Hoi,
Ik ben een beginnende gebruiker met power bi en heb al wat Dashboards kunnen maken. Nu loop ik tegen probleem aan.
Ik wil een slicer maken op een visual die uit meerdere kolommen bestaat. Dat lukt wel maar dan wordt dit wel hiërarchisch weergegeven. Voorbeeld dataset
Kolom A zijn plaatsnamen
Kolom B is een unieke waarde (zeg maar groente)
Kolom C is ook een unieke waarde (zelfde categorie groente)
Kolom D is ook unieke waarde (zelfde categorie groente)
Enz
Nu wil ik bijvoorbeeld op 1 waarde selecteren zeg maar bloemkool, maar die kan op 1 rij in kolom B staan en de andere weer in Kolom D. Dan wil ik dat ie count 2 aangeeft.
Kan zijn dat ik kolommen moet groeperen? Of kan ik 1 kolom maken met alle waarden?
Hoop dat duidelijk is, en dat iemand me in een goede richting kan helpen
Ik ben een beginnende gebruiker met power bi en heb al wat Dashboards kunnen maken. Nu loop ik tegen probleem aan.
Ik wil een slicer maken op een visual die uit meerdere kolommen bestaat. Dat lukt wel maar dan wordt dit wel hiërarchisch weergegeven. Voorbeeld dataset
Kolom A zijn plaatsnamen
Kolom B is een unieke waarde (zeg maar groente)
Kolom C is ook een unieke waarde (zelfde categorie groente)
Kolom D is ook unieke waarde (zelfde categorie groente)
Enz
Nu wil ik bijvoorbeeld op 1 waarde selecteren zeg maar bloemkool, maar die kan op 1 rij in kolom B staan en de andere weer in Kolom D. Dan wil ik dat ie count 2 aangeeft.
Kan zijn dat ik kolommen moet groeperen? Of kan ik 1 kolom maken met alle waarden?
Hoop dat duidelijk is, en dat iemand me in een goede richting kan helpen