Unifi Dream Router vs. USG + CloudKey

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R van Lune
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:35
Goedemiddag,

Op dit moment gebruik ik een Unifi Security Gateway (USG) samen met een Cloud Key gen2 Plus (UCK G2 Plus. Dit werkt naar volle tevredenheid.
Nu zie ik dat er een nieuw apparaat op de markt is. De Dream Router.
Daarmee zou ik ook het netwerk en mijn camerasysteem kunnen laten werken, echter is mij niet duidelijk of dit nou voor mij een stap vooruit zou zijn.
Voordeel is dat ik dan 1 apparaat heb waat ik nu 3 apparaten voor gebruik.

Zijn er verder voordelen van de Dream Router ten opzichte van de USG, UCK en losse switch en AP's?

Beste antwoord (via R van Lune op 23-08-2022 15:10)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

De UDR vervangt je USG en Cloud Key en heeft een kleine ingebouwde SSD (128GB) voor Unifi Protect.
Je kunt dan dus in jouw use case Unifi network en Unifi protect gaan draaien (de UDR kan maar 2 Unifi apps draaien, anders moet je een UDM Pro kopen).

Bandbreedte technisch is de UDR begrensd op ongeveer 600-700Mbps WAN, dus als je een snellere verbinding hebt, is het de moeite niet waard.

Oja, de UDR is ook een Unifi 6 access point, mocht dat je interesseren :+

Edit:

Eens met @rens-br. Ik zie weinig meerwaarde.

[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 23-08-2022 15:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@R van Lune als je alles al hebt staan en het werkt voor nu perfect? Waarom dan veel uitgeven voor een apparaat wat exact hetzelfde doet?

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het iets duidelijker is.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 23-08-2022 15:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

De UDR vervangt je USG en Cloud Key en heeft een kleine ingebouwde SSD (128GB) voor Unifi Protect.
Je kunt dan dus in jouw use case Unifi network en Unifi protect gaan draaien (de UDR kan maar 2 Unifi apps draaien, anders moet je een UDM Pro kopen).

Bandbreedte technisch is de UDR begrensd op ongeveer 600-700Mbps WAN, dus als je een snellere verbinding hebt, is het de moeite niet waard.

Edit:

[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 23-08-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R van Lune
rens-br schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:05:
@R van Lune als je alles al hebt staan en het werkt voor nu perfect? Waarom dan veel uitgeven voor een apparaat wat exact hetzelfde doet?

[mbr]Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het iets duidelijker is.[/]
Ik zou nog een paar RJ45 poortjes extra kunnen gebruiken. Op de Dream router zitten ook een paar poorten. Dus of ik moet wachten tot de switch (8 pport) weer op voorraad zijn, of 3 apparaten voor 1 apparaat vervangen en een paar vrije RJ45 poorten tot mijn beschikking. Dat was voor mij de reden om de vraag te stellen.

Bedankt voor het aanpassen van de titel. Is inderdaad een stuk duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
R van Lune schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Ik zou nog een paar RJ45 poortjes extra kunnen gebruiken. Op de Dream router zitten ook een paar poorten. Dus of ik moet wachten tot de switch (8 pport) weer op voorraad zijn, of 3 apparaten voor 1 apparaat vervangen en een paar vrije RJ45 poorten tot mijn beschikking. Dat was voor mij de reden om de vraag te stellen.

Hang er 2 Flex Mini's aan en je hebt 10 poorten tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R van Lune
nelizmastr schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:06:

Edit:

Bedankt voor de reactie. Op zich heb ik voldoende aan alleen network en protect. Acces en bellen gebruik ik niet. Maar de 128gb opslag zal wel te weinig zijn. Deze kan dan wel worden uitgebreid met een micro SD kaart, maar ik denk dat ik dan gewoon beter mijn huidige systeem kan laten draaien.
Ik was nog in de veronderstelling dat de Dream Router misschien een snellere doorvoer zou hebben. Maar dat is dus niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

R van Lune schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:12:
[...]

Ik was nog in de veronderstelling dat de Dream Router misschien een snellere doorvoer zou hebben. Maar dat is dus niet het geval.
Als je alle IDS/IDP etc. uitzet op de USG dan loopt die harder dan de UDR ja. Kunstmatig geknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
R van Lune schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Ik weet niet of je toegang hebt tot early access, maar de dream wall komt er ook aan. https://eu.store.ui.com/c...ss/products/dream-wall-ea

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R van Lune
SonOfSam schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Ik weet niet of je toegang hebt tot early access, maar de dream wall komt er ook aan. https://eu.store.ui.com/c...ss/products/dream-wall-ea
Die heeft ook een flinke prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R van Lune
nelizmastr schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Als je alle IDS/IDP etc. uitzet op de USG dan loopt die harder dan de UDR ja. Kunstmatig geknepen.
Dan gaan we het laten zoals het is :)
Op zoek naar een extra switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
R van Lune schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Dan gaan we het laten zoals het is :)
Op zoek naar een extra switch.
Deze werken prima weet ik uit ervraing.
https://eu.store.ui.com/c...ng/products/usw-flex-mini

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:35
Switch van een tientje van de action werkt ook en is veel, goedkoper.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Ben(V) schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:46:
Switch van een tientje van de action werkt ook en is veel, goedkoper.
Een Lada van €500 rijdt ook en is veel goedkoper. :+

M.a.w. het ligt uiteindelijk aan het doel van TS :)

Als het alleen domme apparaten aansluiten is en geen enkele andere intelligentie nodig is, dan heb je inderdaad gelijk. Moet er enige beheer logica in zitten, dan gaat de AC-Tión geen soelaas bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R van Lune
nelizmastr schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:44:
[...]

Een Lada van €500 rijdt ook en is veel goedkoper. :+

M.a.w. het ligt uiteindelijk aan het doel van TS :)

Als het alleen domme apparaten aansluiten is en geen enkele andere intelligentie nodig is, dan heb je inderdaad gelijk. Moet er enige beheer logica in zitten, dan gaat de AC-Tión geen soelaas bieden :)
De uitbreiding is voor Unifi camera's. dus POE is noodzakelijk, daarnaast vind ik het erg overzichtelijk spul van Unifi.
Pagina: 1