Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klautjuh
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit de beste plek hiervoor is, maar dacht dat ik er hier wel mee terecht kon.

Toen ik voor een nieuwe processor aan t kijken was stuitte ik op de ryzen 5 3600. Deze is er echter
in meerdere varianten. Wat mij erg opviel was het grote verschil tussen de Boxed en de "AWOF".

Ik heb alleen geen flauw idee wat dat "AWOF" betekent. Misschien dat iemand hier mij kan helpen, want dat prijsverschil van rond de 60/70 ekkies klinkt toch wel aantrekkelijk.

Groetjess

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom een topic openen en niet gewoon even op Google zoeken ? Dat laatste is een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klautjuh
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
PilatuS schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:54:
Waarom een topic openen en niet gewoon even op Google zoeken ? Dat laatste is een stuk sneller.
Op google kon ik niet zoveel vinden erover. Iig niet in het Nederlands.
Engels kon ik alleen van "WOF" vinden, wat betekent 'without a fan'. Maar dacht dat er misschien nog wat anders achter zat gezien die extra 'a' ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voortaan even vermelden dat je wel zelf al hebt gezocht :)

Van wat ik zo zie is het een andere benaming voor een CPU zonder koeler. De site van bijvoorbeeld Megekko meld dit ook netjes.

Je kan een koeler hebben met koelblok en fan. Een koelblok zonder een fan. In dit geval zit er niets bij, geen koelblok en geen fan en dus alleen de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Als je beide processors in de vergelijker zet en naar onderen scrolt zie je bij bijzonderheden inderdaad dat deze AWOF zonder fan is.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:23
Mag ik vragen wat de reden is dat je voor de AMD 5 3600 wilt gaan?
Waar wil je hem voor gebruiken?

Met de komst van de Ryzen 7000 series zullen de 5000 series mogelijk ook in prijs nog verder dalen dus mogelijk dat je nu geld kwijt bent, terwijl je op korte termijn mogelijk een betere/snellere 5000 serie kan hebben.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1