Goedemiddag,
Ik heb een korte vraag met betrekking tot het selecteren van een juiste 3 fase omvormer, een kennis heeft het volgende samengesteld:
13 x 325WP paneel op ZO op 10 graden helling (string 1)
10 x 325WP paneel op ZW op 10 graden helling (string 2)
De 325WP panelen zijn gekozen vanwege de maat, zo past er het meest op het dak.
Max peak power gezamelijk is +-5800 W volgens de PVcalc simulatie. Er is op dit moment een 3-fase 6000W omvormer geselecteerd.
Specificaties panelen:
Voc = 40.87 V
Vmp = 33.97 V
Isc = 10.23 A
Imp = 9.57 A
Specificaties omvormer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/jvAwG4xsY1VnyNsIA9HaQjd7.png?f=user_large)
De vraag is, een string van 13 en een string van 10 mogelijk op deze omvormer. Ik doel hier dan voornamelijk op de maximale Voc en Vmp. Ik heb even niet scherp hoe dit ook alweer berekend moet worden om zeker te zijn dat binnen de bandbreedte van de omvormer past.
Als iemand de berekening eens voor kan doen, dan lijkt me dat erg handig!
aan de panelen zitten we vast (qua afmetingen) de omvormer kan nog vrij gekozen worden.
Ik heb een korte vraag met betrekking tot het selecteren van een juiste 3 fase omvormer, een kennis heeft het volgende samengesteld:
13 x 325WP paneel op ZO op 10 graden helling (string 1)
10 x 325WP paneel op ZW op 10 graden helling (string 2)
De 325WP panelen zijn gekozen vanwege de maat, zo past er het meest op het dak.
Max peak power gezamelijk is +-5800 W volgens de PVcalc simulatie. Er is op dit moment een 3-fase 6000W omvormer geselecteerd.
Specificaties panelen:
Voc = 40.87 V
Vmp = 33.97 V
Isc = 10.23 A
Imp = 9.57 A
Specificaties omvormer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/jvAwG4xsY1VnyNsIA9HaQjd7.png?f=user_large)
De vraag is, een string van 13 en een string van 10 mogelijk op deze omvormer. Ik doel hier dan voornamelijk op de maximale Voc en Vmp. Ik heb even niet scherp hoe dit ook alweer berekend moet worden om zeker te zijn dat binnen de bandbreedte van de omvormer past.
Als iemand de berekening eens voor kan doen, dan lijkt me dat erg handig!
aan de panelen zitten we vast (qua afmetingen) de omvormer kan nog vrij gekozen worden.