Toon posts:

Kantoor monitor vs. gaming monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een 32" 4K monitor, met name voor werk. Momenteel werk ik op een 24" HD monitor en dat vind ik toch best beperkt.

Binnen mijn prijs range van maximaal 800 euro is best wat keuze, het best te onderverdelen in "normale" kantoor monitoren en gaming monitoren.

Nu valt mij op dat Dell twee monitors heeft met, op het eerste gezicht, vrijwel dezelfde specificaties. Ook de prijs verschilt weinig.

Eentje gemarket als kantoor monitor:
pricewatch: Dell UltraSharp U3219Q Zilver, Zwart

Eentje gemarket als gaming monitor:
pricewatch: Dell G3223Q Zwart

Ik vraag mij af of er in deze nu eigenlijk verschillen zijn? En zo ja, welke is dan beter voor kantoor gebruik?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De kantoor: USB hub met 90W laad vermogen. Meer USB poorten. Volgens tweakers kan die ook draaien enzo.

Terwijl de gaming een hogere helderheid heeft, hogere refresh rate.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1803496;1245015/

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:53
Zit 'm vooral in de gebruikte panelen. Maar waarom zo duur als je voor de helft ook een prima monitor hebt. pricewatch: Iiyama ProLite XUB3293UHSN-B1 Zwart of pricewatch: Lenovo L32p-30 Zwart bijvoorbeeld.

Let ook op wat de maximale output van je bron is. Laptops bijvoorbeeld, doen geen 4K144 en soms niet eens 4K60.