[IKEA] Rolgordijn ophangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6o2VjcKJSFw7yUZFJaecDNLHfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFnhC7tJZ9n1ZDEVOEEka1Mx.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe ik hier een 1,4m breed rolgordijn op kan hangen? Het bovenwerk is hoger dan het bovenste (oranje) kozijn gedeelte dus als ik hem hier op hang kan het raam niet meer open. Lijkt me dat vrijwel iedereen daar last van heeft dus zal vast ergens een oplossing zijn maar ik zie hem niet. De handleiding van IKEA is ook niet echt duidelijk hoe dit zou moeten werken. Het is een Kadrilj

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tycho91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05 15:03
Het rolgordijn wordt in dit geval boven de opening tegen de wand gemonteerd en loopt "voor" de opening waar het raam in staat. Normaal heb je hoekprofieltjes waardoor je het zo kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Tycho91 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:41:
Het rolgordijn wordt in dit geval boven de opening tegen de wand gemonteerd en loopt "voor" de opening waar het raam in staat. Normaal heb je hoekprofieltjes waardoor je het zo kan monteren.
Bedoel je op het plafond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IW-Kl-AQSHLCugUAZv4HTHr2Av0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0PRt4tZJSOILwabfwsRXQ4sA.png?f=user_large
Op de dag monteren. Dat hoeft niet perse op het plafond. Dat kan met de L beugels boven de rand van het raamgat.

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccCKTOc9zAcqz8VlL6MXt10roEU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/B8wicwiUDyyByG2LnfI0U8hm.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door LordSinclair op 24-08-2022 10:54 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ik dacht in het boekje gezien te hebben dat dat geen optie was (vanwege gewicht) maar bij nader inzien staat die optie er inderdaad wel in, helaas minder mooi aangezien het rolgordijn precies even breed is als de ‘nis’ (het doek dus iets smaller)

[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 24-08-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Voor op de dag kan je beter een breder rolgordijn kopen met wat overlap met de muur inderdaad. Dat scheelt kieren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:59
Shinji schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:57:
Ik dacht in het boekje gezien te hebben dat dat geen optie was (vanwege gewicht) maar bij nader inzien staat die optie er inderdaad wel in, helaas minder mooi aangezien het rolgordijn precies even breed is als de ‘nis’ (het doek dus iets smaller)
Dan heb je dus drie opties:
1. In de dag monteren, accepteren dat raam niet open kan;
2. Op de dag monteren, accepteren dat rolgordijn kieren geeft doordat deze smal is, of
3. Rolgordijn ruilen voor een breder model en deze op de dag monteren.

Ik zou voor optie 3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Mr. Stom schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Dan heb je dus drie opties:
1. In de dag monteren, accepteren dat raam niet open kan;
2. Op de dag monteren, accepteren dat rolgordijn kieren geeft doordat deze smal is, of
3. Rolgordijn ruilen voor een breder model en deze op de dag monteren.

Ik zou voor optie 3 gaan.
Het zijn de breedste die er zijn, sowieso hier geen pretje met ramen, geen enkel raam is gelijk.

Het is de werkkamer dus ik accepteer de kieren hier wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:24
Shinji schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Het zijn de breedste die er zijn, sowieso hier geen pretje met ramen, geen enkel raam is gelijk.

Je kan ook nog 2 smallere kopen. Kan je de één dichthouden en het raam open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Kurma schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:33:
[...]

Je kan ook nog 2 smallere kopen. Kan je de één dichthouden en het raam open zetten.
Inderdaad, zo heb ik dat ook opgelost met 2 maal de breedste voor de schuifpui.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Shinji schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:29:
Iets anders dan een rolgordijn dan niet makkelijker?
Bijvoorbeeld lamellen zodat je die half kan intrekken om het raam te openen en in het andere raam de zon weren.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJsxbHbU6DjfHIoCE_Zn8OMHvNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bi7F6aRCMz4R76wXoF3EtB8H.jpg?f=fotoalbum_large

Geen last van de kieren zo, er hingen hiervoor lamellen maar dat vind ik niks. Raam kan zo wel open op een kier met het gordijn naar beneden.
Pagina: 1