Ik heb een vraagje over AA ook, in 3DMark2001 zit er een test (nature) waarvoor FSAA nodig is (ik denk dat dit FullScreen AntiAliasing betekend) maar het prog zegt dat mijn hardware dat niet ondersteund (GF2 GTS/PRO). Als ik dan in system kijk bij 3d-devices -> 3D-capabilities, dan staat er wel Full Screen AntiAliasing.
Hoe kan dat nou, want ik wil die test er ook wel eens bij doen? Of moet ik daarvooor mijn AA aanzetten tijdens de testen??
Nature test van 3DMark2001 heeft "Pixel Shaders" nodig, en die heeft de GF2 niet. Alleen de GF3 en Radeon 8500 ondersteunen pixel shaders (de gewone Radeon ook, maar na implementatie in de Radeon paste MS opeens de specificaties van DirectX 8.0 aan... dus de pixel shaders in de radeon worden niet gebruikt).
Gevolg is dus dat alleen de nieuwe Radeon 8500 en de GF3 de Nature test kunnen draaien. Alle oudere kaarten kunnen dat gewoon niet en zullen het ook nooit kunnen!!
nog ff een vraagje over fsaa ik heb namelijk een geforce 2ti maar als ik een spel in 1280x1024 met 4xfsaa speel zie ik totaal geen verschil dan dat ik zonder fsaa speel, is er een maximale resolutie waar fsaa op kan draaien of heb ik gewoon een k*tvideokaart gekocht.
4xFSAA werkt maar tot resoluties van 800x600 en lager.
2xFSAA werkt maar tot resoluties van 1024x768.
Dit heeft te maken met de beschikbare bandbreedte, 4xFSAA in bv 1280x1024 kan de GF2 gewoon niet aan, vanwege dus de beperkte bandbreedte.