Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 14:58
Ik ben opzoek naar een Gaming laptop (het liefst 17 inch met RTX 3070)
Een harde must have is dat de laptop muisknoppen op de touchpad moet hebben. Ik kan gewoon NIET overweg met touchpad only. ;( (Nee een losse muis is niet altijd handig voor mij :+ )

Helaas vond ik alleen touchpad only laptops. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien?
Any help is welcome!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 08:26

C11

Bedoel je zo'n fysieke knoppen onder het touchpad?

De meeste touchpad hebben deze ondertussen inderdaad ingebouwd. Onderaan klikken op het touchpad levert hetzelfde resultaat op. Lukt dat niet voor je? Ik zie namelijk geen verschil tussen de fysieke of de ingebouwde knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
C11 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 06:24:
Bedoel je zo'n fysieke knoppen onder het touchpad?

De meeste touchpad hebben deze ondertussen inderdaad ingebouwd. Onderaan klikken op het touchpad levert hetzelfde resultaat op. Lukt dat niet voor je? Ik zie namelijk geen verschil tussen de fysieke of de ingebouwde knoppen.
Ja inderdaad, fysieke knoppen.
Ik heb elke keer problemen met de touchpad waar geen fysieke knoppen aanwezig zijn, omdat ik mijn duim altijd op de touchpad rust. Hierdoor krijg je elke keer een double touch actie. Uitzetten is mogelijk, echter wil ik dit niet uitzetten omdat ik wel gebruik wil maken van bijv omhoog en omlaag scrollen met de double touch.

Ook is het zo dat een fysieke knop toch altijd een betere/fijne haptic feedback geeft. (Denk maar aan de Steam controller waar geen D-pad op zat maar een soort touchpad, wat gewoon niet fijn werkt bij een groot aantal games)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 08:26

C11

Ok, duidelijk. Succes met je zoektocht, ik heb alvast geen weet van een gaming laptop met fysieke knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb een laptop van BTO, met fysieke knoppen; maar weet niet of ze die tegenwoordig nog zo leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Thinkpad X1 extreme 16 inch misschien? Verkrijgbaar met RTX 3070 Ti en fysieke knoppen, wel boven de touchpad... en een beetje aan de prijs.

Persoonlijk heb ik die overgeslagen omdat de Fn toets links van de ctrl zit, ipv andersom. Zo heeft ieder z'n eigen eigenaardigheden haha.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
C11 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:07:
Ok, duidelijk. Succes met je zoektocht, ik heb alvast geen weet van een gaming laptop met fysieke knoppen.
Dankjewel
Accretion schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:23:
Ik heb een laptop van BTO, met fysieke knoppen; maar weet niet of ze die tegenwoordig nog zo leveren.
Ook BTO is overgestapt naar touchpad only :(
Ramon schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:28:
Thinkpad X1 extreme 16 inch misschien? Verkrijgbaar met RTX 3070 Ti en fysieke knoppen, wel boven de touchpad... en een beetje aan de prijs.

Persoonlijk heb ik die overgeslagen omdat de Fn toets links van de ctrl zit, ipv andersom. Zo heeft ieder z'n eigen eigenaardigheden haha.
Had het idd gezien, echter zou dit nog niet werken bij mij omdat mijn duim nog steeds de touchpad zou raken.

The hunt still goes on...

Iemand anders nog een idee?
Is het misschien mogelijk om de touchpad te vervangen waar fysieke knoppen aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
HtheB schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:47:
Ik ben opzoek naar een Gaming laptop (het liefst 17 inch met RTX 3070)
Een harde must have is dat de laptop muisknoppen op de touchpad moet hebben. Ik kan gewoon NIET overweg met touchpad only. ;( (Nee een losse muis is niet altijd handig voor mij :+ )

Helaas vond ik alleen touchpad only laptops. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien?
Any help is welcome!
Waarom gebruik je geen muis? Fysieke knoppen op een touch pad is niet meer van deze tijd op consumenten laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

Weet je heel zeker dat je een laptop wil hebben om mee te gamen? 17" laptops zijn namelijk akelig lomp, niet iets wat je veel wil rondslepen. Zeker bij gaming laptops zit je ook nog eens met een lompe adapter.

Mijn eigen ervaring is dat mensen een laptop willen voor alles, terwijl ze meer lol halen uit een simpel/licht laptopje en een aparte desktop. Al is het maar om werk/studie en privé gescheiden te houden. ;)

Of het met de huidige hardware prijzen nog steeds zo is weet ik niet, maar veelal was dat nog goedkoper ook. (high-end) Portable hardware betaal je een flinke premium voor.

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 23-08-2022 09:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
Cinemaskoop schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:43:
[...]

Waarom gebruik je geen muis? Fysieke knoppen op een touch pad is niet meer van deze tijd op consumenten laptops.
Zoals eerder aangegeven, muis is niet altijd handig voor mij. Ik wist dat deze vraag zal komen, vandaar dat ik het al had aangegeven ;)
Niet meer van deze tijd? Het is omdat alles door onze strot heen geduwd wordt... :-( Kijk maar naar Lenovo, die gebruikt zelfs nog steeds de 'nipple mouse'.
Omdat bedrijven het niet meer maken, betekent niet perse dat het niet meer van deze tijd is... De keuze wordt gewoon beperkter. :'(
D4NG3R schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:48:
Weet je heel zeker dat je een laptop wil hebben om mee te gamen? 17" laptops zijn namelijk akelig lomp, niet iets wat je veel wil rondslepen. Zeker bij gaming laptops zit je ook nog eens met een lompe adapter.

Mijn eigen ervaring is dat mensen een laptop willen voor alles, terwijl ze meer lol halen uit een simpel/licht laptopje en een aparte desktop. Al is het maar om werk/studie en privé gescheiden te houden. ;)

Of het met de huidige hardware prijzen nog steeds zo is weet ik niet, maar veelal was dat nog goedkoper ook. (high-end) Portable hardware betaal je een flinke premium voor.
Heb altijd een 17" gehad, nooit last van gehad. Heb nu een 15,6" en daar merk ik wel dat het niet fijn is.
Ik doe ook wel meer dan gamen op de laptop, het wordt wel mijn daily driver :P
Desktop is geen optie, ik verplaats mezelf best wel veel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

Dan weet je waar je aan begint, het zal je (niet?) verbazen hoe veel mensen zonder voortgaande kennis spijt hebben van hun aankoop omdat ze er achter komen dat 15.6", laat staan 17" best wel lomp is als je er veel mee moet rondslepen.
HtheB schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:27:
[...]

Niet meer van deze tijd? Het is omdat alles door onze strot heen geduwd wordt... :-( Kijk maar naar Lenovo, die gebruikt zelfs nog steeds de 'nipple mouse'.
Die tepels zie je ook (alweer 15+ jaar of wat) enkel op de ThinkPad lijn.

Buiten het feit om dat ik dat ding sowieso al weinig gebruikt zag worden toen je ze nog op veel laptops vond. Ik betwijfel sterk of dit een gevalletje is van 'door de strot gedrukt' en meer eentje van de consument heeft er geen interesse [meer] in. ;)

Trackpads zijn de laatste 10 jaar ver gekomen, wat is voor jouw de reden dat je per se losse knoppen wil hebben om mee te klikken? Omdat je dat altijd zo deed?

Je eisen/wensen struinen namelijk hard tegen elkaar in, dat gaat je teleurstelling en/of flink veel geld kosten omdat je moet gaan zoeken naar nicheproducten.

17" zie je steeds minder en losse muisknoppen zag je überhaupt al weinig op gaming laptops van de laatste paar jaar. Daar wordt nog altijd veel bespaard op de trackpad setup omdat fabrikanten er terecht van uit gaan dat het overgrote deel van de gebruikers, het overgrote deel van de tijd een losse muis gebruiken.
Combineer die 2 en de set welke overblijft is (zo goed als) nihil.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HtheB
D4NG3R schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:45:
Dan weet je waar je aan begint, het zal je (niet?) verbazen hoe veel mensen zonder voortgaande kennis spijt hebben van hun aankoop omdat ze er achter komen dat 15.6", laat staan 17" best wel lomp is als je er veel mee moet rondslepen.

[...]

Die tepels zie je ook (alweer 15+ jaar of wat) enkel op de ThinkPad lijn.

Buiten het feit om dat ik dat ding sowieso al weinig gebruikt zag worden toen je ze nog op veel laptops vond. Ik betwijfel sterk of dit een gevalletje is van 'door de strot gedrukt' en meer eentje van de consument heeft er geen interesse [meer] in. ;)

Trackpads zijn de laatste 10 jaar ver gekomen, wat is voor jouw de reden dat je per se losse knoppen wil hebben om mee te klikken? Omdat je dat altijd zo deed?

Je eisen/wensen struinen namelijk hard tegen elkaar in, dat gaat je teleurstelling en/of flink veel geld kosten omdat je moet gaan zoeken naar nicheproducten.

17" zie je steeds minder en losse muisknoppen zag je überhaupt al weinig op gaming laptops van de laatste paar jaar. Daar wordt nog altijd veel bespaard op de trackpad setup omdat fabrikanten er terecht van uit gaan dat het overgrote deel van de gebruikers, het overgrote deel van de tijd een losse muis gebruiken.
Combineer die 2 en de set welke overblijft is (zo goed als) nihil.
Ik heb al ruim 13 jaar ervaring met 17" laptops, de afgelopen 2 jaar 15,6" gehad, wil daarom graag terug naar 17".
De reden dat ik die knoppen belangrijk vind is omdat ik het altijd fijn heb gevonden, ruim 15 jaar met dedicated mouse buttons gewerkt, werkt voor mij beter.
Ik heb vele verschillende bedrijfslaptops gehad waarbij er geen muisknoppen aanwezig zijn op de touchpad, HORRIBLE ;( ik kan er letterlijk niet mee om...

Geld is geen probleem, zolang het maar logisch klinkt (prijs qua specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
HtheB schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:27:
[...]

Zoals eerder aangegeven, muis is niet altijd handig voor mij. Ik wist dat deze vraag zal komen, vandaar dat ik het al had aangegeven ;)
Omdat bedrijven het niet meer maken, betekent niet perse dat het niet meer van deze tijd is... De keuze wordt gewoon beperkter. :'(

[...]

Heb altijd een 17" gehad, nooit last van gehad. Heb nu een 15,6" en daar merk ik wel dat het niet fijn is.
Ik doe ook wel meer dan gamen op de laptop, het wordt wel mijn daily driver :P
Desktop is geen optie, ik verplaats mezelf best wel veel. :P
Als de klanten het hadden gewild zouden ze het wel blijven doen. En volgens mij voldoet het ook niet aan de standaard van Microsoft precision touchpad
Pagina: 1