Toon posts:

Ik kan het zeker wel schudden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele weken geleden heb ik twee HD's gekocht voor mij RAID 0. Het werkte allemaal niet heel erg en ik wist ook niet wat er mis was. Tot gisteren: toen kwam ik erachter dat 1 pinnetje van de IDE connector op een HD was afgebroken.

Ik wou vragen of dit idd de oorzaak zou kunnen zijn, van mijn RAID problemen (FDISK kon bijv schijven niet vinden)

En ik kan het zeker wel schudden met de garantie op die schijf?

bvd

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hoezo? Altijd doen alsof je neus bloed op zo'n moment.. hij doetutniet is mijn motto ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
nix over zeggen, en gewoon omruilen :)

Verwijderd

Topicstarter
en de technische kant van het verhaal?
zou dat ene pinnetje idd de oorzaak kunnen zijn van alle problemen met mijn RAID, dat nooit gewerkt heefT?

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 21:57

Psychoot

1337n00b^

Gewoon snikkend bij je leverancier terugkruipen *D

Verwijderd

hoe kan je in hemels naam nou een pinnetje op je ide connector van je hdd afbreken??? vindt ik wel knap, maar gewoon terug gaan en zegg dat het niet werkt..

En een vervanging eisen. Kan je bijna nog aangeven als DOA.

Het is de reden dat het niet werkte. er zijn namelijk twee schijven waarvan er 1 maar half communiceert en dus het signaal van de andere hoogst waarschijnlijk in de war schopt.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 15:24 schreef Penaa het volgende:
en de technische kant van het verhaal?
zou dat ene pinnetje idd de oorzaak kunnen zijn van alle problemen met mijn RAID, dat nooit gewerkt heefT?
denk het wel, dat pinnetje zit er niet voor niets.

Verwijderd

Uhm, volgens mij HOORT daar een pinnetje te ontbreken om te zorgen dat je geen 80 aderige kabel op een UDMA33 of lagere schijf monteert. Check je flatcable om te kijken of het corresponderende gaatje in je flatcable dichtzit.

Volgens mij is er namelijk helemaal niets aan de hand en is die ontbrekende pin bewust weggelaten.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27
Tja, welk pinnetje ontbreekt er juist??

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Als er een pinnetje in het midden onderin ontbreekt dan is het niet erg

Pak je rust!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het pinnetje hoort daar wel te zitten. Het is namelijk zo: bij de ene HD ontbreekt maar 1 pinnetje (op de helft, is dus goed), maar op de andere is er, naast het ene ontbrekende pinnetje, ook nog een ander pinnetje "onthoofd"
Vraag me ook niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb. Zo'n pinnetje breekt haast nooit af, dus het zal wel een zwak pinnetje zijn geweest ofzo

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 16:17

Martijn02

/* No Comment */

Ik neem aan dat je wel even gekeken had of het pinnetje op je andere schijf wel aanwezig is? Zoniet gewoon terugbrengen. (voor je eigen gevoel kan je even onderin je kast kijken of daar een pinnetje ligt toevallig, als het er niet ligt zal hij wel zonder dat pinnetje geleverd zijn, weet jij veel)

Gewoon teruggaan, het is in ieder geval het proberen waard
Pagina: 1