Verwarming in WC boven kelder

Pagina: 1
Acties:

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:30

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Wij gaan in ons huis op de gehele benedenverdieping VloerVerwarming leggen.
Behalve in de hal en de WC.
Want daaronder zit een grote kelder.
Als ik vloervarwarming in de hal en WC zou leggen, ga ik ook de kelder verwarmen en dat wil ik niet.
In de kelder kan ik nu net staan, dus ik ga die niet van onder af isoleren o.i.d.

Ik wil ook geen zichtbare radiatoren aan de wand. Noch in de hal, noch in de WC.
Toch zou ik wel graag iets van verwarming hebben.
In de WC zit ik te denken aan een infraroodpaneel aan het plafond.
Maar elektrische verwarming ben ik eigenlijk geen voorstander van.

Ik zou wellicht muurverwaming kunnen doen (i.p.v. vloerverwarming)
Maar daar weet ik te weinig van en ik lees er ook heel weinig over.

Zou dit laatste een goed (en uitvoerbaar) idee zijn?
Of heeft iemand nog andere voorstellen?

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:31
waarom een wc verwarmen? hoe lang breng je daar door?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
No Hands schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:21:
waarom een wc verwarmen? hoe lang breng je daar door?
Dat is ook zo.
Maar ik langer dan gewenst.
Maar het betreft ook de hal.

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:59
De behoefte aan warmte in de gang is wel iets anders dan in de rest van de begane grond waar je vloerverwarming hebt.

Je moet immers kunnen compenseren voor de voordeur die in de winter open gaat. Daarom zie je daar ook vaak grotere radiatoren dan je obv het aantal vierkante meters misschien nodig zou hebben.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 11:08
Ik denk dat het wel meevalt met t verwarmen van je kelder, warmte wil vooral naar boven. Kun je daar niet minder water door de groepen laten gaan dat je wel het comfort van een warme vloer hebt, maar niet flink stookt? Wand/plafond verwarming is erg gaaf, je vind het ook in combinatie met leemstuc bijv. Eco-bouwmaterialen.NL heeft mooi spul daarin.

IR panelen moeten een tijdje aanstaan om goed warmte te geven. Ik had ooit een IR paneel op m’n toilet, geschakeld op de lamp, maar voordat die warmte begon te geven was ik al lag en breed klaar met hetgeen ik daar deed.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Cereal schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 00:23:
Ik denk dat het wel meevalt met t verwarmen van je kelder, warmte wil vooral naar boven. Kun je daar niet minder water door de groepen laten gaan dat je wel het comfort van een warme vloer hebt, maar niet flink stookt?
Ik denk dat de VV niet hetzelfde reageert als een gewone verwarming.
Dus dat de warmte in een massa niet naar boven gaat (zoals warme lucht) maar dat het de gehele massa gaat verwarmen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:05
Ik weet niet of je al een goeie plek hebt voor de verdeler van de vloerverwarming, maar bij mij zit die in de omkasting van het hangtoilet. Als je diepte genoeg hebt, gewoon achter het reservoir (kan je diepere kastjes maken); of erboven.
Deze geeft sowiezo wat warmte af aan de ruimte, en het is nu ook niet dat je toiletruimte heet moet gestookt worden lijkt me.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
naftebakje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:07:
Ik weet niet of je al een goeie plek hebt voor de verdeler van de vloerverwarming, maar bij mij zit die in de omkasting van het hangtoilet. Als je diepte genoeg hebt, gewoon achter het reservoir (kan je diepere kastjes maken); of erboven.
Deze geeft sowiezo wat warmte af aan de ruimte, en het is nu ook niet dat je toiletruimte heet moet gestookt worden lijkt me.
Wel een goed idee, maar daar is volgens mij geen plek bij mij.
Zo'n toilet hoeft inderdaad niet heel warm te zijn, maar het is meer dat de echte kou eraf is in de winter.
Ik denk dat als ik 1 vierkante meter aan muurverwarming zou hebben, dat dit misschien al zou voldoen.
Er hangt nu ook zo'n piepklein lelijk radiatortje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2WP3b1Jr8V_ZifdhJz3dmGSdrM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gVYF5JYaBFal8R4zrkPJeylQ.jpg?f=user_large

Nu nog een plek vinden in de hal waar ik dit zou kunnen toepassen.
De hal heeft vooral buitenmuren en een muur naar de ingang van de kelder.

[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 24-08-2022 10:33 ]

Pagina: 1