Nieuwe onderdelen - Windows 11 update lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Goedenavond,

Al de hele avond bezig om Windows 11 te verkrijgen. Helaas geeft de Healthcheck aan dat de computer beveiligd opstarten niet ondersteund.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebD9w2WQaGcPuDz3UKm9mlWwGIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bfniz48TC22D6AC8nKaBx8uZ.jpg?f=fotoalbum_large

TPM 2.0 is inmiddels gefixt.
Nu heb ik de bios volledig geüpdatet, bij CSM UEFI only geselecteerd en Windows OS als bron, maar tevergeefs. Als ik dit doe, herstart de pc en kom ik direct in de BIOS. Dan wordt mijn m.2 SSD Samsung Evo 970 niet meer gelezen en kan deze dus niet selecteren als boot device.

Ik vermoed dat ik de instellingen van de m.2 moet wijzigen, maar wordt niet wijzer van Google. Mijn hoop ligt hier😁

Specs:
Windows 10 Pro
Asus ROG B550-F Gaming moederbord
AMD 5500G
Nvidia RTX 2060
16GB G.skill 3200Mhz
M.2 500GB Samsung Evo
500GB Sandisk Plus SSD
2TB Seagate HDD

Graag hoor ik het, alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 15:49

r44

Is Secure Boot ondersteund?

Download het programma WhyNotWin11.
En start deze op.
Hier kan je zie of je hardware geschikt is voor Win 11 en of er nog iets aangepast moet worden.

44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 05:12
DarceyE schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 01:56:
Goedenavond,

Al de hele avond bezig om Windows 11 te verkrijgen. Helaas geeft de Healthcheck aan dat de computer beveiligd opstarten niet ondersteund.
[Afbeelding]

TPM 2.0 is inmiddels gefixt.
Nu heb ik de bios volledig geüpdatet, bij CSM UEFI only geselecteerd en Windows OS als bron, maar tevergeefs. Als ik dit doe, herstart de pc en kom ik direct in de BIOS. Dan wordt mijn m.2 SSD Samsung Evo 970 niet meer gelezen en kan deze dus niet selecteren als boot device.

Ik vermoed dat ik de instellingen van de m.2 moet wijzigen, maar wordt niet wijzer van Google. Mijn hoop ligt hier😁

Specs:
Windows 10 Pro
Asus ROG B550-F Gaming moederbord
AMD 5500G
Nvidia RTX 2060
16GB G.skill 3200Mhz
M.2 500GB Samsung Evo
500GB Sandisk Plus SSD
2TB Seagate HDD

Graag hoor ik het, alvast bedankt!
Je huidige bootloader van Windows is niet compatibel met EFI, waardoor die in EFI mode niet boot en gezien wordt. Windows is destijds geïnstalleerd in CSM mode vermoed ik.

Je zult je bootloader moeten converten van legacy csm naar gpt. Of Windows opnieuw installeren.

Wellicht kun je hier wat mee: https://www.maketecheasie...-bios-uefi-windows10/?amp