Annulatie geweigerd webshop Verenigd Koninkrijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoef
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik een bestelling gedaan bij een bedrijf in het VK maar deze schuiven de leverdatum steeds op. Met de chiptekorten van de laatste tijd was het wel te verwachten dat er vertragingen gingen zijn maar dit is er meer dan over. Ondertussen heb ik geen vertrouwen meer dat de levering er nog ooit komt dus zou ik een refund willen maar dit staan ze niet toe. Hun antwoord is dat alles in productie is en dat ze hierdoor de bestelling niet meer kunnen annuleren. Het is al langer dan 6 maand geleden besteld dus ook Paypal wil hier niet meer tussenkomen.
Weet iemand hoe ik hen kan verplichten om mijn geld terug te storten? Waar kan ik ergens klacht in dienen tegen een bedrijf dat niet wil/kan leveren maar ook geen annulatie toestaat? Dit is geen Belgisch bedrijf maar een uit het Verenigd Koninkrijk.

Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan een beroep doen op de "Consumer Rights Act" maar dat kan in essentie alleen als er initieel de leverdatum (zwart op wit) gegeven is en deze datum is nu met meer dan 31 dagen overschreden. Eventueel kan je contact zoeken met Citizens Advice op https://www.citizensadvic...p-about-a-consumer-issue/

Echter, en dat heb je vast al kunnen lezen: in een flink aantal gevallen hebben bedrijven in het Verenigd Koninkrijk de mogelijkheid om een cancellation fee op te leggen; een soort "boete" om hun verliezen te beperken. Op het moment dat jouw order specifiek is opgesteld en/of de marges op hun verkoop zijn heel smal, heb je kans (nadruk) dat de cancellation fee bijna even hoog kan worden als het betaalde bedrag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom draai je het niet om?

Stuur ze een bericht met u heeft nog 10 werkdagen om te leveren anders stel ik u in gebreke en vorder ik mijn betaling terug.

Het kan niet zo zijn dat ze geen datum kunnen noemen want dan zijn zij in gebreke nu ben ik niet bekend met de wetgeving in de vk maar een consument eeuwig aan het lijntje houden lijkt me ook daar onmogelijk.

Daarnaast over wat voor product praten we hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:12

Blokker_1999

Full steam ahead

Belangrijke vraag: over wat voor goed gaat het? Is het iets dat zij op maat moeten maken, of is het iets dat gewoon commercieel verkrijgbaar is bij meerdere handelaars?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoef
  • Laatst online: 05-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:16:
Waarom draai je het niet om?

Stuur ze een bericht met u heeft nog 10 werkdagen om te leveren anders stel ik u in gebreke en vorder ik mijn betaling terug.

Het kan niet zo zijn dat ze geen datum kunnen noemen want dan zijn zij in gebreke nu ben ik niet bekend met de wetgeving in de vk maar een consument eeuwig aan het lijntje houden lijkt me ook daar onmogelijk.

Daarnaast over wat voor product praten we hier?
Dit is iets wat ik al geprobeerd heb, maar ze blijven herhalen dat ze geen datum kunnen geven en dat ze bezig zijn met de bestellingen. Dat deze binnenkort verzonden worden ...
Daarom dat ik nu via deze weg probeer te kijken op welke weg ik iets kan forceren en wat het meeste kans op slagen heeft.
Blokker_1999 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:15:
Belangrijke vraag: over wat voor goed gaat het? Is het iets dat zij op maat moeten maken, of is het iets dat gewoon commercieel verkrijgbaar is bij meerdere handelaars?
Het is geen maatwerk ofzo. Gewoon een elektronisch toestel dat ondertussen bij meerdere andere shops beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
geven hun algemene voorwaarden nog aanknopingspunten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoef