Mac OS Lion X USB Installer maken op M1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:19
Ik probeer via mijn MBP M1 (MacOS Monterey 12.4) een bootable USB te maken van Mac OS Lion X. Deze wil ik vervolgens draaien op mijn Mac Pro 1.1.

Echter heb ik verschillende problemen. Aangezien OS X Lion natuurlijk niet wordt gesupport op de M1, kan ik niet aan de OS X Installer komen. De juiste InstallMacOSX.dmg of InstallESD.dmg kan ik wel van internet downloaden, maar ik kan de .pkg file niet extracten oid.

DiskMaker X draait niet op de M1 dus via daar kan ik het niet draaien. DiskDrill (voor zover ik weet) vereist een Installer om een bootable USB te maken. Helaas weet ik dus niet hoe ik aan die installer kan komen.

Ik zag bepaalde sites gebruik maken van Terminal en 'createinstallmedia', maar dit lukt niet bij mij. Ik vrees dat dit een combinatie is van het feit dat ik een leek ben als het aankomt op Terminal en dat de M1 Macs toch een net andere manier van 'coderen' hebben dan een Intel Mac.

Ik heb de USB al geformatteerd als Mac OS Extended Journaled.

Is er iemand die mij kan helpen bij het maken van zo'n bootable usb via de M1 Mac of is dit gewoon simpelweg onmogelijk.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

RazorMaron schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:44:
Ik probeer via mijn MBP M1 (MacOS Monterey 12.4) een bootable USB te maken van Mac OS Lion X. Deze wil ik vervolgens draaien op mijn Mac Pro 1.1.
Waarom maak je de bootable USB niet op de Mac Pro?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:19
Greatsword schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:05:
[...]

Waarom maak je de bootable USB niet op de Mac Pro?
Aah ja, iets wat voor mij obvious leek maar het staat natuurlijk nergens. De Mac Pro heeft geen OS op de harde schijf staan. Deze is door de vorige eigenaar volledig gewist. Ik krijg nu gewoon bij het booten dat mapje met het vraagtekentje.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je die Mac Pro opstarten met CMD+R ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

sypie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:52:
Kun je die Mac Pro opstarten met CMD+R ingedrukt?
Moet-ie wel al een OS op een schijf hebben staan. Internet recovery heeft de 1,1 nooit gehad,
omdat het een 2006 machine is met beperkte 32-bit firmware.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klopt. Voor een bepaald bouwjaar hadden die machines dat nog niet. Ik had even niet nagedacht over de versie 1,1.

Nou ja, dan toch op zoek naar een Apple machine waar je wél een USB installer kunt maken. Mocht je in Zwolle of in de buurt daarvan wonen dan ben je welkom.
Pagina: 1