
1
~/library
, druk op enter
- Ga dan naar het menu Bestand > Toon info
- rechtsonderaan, klik op het hangslotje en ontgrendel
- klik op de 'meer opties' knop (3 puntjes) en kies voor "Pas toe op ingesloten onderdelen" en dan op OK.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJ_LJ5g1-y6aaixqPk8mE8EM8TA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lEVTu2HlAS2dwCGnCMfbDVjs.png?f=user_large
Afhankelijk van de grootte van de map kan dit even duren, doorgaans is dit zo gepiept. Kan verder geen kwaad. Hierna de mac even herstarten, en kijken of dat geholpen heeft.

Je kunt hierna evt hetzelfde doen voor je Muziek map, deze vind je in je user home folder:
- in Finder kies "Ga" > "Thuis".
- klik op "Muziek"
- dan weer naar "Toon info", en de voorgaande stappen herhalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 08-10-2022 11:28 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
Geronimous schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:45:

Is deze computer gemachtigd? https://support.apple.com/nl-nl/HT201251
Anders een de machtiging intrekken en opnieuw machtigen.
Downloaden lukt intussen ook weer. De map aanmaken bij Thuismap -> Muziek -> Music -> Music Library heeft dit ook opgelost. Alles werkt dus terug, maar de error -54 blijft tevoorschijn komen. Ook als ik 'niet meer weergeven' aanvinkt blijft de error komen...
Machtiging intrekken en opnieuw machtigen had ik ook al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
Geronimous schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:12:

@12345a Wat in mijn ervaring ook nog wel eens vage problemen als deze oplossen is het opnieuw instellen van de rechten op je user library folder. Dat is heel eenvoudig:

- open Finder, en ga in de menubalk naar "Ga" en dan "Ga naar map"
- type:
code:
1
~/library
, druk op enter
- Ga dan naar het menu Bestand > Toon info
- rechtsonderaan, klik op het hangslotje en ontgrendel
- klik op de 'meer opties' knop (3 puntjes) en kies voor "Pas toe op ingesloten onderdelen" en dan op OK.
[Afbeelding]
Afhankelijk van de grootte van de map kan dit even duren, doorgaans is dit zo gepiept. Kan verder geen kwaad. Hierna de mac even herstarten, en kijken of dat geholpen heeft.

Je kunt hierna evt hetzelfde doen voor je Muziek map, deze vind je in je user home folder:
- in Finder kies "Ga" > "Thuis".
- klik op "Muziek"
- dan weer naar "Toon info", en de voorgaande stappen herhalen.
Geprobeerd maar lost het probleem niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Geronimous schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:12:
@BlackMonkey Het enige dat @12345a aan zou hebben kunnen staan is 'Synchroniseren'. Dit heette voorheen de iCloud muziekbibliotheek, maar omdat dit eigenlijk nooit een 'echt' onderdeel was van iCloud, heeft het uit-en inloggen bij iCloud in de Systeemvoorkeuren geen zin. Het heet tegenwoordig ook gewoon 'Synchronisatiebibliotheek'.
Ik ben er vrij zeker van dat die processen onder water gewoon aan elkaar geknoopt zitten. Vandaar ook mijn vermoeden. Een oplossing proberen heeft meer zin dan sowieso niet verder te komen.

@12345a nog geprobeerd de map op een andere plek aan te maken zoals hier aangegeven? BlackMonkey in "App 'Muziek' speelt niets af op macbook..."

Of toch het uitloggen en herstarten zoals hier aangegeven? BlackMonkey in "App 'Muziek' speelt niets af op macbook..."
Pagina: 1