Beste Tweakers,
Na enig onderzoek en ingelezen te hebben ben ik bezig om zonnepanelen op het dak te installeren.
Aangezien hier een hoop kennis aanwezig is en alle advies welkom is, hierbij toch nog even een vraag.
Inmiddels op het dak geweest om te meten en de rails geplaatst. Ik kan aan de achterzijde 10 panelen kwijt en aan de voorzijde 8 panelen. Ik ben uitgekomen op de JAM54S30 panelen i.c.m. een Goodwe omvormer. Echter twijfel ik nog tussen de GW4200D-NS en de GW4200T-DS, dit vanwege een verschil in de max input current per MPPT.
Als ik kijk naar de GW4200D-NS dan heeft deze een max input van 11A. De GW4200T-DS heeft een max van 13A.
Onderstaand nog wat informatie voor de plaatsing van de panelen.
Info:
36 graden dakhelling
Oost-West opstelling
Voorzijde 8 panelen (8 * 405wp)
Achterzijde 10 panelen (10 * 405wp)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ux1oRjEdHdNelHADAje5JAY5.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/elJBlQT83WnFASIPRIRQ1g17.png?f=user_large)
Na enig onderzoek en ingelezen te hebben ben ik bezig om zonnepanelen op het dak te installeren.
Aangezien hier een hoop kennis aanwezig is en alle advies welkom is, hierbij toch nog even een vraag.
Inmiddels op het dak geweest om te meten en de rails geplaatst. Ik kan aan de achterzijde 10 panelen kwijt en aan de voorzijde 8 panelen. Ik ben uitgekomen op de JAM54S30 panelen i.c.m. een Goodwe omvormer. Echter twijfel ik nog tussen de GW4200D-NS en de GW4200T-DS, dit vanwege een verschil in de max input current per MPPT.
Als ik kijk naar de GW4200D-NS dan heeft deze een max input van 11A. De GW4200T-DS heeft een max van 13A.
Onderstaand nog wat informatie voor de plaatsing van de panelen.
Info:
36 graden dakhelling
Oost-West opstelling
Voorzijde 8 panelen (8 * 405wp)
Achterzijde 10 panelen (10 * 405wp)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ux1oRjEdHdNelHADAje5JAY5.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/elJBlQT83WnFASIPRIRQ1g17.png?f=user_large)
/f/image/UxAfgdkLQ1BmfhNqtMagM3aV.png?f=fotoalbum_large)