Hoi Tweakers,
Ik ben van plan mijn eerste gaming pc te bouwen, en heb erg lang zitten browsen om een pc samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc komt in mn "studeer"-kamer te staan, is hoofdzakelijk bedoeld voor gaming en mag best futureproof zijn. Ik speel o.a. BeamNG en Factorio. Deze spellen zijn zeer CPU intensief, dus ook de CPU is van belang bij deze build.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute maximum prijs ligt een beetje vaag. Ik wil het liefst onder de 1700 uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG ultragear 27" monitor, 2565x1440 2K 144Hz.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De complete pc. Randapparatuur heb ik allemaal al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil in ieder geval een Nvidia GPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er moet een 3080 in. Dat is de hoofdeis. Verder is het fijn als de prijs niet 100 euro hoger is voor gains van 3 procent. Het idee is dat het echt een beest wordt, zonder extreme prijzen. RGB is leuk, maar geen eis.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Advies over de componenten die ik gekozen heb en of dit compatibel is, en goed is. Ongevraagd advies is ook welkom en vragen ook.
Ik ben van plan mijn eerste gaming pc te bouwen, en heb erg lang zitten browsen om een pc samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc komt in mn "studeer"-kamer te staan, is hoofdzakelijk bedoeld voor gaming en mag best futureproof zijn. Ik speel o.a. BeamNG en Factorio. Deze spellen zijn zeer CPU intensief, dus ook de CPU is van belang bij deze build.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute maximum prijs ligt een beetje vaag. Ik wil het liefst onder de 1700 uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG ultragear 27" monitor, 2565x1440 2K 144Hz.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De complete pc. Randapparatuur heb ik allemaal al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil in ieder geval een Nvidia GPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er moet een 3080 in. Dat is de hoofdeis. Verder is het fijn als de prijs niet 100 euro hoger is voor gains van 3 procent. Het idee is dat het echt een beest wordt, zonder extreme prijzen. RGB is leuk, maar geen eis.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Advies over de componenten die ik gekozen heb en of dit compatibel is, en goed is. Ongevraagd advies is ook welkom en vragen ook.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 213,48 | € 213,48 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR | € 879,- | € 879,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Wit | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 34,55 | € 34,55 |
| 1 | Ventilatoren | Cooler Master Sickleflow 120 ARGB, 120mm | € 12,95 | € 12,95 |
| 1 | Ventilatoren | Cooler Master Sickleflow 120 ARGB 3IN1, 120mm | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 62,71 | € 62,71 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 82,32 | € 82,32 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.648,86 | ||