Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-09 00:56
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja

En door…

Waarom? Wie wil er nou werken bij zo’n soort bedrijfscultuur…

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 10:08
Belletje geven met het verzoek jou uit hun gegevens te verwijderen omdat je geen interesse meer hebt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:28
Ze zullen wel de voorkeur hebben voor een ander, die nog niet weet of hij/zij kan (arbeidsvoorwaarden bijvoorbeeld). Dus houden ze je aan het lijntje als back-up?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

President schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:42:
Dus houden ze je aan het lijntje als back-up?
En dat doe je door gewoon op te hangen als iemand belt? Desnoods verzin je een smoes dat de verantwoordelijke op vakantie is en dat je later een keer reactie krijgt. Dat verdient ook niet de schoonheidsprijs maar misschien dat je sollicitant dat in ieder geval accepteert.

Nu heb je gewoon een pissige sollicitant.

Wat voor baan gaat dit over? Bij vakkenvullen snap ik het nog, bij een serieuze baan niet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFrames
bwerg schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

En dat doe je door gewoon op te hangen als iemand belt? Desnoods verzin je een smoes dat de verantwoordelijke op vakantie is en dat je later een keer reactie krijgt. Dat verdient ook niet de schoonheidsprijs maar misschien dat je sollicitant dat in ieder geval accepteert.

Nu heb je gewoon een pissige sollicitant.

Wat voor baan gaat dit over? Bij vakkenvullen snap ik het nog, bij een serieuze baan niet.
Het tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@TheFrames Ik zou persoonlijk dan er even iets steviger in gaan zitten. Kan je gelijk laten zien hoe je met dit soort situaties omgaat en dus niet accepteert.

Geef gewoon aan dat jij je nu toch serieus afvraagt of dit bedrijfscultuur is of een eenmalige situatie.

Eer aan jezelf houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 23-08-2022 18:02 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Het bedrijf is dus niet zo serieus :+

Anyway. Na paar telefoontjes en grof weg ophangen. Mailtje sturen naar HR, of de persoon waar je je sollicitatiebrief heb verstuurd.

Paar zinnetjes.

Dat je getracht heb te bellen voor informatie over het verloop, dat je belletjes opgenomen en direct opgehangen worden.

Daaropvolgend dat je liever niet in een bedrijf zou willen werken, waar men zo omgaan met mensen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:09

H-W

Ik zou het ook wel weten ... we zitten immers in een situatie waar de werknemers het even voor het zeggen hebben. Ik ben momenteel ook op zoek naar een nieuwe baan en ik begrijp heus wel dat een bedrijf, zeker een klein bedrijf, misschien nog geen keuze heeft gemaakt op dag X, of toch ook nog met een ander in gesprek is, maar keer op keer de telefoon erop gooien? Laat ze het lekker uitzoeken ... weet je nog "you never get a second chance to make a first impression". Als ze zo met hun nieuwe medewerkers omgaan, gauw vergeten dan en op naar de volgende!
Misschien een domme vraag trouwens maar heb je al eens met een ander nummer gebeld of met nummer onderdrukt? Dan weten zij in ieder geval niet dat jij het bent die belt en willen ze je misschien wel te woord staan, of met een kluitje in het riet sturen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:43
Als ze zich zo al gedragen voordat je ook maar in dienst bent gekomen, dan vraag ik me af hoe ze zich zullen gedragen als je daar eenmaal werkt. Dit is geen goed teken en ik zou hiervan wegblijven.

Wel even op Glassdoor bij sollicitatiegesprekken deze situatie op een neutrale manier vermelden. Dan weten toekomstige kandidaten wat ze mogelijk kunnen verwachten, en wordt het bedrijf hopelijk gemotiveerd om zich beter te gedragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:25
Lijkt me duidelijk dat ze niet met je in zee willen. Ff slikken, en weer verder. Geen energie verder aan spenderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 17:03
Probeer eens te bellen met een tweede telefoonnummer als je die hebt, misschien dat ze je nummer hebben opgeslagen en denken van "ah daar heb je hem weer" en daarom niet oppakken.

Maar als ze met een ander telefoonnummer wel meteen oppakken weet je eigenlijk meteen voldoende... ;)

En zoals hierboven is aangegeven vraag jezelf af of je überhaupt wel bij ze wilt werken op deze manier. Geen idee in welke sector je werkt/zoekt maar de meeste sectoren hebben grote personeelstekorten dus als ze zo al met potentiële kandidaten omgaan ben ik benieuwd hoe ze met je omgaan als je daar in dienst treed...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 14:34
Ik had hetzelfde, maar nog wat langer.
Nu, 21 jaar later, werk ik nog voor dat bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

+
TheFrames schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:10:

Maar ik ben een HBO student en zit in mijn 2e jaar Software Engineering.
Weet je dat heel zeker? Of is het een serieuze baan "voor jou"? De sollicitatie waar het vandaag / in het huidige topic over gaat, komt op mij dan niet heel erg over als top of the line / droombaan / unieke kans / etc aangezien je best aan het begin van je carriere staat?

En subtiel gezegd: zat werkgevers die contact hebben met (veel) schoolverlaters of andere soort starters; dan is het niet altijd heel serieus en zullen ze helaas ook niet altijd heel serieus omgaan met terugbellen / teleurstellen / etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

cadsite schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:14:
Ik had hetzelfde, maar nog wat langer.
Nu, 21 jaar later, werk ik nog voor dat bedrijf.
Ja dat klinkt wel logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
MAX3400 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:21:
[...]
+

[...]

Weet je dat heel zeker? Of is het een serieuze baan "voor jou"? De sollicitatie waar het vandaag / in het huidige topic over gaat, komt op mij dan niet heel erg over als top of the line / droombaan / unieke kans / etc aangezien je best aan het begin van je carriere staat?
Als de werkgever kennelijk 2 gesprekken voert met iemand waarvan ze weten dat 'ie student is, dan staan ze kennelijk open voor een student. Als het in de richting van TS' studie is, dan is het een serieuze (bij-)baan (anders dan vakkenvullen, zeg maar). Dat het geen fulltime baan is en geen baan is waarvoor je afgestudeerd moet zijn en/of ervaring moet hebben, doet m.i. niets af aan de serieusheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:25
TheFrames schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:04:
Ik had gesolliciteerd bij een bedrijf. Twee gesprekken gehad. Persoon zou me X dag de uitkomst geven. Niets gehoord. Ik had gebeld. De uitkomst zou volgens hetzelfde persoon op een andere dag worden gegeven. Weer gewacht tot die dag en weer niets te horen gekregen. Weer gebeld en er wordt steeds opgehangen.

Ik snap niet dat men even kort kan bellen. Het is echt geen groot bedrijf met tien tot honderdtallen sollicitanten. Ik heb werkelijk een veel groter bedrijf voor me gehad die wel de moeite nam om te bellen/mailen.

Is dit tegenwoordig een gewoonte?
Het is niet netjes en nee het is zeker niet de gewoonte. Wat je hier in ieder geval kunt concluderen dat ze je niet nodig hebben anders hadden dat ze dat al lang laten weten. Mijn advies zou dan ook zijn om gewoon verder te kijken en meerdere sollicitaties tegelijk te doen zodat er altijd wel eentje is die reageert. Het is zeker niet zo dat het makkelijk is ( iedereen roept dat de banen voor het oprapen liggen en dat mag op papier wel zo zijn maar dat wil niet zeggen dat je meteen een baan hebt ) dus de aanhouder wint.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

To_Tall schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

...Mailtje sturen naar HR, of de persoon waar je je sollicitatiebrief heb verstuurd. ...
Ja, waarom ze direct ophangen kan diverse oorzaken hebben, maar als je in het ongewisse bent, denk je vaak het negatieve. Zoals @cadsite zegt kan het ook een samenloop van omstandigheden zijn en werk je er straks met veel plezier de rest van je leven.

Je moet jezelf het volgende afvragen (dus tot en met het moment dat je het tweede gesprek hebt gehad en niet de nasleep erna): Wil je graag bij dit bedrijf werken?

Ik merk dat je er veel moeite in steekt, dus ik trek de conclusie dat je dat graag wilt. Dan zou ik het nog even lekker afwachten of via andere kanalen contact proberen te vinden. Een aantal tips zijn gegeven maar:
  • Anoniem bellen en kijken of er nog steeds direct opgehangen wordt
  • Gebruik de telefoon van iemand anders, familie, vrienden, telefooncel :+
  • Stuur een mailtje naar diegene met een CC naar de afdeling HR. Ik zou dat (HR CC'en) altijd doen in dit geval, je weet niet waarom diegene niet opneemt, misschien is die wel langdurig ziek en drukt hij hem gewoon weg als hij het nummer niet herkend en alleen voor goede klanten of de baas wil opnemen?
  • Probeer andere kanalen om contact te zoeken: Whatsapp, linkedin, formulier website van potentiele werkgever, facebook :o, etc
Wil je er echt graag werken, dan kan je er best wat moeite insteken. Als je niet weet waarom er niet adequaat gereageerd wordt, denk je vaak het negatieve. Soms is er een heel eenvoudige verklaring. Een andere sollicitant waar ze op wachten maar het niet kies vinden om het je te zeggen (wat vreemd is, maar ja, mensen denken soms niet logisch). Blijf in je woorden en schrijven neutraal, maar daar mag je wel zeggen dat je het vervelend vind dat een reactie uit blijft terwijl wel afgesproken voor datum X.

Twijfelde je voor deze situatie al dat je er wilt werken, dan kan je misschien eerst eens verder kijken (en afwachten hoe het bij deze afloopt). Nooit op 1 paard wedden in dit geval zou ik zeggen.

It's me Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mmniet schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:55:
[...]

Ja, waarom ze direct ophangen kan diverse oorzaken hebben, maar als je in het ongewisse bent, denk je vaak het negatieve.
Op zich eens dat je alsnog misschien dit bedrijf moet overwegen, als het voor de rest wel aantrekkelijk is.

Maar het "kan diverse oorzaken hebben", dat zou ik wel snappen voor te laat terugbellen (iedereen is altijd druk, shit happens) maar gewoon bewust ophangen is gewoon onbeschoft. Zeg op zijn minst iets als "we zijn wat vertraagd, we kunnen helaas nog niks zeggen".

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:52
bwerg schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:53:
[...]
Ook bij vakkenvullen snap ik het niet. Je gaat gewoon fatsoenlijk met elkaar om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

bwerg schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:23:
[...]
Maar het "kan diverse oorzaken hebben", dat zou ik wel snappen voor te laat terugbellen (iedereen is altijd druk, shit happens) maar gewoon bewust ophangen is gewoon onbeschoft. Zeg op zijn minst iets als "we zijn wat vertraagd, we kunnen helaas nog niks zeggen".
Eens, gewoon ophangen vind ik nooit een excuus, weiger de oproep dan gewoon (al is dat ook niet netjes, maar opnemen en dan ophangen is echt heel bizar) als je niets durft te zeggen. Laten we technische redenen niet uitsluiten, maar het blijft een vreemde situatie die niet netjes verloopt zoals TS het beschrijft.

Overigens heb ik bij kleine bedrijven gewerkt en soms werken daar echt incapabele mensen, dus ik sluit niets uit :)

It's me Mario

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:53
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:08:
Belletje geven met het verzoek jou uit hun gegevens te verwijderen omdat je geen interesse meer hebt.
Vooral dit doen ja, en nee ik ben niet sarcastisch.
Ik zou persoonlijk ook nog aangeven dat je de gang van zaken niet netjes vind.

Denk dat ze de achterliggende boodschap dan ook wel begrijpen.

Echter het vervelende is, you're just a number...

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
TheFrames schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:04:
Ik had gesolliciteerd bij een bedrijf. Twee gesprekken gehad. Persoon zou me X dag de uitkomst geven. Niets gehoord. Ik had gebeld. De uitkomst zou volgens hetzelfde persoon op een andere dag worden gegeven. Weer gewacht tot die dag en weer niets te horen gekregen. Weer gebeld en er wordt steeds opgehangen.

Ik snap niet dat men even kort kan bellen. Het is echt geen groot bedrijf met tien tot honderdtallen sollicitanten. Ik heb werkelijk een veel groter bedrijf voor me gehad die wel de moeite nam om te bellen/mailen.

Is dit tegenwoordig een gewoonte?
Ja dat idee heb ik zelf wel. Ik ben zelf ZZP-er maar als ik kijk naar hoe de sollicitanten bij mijn partner zich gedragen (veelal 23 jaar of jonger) bevestigd dat de vooroordelen van de nieuwe generatie.
Niet terug bellen, afspraken niet afzeggen, niet komen zonder wat te laten weten etc.
Een foutje kan altijd maar dit is gewoon hoe het tegenwoordig zo'n beetje werkt.
Ikke ikke ikke... Dat zie je trouwens (bijna) overal terug.
Natuurlijk is niet iedereen zo. :)

Maar zoals gezegd, gewoon verder zoeken en mail ze even dat ze jouw gegevens verwijderen zodat je het zwart op wit hebt.
In zo'n cultuur zou ik zelf niet willen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 15:01
Dit topic biedt weinig context. Begrijp wel dat als je de tips opvolgt van dit topic, je de schepen vergoed verbrand. Er kan iets aan de hand zijn waardoor ze je niet te woord kunnen staan.

M.a.w., als je het graag wilt: heb geduld, zoek naar een nette manier om contact te zoeken zonder mensen voor het blok te zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Estylicious op 24-08-2022 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
ja gebeurd wel eens.

Anders om ook mee gemaakt dat de inhouse recruiter had terug gebeld en precies had uitgelegd waarom het niet door ging, tips gegeven en mij oprecht nog veel success gewenst bij de concurrent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

In het verleden heb ik ook twee keer meegemaakt dat organisaties niets meer laten weten na een sollicitatie en zelfs het eerste gesprek. Het gesprek zomaar beëindigen dan weer niet.

In beide gevallen ben ik (toevallig of niet) wel jaren werkzaam geweest bij deze werkgevers. Beiden hadden een verklaring waarom er zo'n vertraging in het spel zat en hadden ook beiden excuses gemaakt hiervoor.

De HR / recruiting afdeling van een bedrijf is niet altijd (of vaak niet) direct representatief voor het hele bedrijf is mijn ervaring. Als je een goed gevoel overhield na het eerste gesprek, en je vindt het nog de moeite om het een kans te geven, dan is het advies ook niet om het direct zo sterk af te kappen. Je schiet er namelijk ook niets mee op.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Jeroenzer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:56:
[...]

Vooral dit doen ja, en nee ik ben niet sarcastisch.
Ik zou persoonlijk ook nog aangeven dat je de gang van zaken niet netjes vind.

Denk dat ze de achterliggende boodschap dan ook wel begrijpen.

Echter het vervelende is, you're just a number...
Daarom ook even een recensie geven op Glassdoor...

Als zij niet professioneel om kunnen gaan met sollicitanten, mogen andere kandidaten dat best weten.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Estylicious schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:29:
Dit topic biedt weinig context. Begrijp wel dat als je de tips opvolgt van dit topic, je de schepen vergoed verbrand. Er kan iets aan de hand zijn waardoor ze je niet te woord kunnen staan.

M.a.w., als je het graag wilt: heb geduld, zoek naar een nette manier om contact te zoeken zonder mensen voor het blok te zetten.
Ik zet niemand voor het blok.Vroeg me alleen af of deze wijze van omgaan met sollicitanten een norm/gewoonte is geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Hoe moeilijk is het voor een HR afdeling om te zeggen 'Sorry het komt nu even ongelegen, we zijn er nog mee bezig en bellen je dan en dan. Is dat ok?".

Als ze dat al niet kunnen, dan moet het wel een enorm interessante baan / verbetering tov huidige baan zijn wil je in deze markt blijven wachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Als je erachter komt dat het bij jou bewust gebeurt, erna nog even een berichtje sturen dat je aan een dergelijke onprofessionele organisatie je tijd niet verder gaat verspillen, en dat ze je gegevens verwijderen. En erna lekker doorgaan met je leven!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je naast HR met iemand anders gesproken hebt (neem ik aan van wel) zou je natuurlijk ook nog die persoon via LinkedIn op kunnen zoeken en hem/haar een bericht kunnen sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:05
Als het niet tever weg is even langsgaan voor een kopje koffie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:10

PinusRigida

I put the p in pool.

Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:08:
...moeten ze wel eerst even opnemen natuurlijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 15:01
TheFrames schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Ik zet niemand voor het blok.Vroeg me alleen af of deze wijze van omgaan met sollicitanten een norm/gewoonte is geworden.
Zeg ik ook niet, alleen als je mensen gaat mailen/Twitteren en willekeurige HR medewerkers op cc gaat zetten is echt geen handige tip. Je weet nooit hoe intern de hazen lopen en wat voor consequenties dit kan hebben voor betrokkenen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:10

PinusRigida

I put the p in pool.

Falcon schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:01:
@TheFrames Ik zou persoonlijk dan er even iets steviger in gaan zitten. Kan je gelijk laten zien hoe je met dit soort situaties omgaat en dus niet accepteert.

Geef gewoon aan dat jij je nu toch serieus afvraagt of dit bedrijfscultuur is of een eenmalige situatie.

Eer aan jezelf houden.
Snap het sentiment hoor, vroeger was ik ook zo maar ondertussen heb ik een gezonde secundaire reflex die, onmiddellijk na die eerste reflex van "Ik moet laten zien dat ik dit niet accepteer" ervoor zorgt dat ik heel eventjes stil sta bij "hoe belangrijk is het dat ze weten dat ik het niet accepteer, en is het het waard om daar m'n energie en tijd in te steken? 9 op de 10x is het antwoord 'neen'.

Resultaat is: minder stress (en meer tijd om jullie hier te treiteren!)

Behandelen ze sollicitanten als stoelgang?: werk je er toch liever niet, win-win. het heeft 0 nut hen je ongenoegen duidelijk te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 24-08-2022 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06

Respect hoort van twee kanten te komen. Maar duidelijkheid is net zo belangrijk.

Je mag verwachten dat binnen een redelijk termijn antwoord krijg. Sterker nog als je bedrijfsvoering zo is dat je bij een paar belletjes de persoon niet meer te woord wil staan. En daardoor de Hoorn er op gooit.

Dat er geen sprake is van wederzijds respect.

Vertel dan als potentiële werkgever. Dat je mogelijk nog een andere kandidaat verwacht. Of spreek af dat je een week later terug bel.

Dat TS door opvolgen van tips de deur voor zichzelf dicht gooit. Dat kan maar door hier proactief op te reageren ipv reactief te blijven als een schaap. Geeft de TS ook tools om hier later beter mee om te gaan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Wat voor nummer bel je? Is het een vaste lijn of mobiel? Ik kan me best voorstellen dat een vast lijn misschien storing heeft en mensen zich daar niet zo druk over maken. Als het wel mobiel is kan je natuurlijk ook even een mail/ whatsapp/ SMS/ Teams/ Zoom/ LinkedIn/ etc bericht er aan wagen en vragen of er problemen zijn met de telefoon want je hoort niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
Ze zijn (on)bewust onduidelijk naar jou toe, waardoor jij twijfelt waar je aan toe bent. Als ze je een duidelijke reden hadden gegeven over het uitstellen van de beslissing dan had je de afweging kunnen maken of dat redelijk is. Dat kan je nu niet. Maar die onduidelijkheid is ook wel weer een antwoord op zich, een indicatie hoe dit gaat lopen en wat je kan verwachten van toekomstige communicatie. En op basis daarvan kan je dan weer conclusies trekken.

Misschien trek je daarbij een verkeerde conclusie en loop je iets mis wat heel mooi had kunnen zijn, maar aan de andere kant, er zijn zoveel werkgevers die lopen te springen om werknemers dat je ook een beetje respect voor jezelf moet hebben en geen onzin zoals dit accepteren. De kans is toch al groot dat ze je niet gaan aannemen, wellicht ben je de tweede of derde keuze en hangt het van de eerste keuze af of die een contract gaat tekenen. Misschien heb je met iemand te maken die het moeilijk vindt om mensen af te wijzen en daarom stiekem hoopt dat je gewoon stopt met bellen en reageren. Er zijn nog talloze andere situaties waar we over kunnen speculeren maar dat doet er niet toe. Nee het is niet normaal dat je zo behandelt wordt als sollicitant. Zeker niet in deze arbeidsmarkt.

Move on.
Pagina: 1