Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een Sony XD9305 TV uit (volgens mij) 2016. Is een 4K televisie met 4 HDMI poorten.

Poort 2 en 3 zijn ook als Enhanced/Uitgebreid HDMI te gebruiken. Op poort 2 heb ik mijn Xbox Series X zitten en op poort 3 zit de soundbar, omdat poort 3 een ARC HDMI poort is.

Nu wil ik een Apple TV 4K aanschaffen, maar heb alleen nog HDMI 4 over, welke dus niet op Uitgebreid is te zetten.

Via Google word ik er niet wijs genoeg van en hoop dus hier op het verlossende antwoord;
Geeft poort 4 nu wel of geen 4K door?
Kan ik dus 4K kijken via de Apple TV of niet?
Zo ja, wat is dan (in Jip en Janneke-taal) het verschil tussen normaal en uitgebreid?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-10 10:41
ja wel, 4k 30 FPS is die poort volgens mij.

Ik heb de Xe9305 (opvolger van de jouwe) en ik speel iig via de Nvidia Shield op HDMI4 4k content af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 16:14
Ja alle poorten doen 4k @ 60 Hz. Zie bron. Zonder Enhanced/Uitgebreid HDMI te gebruiken zul je waarschijnlijk geen HDR content kunnen bekijken. Staat ook vermeld in de gelinkte review. Zij gebruiken echter een Blu-ray speler die waarschijnlijk erg hoge bandbreedte vraagt. Wellicht geven de apps via een Apple TV wel gewoon netjes HDR door op 4k zonder Enhanced te hebben ingeschakeld.

Verschil tussen normaal en uitgebreid is meestal de maximaal beschikbare bandbreedte op die poort. Zo kun je bijvoorbeeld volledig gebruik maken van 4:4:4 chroma subsampling als je een PC aansluit op 4k@60. Waarom is die optie er dan want je wilt toch altijd maximale bandbreedte? Nou niet altijd wat als je oudere apparaten aansluit (apparaten voor HDMI 1.4). De optie staat altijd op standaard ingesteld vanwege compatibiliteit. Nieuwere apparaten zullen het ook altijd doen maar zul je de instelling aan moeten passen naar Enhanced om het meeste uit je apparaat en TV te halen.