Beste tweakers,
Sinds een tijd heb ik mijn HTPC omgetoverd tot een NAS systeem m.b.v. TrueNAS.
De laatste tijd erg veel gehobbyd aan mijn NAS. Zo draai ik nu allerlei jails zoals home automation, jellyfin media server, iptv, radarr, sonarr, tranmission + vpn killswitch, sabnzbplus en ga zo maar door. Daarnaast ook uitgebreid met 6 HDD (in totaal 72tb). 8 GB Ram geheugen.
En hoewel het altijd super loopt, moet ik toegeven dat mijn i3 toch wel moeite begint te krijgen met 4k streamen (het cpu schiet naar 100%) en jellyfin begint af en toe te stotteren - is het raadzaam om een nieuwe CPU te kopen met bijbehorend moederbord? En wat wordt geadviseerd?
Sinds een tijd heb ik mijn HTPC omgetoverd tot een NAS systeem m.b.v. TrueNAS.
De laatste tijd erg veel gehobbyd aan mijn NAS. Zo draai ik nu allerlei jails zoals home automation, jellyfin media server, iptv, radarr, sonarr, tranmission + vpn killswitch, sabnzbplus en ga zo maar door. Daarnaast ook uitgebreid met 6 HDD (in totaal 72tb). 8 GB Ram geheugen.
En hoewel het altijd super loopt, moet ik toegeven dat mijn i3 toch wel moeite begint te krijgen met 4k streamen (het cpu schiet naar 100%) en jellyfin begint af en toe te stotteren - is het raadzaam om een nieuwe CPU te kopen met bijbehorend moederbord? En wat wordt geadviseerd?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3 3225 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus P8-H77-I | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Zwart | € 93,80 | € 93,80 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power L7 300W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 93,80 | ||
/f/image/Iio7TwMUm1wKAtrwfYUQhPgY.png?f=fotoalbum_large)