Mantelzorg woning op ERF nieuw WIFI + televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Olieschaick2
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-04-2023
Hallo, ik zoek advies voor het volgende:
Op ons erf is op 75 meter afstand een mantelzorg woning geplaatst.
Voor deze woning moet nu een internet + televisieaansluiting worden gerealiseerd.

In de hoofdwoning hebben we een KPN aansluiting waar internet en televisie wordt afgenomen.

Budget maakt niet heel veel uit.

Zelf denk ik aan een straal-verbinding tussen de hoofdwoning en de mantelzorgwoning, waar ik dan een losse WIFI router plaats (met eigen WiFi) en daarop dan een extra KNP TV ontvanger.

De straalverbinding denk ik te kiezen omdat een kabel (CAT-6) aanleggen wat lang is en daarmee ook een grote antenne aanleg in de tuin (bij onweer).

Heeft iemand ervaring of kan iemand advies geven hierover?

Alvast hartelijk dank.

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:40
Meestal wordt point to point wifi (straal verbinding) pas gebruikt bij 100m of meer. Maargoed het zou hier natuurlijk ook kunnen.

2x pricewatch: Ubiquiti LiteBeam AC AP Gen 2 (per stuk) will do the trick

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:30
En de meest simpele glasvezel? Met tweetal mediaconvertoren?

Laat maar, dat is nog best wel duur... |:(

[ Voor 27% gewijzigd door koppie op 23-08-2022 16:51 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik zou zelf die CAT6 in de grond graven. Ik zie het risico van onweer niet zo, maar goed.

Ethernet kabels mogen 100 meter zijn, dus op zich komt dat dus prima uit.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

MOCA onder de grond?

@PageFault in principe zou je een kleine scheiding willen tussen 2 gebouwen maar als de elektriciteit toch van het hoofd gebouw komt dan is dat maar zo.

Ik zou wel bliksem beveiliging installeren in beide gebouwen op de inkomende netwerk kabel.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Damic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:59:
MOCA onder de grond?

@PageFault in principe zou je een kleine scheiding willen tussen 2 gebouwen maar als de elektriciteit toch van het hoofd gebouw komt dan is dat maar zo.

Ik zou wel bliksem beveiliging installeren in beide gebouwen op de inkomende netwerk kabel.
Op die fiets, maar dan is een bliksembeveiliging van het elektriciteitsdeel wellicht belangrijker....

• Olieschaick2
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-04-2023
Allen bedankt zover!
Ik ga ens wat puzzelen!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Gewoon kijken naar een goede point to point oplossing.

https://www.routershop.nl...ortBy=price&direction=ASC

Gewoon random site waarschijnlijk via de pricewatch goedkoper te vinden. Kijk naar de bandbreedte die je wil en voila.

Iets wat hoge bandbreedte en goed werkt is die Mikrotik wireless wire op 60 Ghz voordeel is dat er geen interferentie is van alle andere 5 en 2,4 Ghz netwerken. Die heb je voor een 200 euro.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1