Toon posts:

Dragon Orb 3 4900RPM review ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee waar je een review kan vinden van de low noise versie van de dragon orb 3 (de A1132, met een 4900RPM fan). De 7000RPM doet het goed in alle reviews, maar maakt blijkbaar ook ontzettend veel lawaai (natuurlijk allemaal relatief, maar ja). De vraag blijft hier echt of de dragon orb zo goed koelt omwille van zijn grote hoeveelheid koper of van die zware fan.

Dus moet er iemand ergens een review weten...

(btw. 't zou voor een P3-933 zijn, dus moet echt niet teveel overkill hebben ;)

Verwijderd

Ik weet niet waar je reviews van die cooler kunt vinden, ik kan je wel vertellen dat je zo'n cooler niet nodig zult hebben voor jouw proc (zolang je hem niet overclocked).
Ik denk dat de fop32-1 een goede keuze is sinds deze maar 45.- kost en houdt m'n athlon 1ghz (die toch een stukje heter wordt dan jou PIII 933) netjes op 44 graadjes idle.
Ik schat jouw PIII 933 zo'n 38/40 graden idle dan.

Maar goed, als jij die Dragon Orb wilt moet je dat vooral doen :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op maandag 27 augustus 2001 16:26 schreef Roefoes het volgende:
Ik weet niet waar je reviews van die cooler kunt vinden, ik kan je wel vertellen dat je zo'n cooler niet nodig zult hebben voor jouw proc (zolang je hem niet overclocked).
Ik denk dat de fop32-1 een goede keuze is sinds deze maar 45.- kost en houdt m'n athlon 1ghz (die toch een stukje heter wordt dan jou PIII 933) netjes op 44 graadjes idle.
Ik schat jouw PIII 933 zo'n 38/40 graden idle dan.

Maar goed, als jij die Dragon Orb wilt moet je dat vooral doen :)
Dragon orb 3 is ook niet veel duurder hoor maar 50 piek ( www.coolpc.com.au )
Die gaat mijn AMD 1.5 @ 1.7 GHZ lekker < 50 c houden) 8-)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Wel zou wel de mogelijkheid willen openlaten van iets te overclocken, verwacht er wel niet veel van aangezien bus al op 133 is en ik gewoon no-name PC133 ram heb.

FOP32-1 is indeed ook 1 van de mogelijkheden, net zoals een volcano II is (iemand enig idee welke van die 2 de stilste is ?). Die Volcane 6 Cu gaat niet passen op m'n CUBX vrees ik (80*60mm), als ik het zo meet, kan het misschien net lukken, maar vind ut toch niet het risico waard.

Is enkel ontzettend frustrerend dat ELKE hardwarereview site alleen maar die Dragon Orb op 7000RPM test, terwijl er toch wel veel (denk ik toch) mensen ook geintresseerd zijn in die low noise variant.