LG OLED C9 lijn door beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-07 17:31
Beste medetweakers,

Ik heb sinds november 2019 een LG C9 55 inch tv.

Helaas heb ik vandaag een lijn in het beeld ontdekt die meestal zwart is maar soms mee verkleurd met het beeld, lijn blijft wel aanwezig en loopt over ongeveer 3/4 van het scherm, als ik dichtbij kijk zie ik nog meer vage lijnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxwkEduKQWICkLrQzWm4kDng-dI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZesD3XayjZUCvWFxlg3FGiE3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dn50ohDB3QtnTD62DKI8nyiCpJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEUwJ7vPFhKl5RFiEz7wNYeE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TTwykLHWDhbSdKaCXR0QZWAnHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmZs2xyMaUJO3iIg20Ebxu33.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de handmatige pixel refresher gedraaid in de hoop dat dit de oplossing zou zijn maar helaas.

Op het einde bij de handmatige pixel refresher komt er een witte lijn door het beeld, wat normaal is maar hier zie je dus de lijn waar ik het hierboven over heb knipperen.

YouTube: lg c9

De tv is dus ouder dan 2 jaar en buiten de garantie periode, ik heb begrepen dat ik alsnog garantie zou kunnen krijgen omdat ik ervan uit mag gaan dat de tv langer mee gaat dan 2 jaar en 8 maanden?

Mijn vraag: Hoe kan ik dit het beste aan pakken, heb deze situatie namelijk nog niet eerder meegemaakt 😔 tv heeft mij 1500,- gekost dus hopelijk is er nog wat mogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door DM89 op 23-08-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:32
Dit is een lijn in het paneel. Dat is een technisch defect. (De lijn veranderd van kleur als het paneel van kleur veranderd)
Als het buiten de garantie periode is, komt er een offerte aan die dicht bij of op de economische total loss prijs zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Haruhi op 23-08-2022 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:48
DM89 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:36:
De tv is dus ouder dan 2 jaar en buiten de garantie periode, ik heb begrepen dat ik alsnog garantie zou kunnen krijgen omdat ik ervan uit mag gaan dat de tv langer mee gaat dan 2 jaar en 8 maanden?

Mijn vraag: Hoe kan ik dit het beste aan pakken, heb deze situatie namelijk nog niet eerder meegemaakt 😔 tv heeft mij 1500,- gekost dus hopelijk is er nog wat mogelijk.
Ja, dat klopt. De brancheorganisatie (Techniek Nederland/Uneto-VNI) stelt zelfs dat een televisie van €1500 minimaal 6 jaar moet meegaan (Tabel met gemiddelde gebruiksduurverwachtingen).
Je moet teruggaan naar de winkel waar je de TV hebt gekocht, ze informeren dat de TV non-conform is en ze vragen kosteloos de TV te vervangen of repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Tom-Z schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Ja, dat klopt. De brancheorganisatie (Techniek Nederland/Uneto-VNI) stelt zelfs dat een televisie van €1500 minimaal 6 jaar moet meegaan (Tabel met gemiddelde gebruiksduurverwachtingen).
Je moet teruggaan naar de winkel waar je de TV hebt gekocht, ze informeren dat de TV non-conform is en ze vragen kosteloos de TV te vervangen of repareren.
Ik heb contact gehad met de winkel, reactie:

Goedemorgen! We kunnen het aanmelden bij de fabrikant. Indien u de TV goed heeft onderhouden, zoals bijv met een pixelrefresh, dan kan er een coulance worden toegekend aan het reparatiebedrag. Dit is wel afhankelijk van wat uit het resultaat komt en van de monteur.

Even kort gezegd, de voorrijkosten dient u wel te betalen. Uit het onderzoek blijkt of er sprake zal zijn van een coulance, hier kunt u nog beslissen of u ermee akkoord gaat of niet

Voorrijkosten rond de 100 euro.

Ik zal eens reageren met wat jij aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:48
Mocht je er niet uitkomen met de winkel, dan is hier nog een aardig stukje jurisprudentie waarbij de kantonrechter onder meer op basis van die UNETO-VNI tabel oordeelt dat een Macbook Pro ook buiten de garantieperiode van 3 jaar kosteloos gerepareerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Tom-Z schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Antwoord hierop:

U mag inderdaad verwachten dat de televisie 6 jaar meegaat, het is uiteraard zeer vervelend dat hij dit probleem vertoond. Voordat er echter gesproken wordt over non conform, dient er officieel onderzoek gedaan te worden naar de toedracht van de storing. Voordat dit is gedaan kan er geen coulance of eventuele kwijtschelding van de kosten gedaan worden. Hiervoor kunnen wij voor nu het beste een melding maken bij de fabrikant die onderzoek kunnen verrichten op uw toestel bij u thuis. Op basis van resultaten van het onderzoek, kunnen wij samen kijken naar de meest passende oplossing.

Dus zal dan toch een monteur thuis moeten laten komen, alleen verwacht ik uiteindelijk niet dat ze heel makkelijk gaan zeggen dat ze alles vergoeden maar goed je weet maar nooit.

-

Volgende zet dan maar een melden laten doen door EP en een monteur laten komen?

Ik ben inmiddels ook in contact met LG zelf via Messenger en die medewerker wil een dossier aanmaken. Wellicht slim om dit even af te wachten?

(Ik ben uiteindelijk niet van plan om bijvoorbeeld 500 euro zelf te betalen voor een reparatie, dat leg ik dan uiteindelijk liever bij een nieuw en groter model.) 🤷🏼‍♂️ Mijn gevoel voor nu in iedergeval.

[ Voor 12% gewijzigd door DM89 op 23-08-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-07 11:39

ITsEZ

parttime all-rounder

DM89 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:05:
[...]

Antwoord hierop:

U mag inderdaad verwachten dat de televisie 6 jaar meegaat, het is uiteraard zeer vervelend dat hij dit probleem vertoond. Voordat er echter gesproken wordt over non conform, dient er officieel onderzoek gedaan te worden naar de toedracht van de storing. Voordat dit is gedaan kan er geen coulance of eventuele kwijtschelding van de kosten gedaan worden. Hiervoor kunnen wij voor nu het beste een melding maken bij de fabrikant die onderzoek kunnen verrichten op uw toestel bij u thuis. Op basis van resultaten van het onderzoek, kunnen wij samen kijken naar de meest passende oplossing.

Dus zal dan toch een monteur thuis moeten laten komen, alleen verwacht ik uiteindelijk niet dat ze heel makkelijk gaan zeggen dat ze alles vergoeden maar goed je weet maar nooit.

-

Volgende zet dan maar een melden laten doen door EP en een monteur laten komen?

Ik ben inmiddels ook in contact met LG zelf via Messenger en die medewerker wil een dossier aanmaken. Wellicht slim om dit even af te wachten?

(Ik ben uiteindelijk niet van plan om bijvoorbeeld 500 euro zelf te betalen voor een reparatie, dat leg ik dan uiteindelijk liever bij een nieuw en groter model.) 🤷🏼‍♂️ Mijn gevoel voor nu in iedergeval.
toon volledige bericht
Voor non-conform moet je altijd bij de verkoper zijn. LG zal inderdaad mogelijk een coulance aanbod doen, maar het zeker niet gratis repareren buiten de 2 jaar garantie. Blijf dus bij de verkoper.

What you see is always what you get.

Pagina: 1