Toon posts:

LCD'tje bouwen, maar hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar keer gelezen op GoT over mensen die een LCD'tje gebouwd hadden. Dat lijkt me echt te vet om dat te maken. Ik heb wel een lcd'tje liggen. Ik geloof 2x16 van een oud wakkerradiootje. Zo'n digitale. Maar ik heb helaas geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Heeft iemand ideeen??

Thanx

JA, ik heb search al gebruikt, kon niet echt iets bruikbaars vinden.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

¯\_(ツ)_/¯

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

:)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Doe nou even niet zo bijdehand, ik zeg toch dat ik search al gebruikt heb. en niet echt iets kon vinden. Serieuze replies graag.
Op maandag 27 augustus 2001 15:05 schreef beschuitfluiter het volgende:
is dit iets?
Dit bedoel ik niet helemaal. Het hoeft niet speciaal voor het meten van temperatuur van cpu. Dus ik heb geen zin om sensors er op te bouwen enzo. Lijkt me al lachen om te beginnen om via een progje een tekst op het LCD'tje te krijgen. Maar ik heb geen idee hoe je het LCD'tje als het ware op je PC aan kan sluiten

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand, die ideeen heeft??? Komt niet vaak voor hier

Verwijderd

probeer es te zoeken met ECHTE zoekmachines zoals copernic2001PRO >:)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik kan dus hier geen hulp verwachten.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

bij de conrad hebben ze lcd schermen genoeg, en daar hebben ze ook boeken met hoe je zoiets aan moet sluiten.
Maar dit is zeker niet eenvoudig als je een electro-leek bent.
Als je dit wél bent dan raad ik toch echt aan om een kant-en-klaar paketje te kopen zoals een digidoc.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
thanx beschuitfluiter

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 15:22 schreef marcnolte het volgende:
ok, ik kan dus hier geen hulp verwachten.
Wellicht moet je iets meer informatie geven? wij zijn namelijk niet op de hoogte van alle wekker radio's en de types lcd's die daar in zitten. Dus zitten er chips op? staan er nummers op die chips? zit er iets anders op wat op een aansluiting lijkt?
Pagina: 1