Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
En dat doe je door gewoon op te hangen als iemand belt? Desnoods verzin je een smoes dat de verantwoordelijke op vakantie is en dat je later een keer reactie krijgt. Dat verdient ook niet de schoonheidsprijs maar misschien dat je sollicitant dat in ieder geval accepteert.President schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:42:
Dus houden ze je aan het lijntje als back-up?
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Het tweede.bwerg schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:53:
[...]
En dat doe je door gewoon op te hangen als iemand belt? Desnoods verzin je een smoes dat de verantwoordelijke op vakantie is en dat je later een keer reactie krijgt. Dat verdient ook niet de schoonheidsprijs maar misschien dat je sollicitant dat in ieder geval accepteert.
Nu heb je gewoon een pissige sollicitant.
Wat voor baan gaat dit over? Bij vakkenvullen snap ik het nog, bij een serieuze baan niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 23-08-2022 18:02 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Het bedrijf is dus niet zo serieus
A Soldiers manual and a pair of boots.
+
Weet je dat heel zeker? Of is het een serieuze baan "voor jou"? De sollicitatie waar het vandaag / in het huidige topic over gaat, komt op mij dan niet heel erg over als top of the line / droombaan / unieke kans / etc aangezien je best aan het begin van je carriere staat?TheFrames schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:10:
Maar ik ben een HBO student en zit in mijn 2e jaar Software Engineering.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Ja dat klinkt wel logisch.cadsite schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:14:
Ik had hetzelfde, maar nog wat langer.
Nu, 21 jaar later, werk ik nog voor dat bedrijf.
Als de werkgever kennelijk 2 gesprekken voert met iemand waarvan ze weten dat 'ie student is, dan staan ze kennelijk open voor een student. Als het in de richting van TS' studie is, dan is het een serieuze (bij-)baan (anders dan vakkenvullen, zeg maar). Dat het geen fulltime baan is en geen baan is waarvoor je afgestudeerd moet zijn en/of ervaring moet hebben, doet m.i. niets af aan de serieusheid.MAX3400 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:21:
[...]
+
[...]
Weet je dat heel zeker? Of is het een serieuze baan "voor jou"? De sollicitatie waar het vandaag / in het huidige topic over gaat, komt op mij dan niet heel erg over als top of the line / droombaan / unieke kans / etc aangezien je best aan het begin van je carriere staat?
Het is niet netjes en nee het is zeker niet de gewoonte. Wat je hier in ieder geval kunt concluderen dat ze je niet nodig hebben anders hadden dat ze dat al lang laten weten. Mijn advies zou dan ook zijn om gewoon verder te kijken en meerdere sollicitaties tegelijk te doen zodat er altijd wel eentje is die reageert. Het is zeker niet zo dat het makkelijk is ( iedereen roept dat de banen voor het oprapen liggen en dat mag op papier wel zo zijn maar dat wil niet zeggen dat je meteen een baan hebt ) dus de aanhouder wint.TheFrames schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:04:
Ik had gesolliciteerd bij een bedrijf. Twee gesprekken gehad. Persoon zou me X dag de uitkomst geven. Niets gehoord. Ik had gebeld. De uitkomst zou volgens hetzelfde persoon op een andere dag worden gegeven. Weer gewacht tot die dag en weer niets te horen gekregen. Weer gebeld en er wordt steeds opgehangen.
Ik snap niet dat men even kort kan bellen. Het is echt geen groot bedrijf met tien tot honderdtallen sollicitanten. Ik heb werkelijk een veel groter bedrijf voor me gehad die wel de moeite nam om te bellen/mailen.
Is dit tegenwoordig een gewoonte?
Ja, waarom ze direct ophangen kan diverse oorzaken hebben, maar als je in het ongewisse bent, denk je vaak het negatieve. Zoals @cadsite zegt kan het ook een samenloop van omstandigheden zijn en werk je er straks met veel plezier de rest van je leven.To_Tall schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:34:
[...]
...Mailtje sturen naar HR, of de persoon waar je je sollicitatiebrief heb verstuurd. ...
It's me Mario
Op zich eens dat je alsnog misschien dit bedrijf moet overwegen, als het voor de rest wel aantrekkelijk is.mmniet schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:55:
[...]
Ja, waarom ze direct ophangen kan diverse oorzaken hebben, maar als je in het ongewisse bent, denk je vaak het negatieve.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ook bij vakkenvullen snap ik het niet. Je gaat gewoon fatsoenlijk met elkaar om.bwerg schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:53:
[...]
Wat voor baan gaat dit over? Bij vakkenvullen snap ik het nog, bij een serieuze baan niet.
Eens, gewoon ophangen vind ik nooit een excuus, weiger de oproep dan gewoon (al is dat ook niet netjes, maar opnemen en dan ophangen is echt heel bizar) als je niets durft te zeggen. Laten we technische redenen niet uitsluiten, maar het blijft een vreemde situatie die niet netjes verloopt zoals TS het beschrijft.bwerg schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:23:
[...]
Maar het "kan diverse oorzaken hebben", dat zou ik wel snappen voor te laat terugbellen (iedereen is altijd druk, shit happens) maar gewoon bewust ophangen is gewoon onbeschoft. Zeg op zijn minst iets als "we zijn wat vertraagd, we kunnen helaas nog niks zeggen".
It's me Mario
Vooral dit doen ja, en nee ik ben niet sarcastisch.Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:08:
Belletje geven met het verzoek jou uit hun gegevens te verwijderen omdat je geen interesse meer hebt.
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Ja dat idee heb ik zelf wel. Ik ben zelf ZZP-er maar als ik kijk naar hoe de sollicitanten bij mijn partner zich gedragen (veelal 23 jaar of jonger) bevestigd dat de vooroordelen van de nieuwe generatie.TheFrames schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:04:
Ik had gesolliciteerd bij een bedrijf. Twee gesprekken gehad. Persoon zou me X dag de uitkomst geven. Niets gehoord. Ik had gebeld. De uitkomst zou volgens hetzelfde persoon op een andere dag worden gegeven. Weer gewacht tot die dag en weer niets te horen gekregen. Weer gebeld en er wordt steeds opgehangen.
Ik snap niet dat men even kort kan bellen. Het is echt geen groot bedrijf met tien tot honderdtallen sollicitanten. Ik heb werkelijk een veel groter bedrijf voor me gehad die wel de moeite nam om te bellen/mailen.
Is dit tegenwoordig een gewoonte?
[ Voor 26% gewijzigd door Estylicious op 24-08-2022 10:30 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Daarom ook even een recensie geven op Glassdoor...Jeroenzer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:56:
[...]
Vooral dit doen ja, en nee ik ben niet sarcastisch.
Ik zou persoonlijk ook nog aangeven dat je de gang van zaken niet netjes vind.
Denk dat ze de achterliggende boodschap dan ook wel begrijpen.
Echter het vervelende is, you're just a number...
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ik zet niemand voor het blok.Vroeg me alleen af of deze wijze van omgaan met sollicitanten een norm/gewoonte is geworden.Estylicious schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:29:
Dit topic biedt weinig context. Begrijp wel dat als je de tips opvolgt van dit topic, je de schepen vergoed verbrand. Er kan iets aan de hand zijn waardoor ze je niet te woord kunnen staan.
M.a.w., als je het graag wilt: heb geduld, zoek naar een nette manier om contact te zoeken zonder mensen voor het blok te zetten.
Hoe moeilijk is het voor een HR afdeling om te zeggen 'Sorry het komt nu even ongelegen, we zijn er nog mee bezig en bellen je dan en dan. Is dat ok?".Estylicious schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:29:
Dit topic biedt weinig context. Begrijp wel dat als je de tips opvolgt van dit topic, je de schepen vergoed verbrand. Er kan iets aan de hand zijn waardoor ze je niet te woord kunnen staan.
M.a.w., als je het graag wilt: heb geduld, zoek naar een nette manier om contact te zoeken zonder mensen voor het blok te zetten.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
...moeten ze wel eerst even opnemen natuurlijk.Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:08:
Belletje geven met het verzoek jou uit hun gegevens te verwijderen omdat je geen interesse meer hebt.
Zeg ik ook niet, alleen als je mensen gaat mailen/Twitteren en willekeurige HR medewerkers op cc gaat zetten is echt geen handige tip. Je weet nooit hoe intern de hazen lopen en wat voor consequenties dit kan hebben voor betrokkenen.TheFrames schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:05:
[...]
Ik zet niemand voor het blok.Vroeg me alleen af of deze wijze van omgaan met sollicitanten een norm/gewoonte is geworden.
Snap het sentiment hoor, vroeger was ik ook zo maar ondertussen heb ik een gezonde secundaire reflex die, onmiddellijk na die eerste reflex van "Ik moet laten zien dat ik dit niet accepteer" ervoor zorgt dat ik heel eventjes stil sta bij "hoe belangrijk is het dat ze weten dat ik het niet accepteer, en is het het waard om daar m'n energie en tijd in te steken? 9 op de 10x is het antwoord 'neen'.Falcon schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:01:
@TheFrames Ik zou persoonlijk dan er even iets steviger in gaan zitten. Kan je gelijk laten zien hoe je met dit soort situaties omgaat en dus niet accepteert.
Geef gewoon aan dat jij je nu toch serieus afvraagt of dit bedrijfscultuur is of een eenmalige situatie.
Eer aan jezelf houden.
[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 24-08-2022 17:10 ]
Respect hoort van twee kanten te komen. Maar duidelijkheid is net zo belangrijk.Estylicious schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:29:
A Soldiers manual and a pair of boots.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq