Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-04 09:40
Beste alwetende,

We willen graag zonnepanelen en hierbij heb ik 2 offertes toe laten komen. Het zij 1 persoonlijk advies ter plekken en 1 per mail/telefoon.

Het gaat om:
Sunneroo en Zonneplan.

Sunneroo stelt het volgende op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-o1q72iVMUtrTnE9vjQbEoj6RVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJ1LuZDulV35S3KXZrHkRKTX.jpg?f=fotoalbum_large

Zonneplan stelt het volgende op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArqYgEqPQ4hRgUgci_qSiB8X7v8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d27FFnUTdQXlZeTW0kCEUQQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de vraag waar Zonneplan de 2 optimizers zet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXC3NWqwtxR7hWdqNDexLCXGmd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jy4TqadAt2kBMYTDA96HjwER.jpg?f=fotoalbum_large

De prijs van deze opstelling is:
5828€ excl.

Beide offertes zit een nieuwe meterkast bij inbegrepen.

Omdat de prijzen dicht bij elkaar liggen weet ik niet voor welke van de 2 we moeten gaan.

Graag jullie mening over de 2 offertes.

Ps. Ik weet dat er zeker nog tal van andere opties zullen zijn maar het gaat nu om deze 2 offertes.

Dank alvast.

Grtz.
Jeroen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:40
Voorwaarden van Sunneroo, met name garantie afhandeling zijn redelijk bovengemiddeld.

De panelen zijn ook best luxe, glas-glas en bifacial.

Nu heb je aan bifacial helemaal niets nada noppes zonder reflectie op de achterkant.
En glas-glas heeft maar beperkte meerwaarde.

Scherpe prijs gezien meterkast en installatie daarvan inbegrepen.
Ben benieuwd of zij met een traditioneel paneel zouden willen werken?

Ben alleen geen fan van Emat. Bij Sander Vunderink is de ABB SN lijn amper duurder dan Emat bij Elektramat (die het merk Emat voert)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-06 16:05
Ronald schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:50:
Voorwaarden van Sunneroo, met name garantie afhandeling zijn redelijk bovengemiddeld.

De panelen zijn ook best luxe, glas-glas en bifacial.

Nu heb je aan bifacial helemaal niets nada noppes zonder reflectie op de achterkant.
En glas-glas heeft maar beperkte meerwaarde.

Scherpe prijs gezien meterkast en installatie daarvan inbegrepen.
Ben benieuwd of zij met een traditioneel paneel zouden willen werken?

Ben alleen geen fan van Emat. Bij Sander Vunderink is de ABB SN lijn amper duurder dan Emat bij Elektramat (die het merk Emat voert)
Ze werken ook met de U-M2-415 BW 132H.

Ik zou voor Sunneroo gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 21:22
Als je last hebt van schaduw op je dak waar de panelen geplaatst wordt zou ik voor zonneplan gaan. Dan heb je een betere opbrengst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald
Ik haal mijn bookmark genaamd 'Optimizer doet geen ruk' weer even van stal.

Ronald in "Mogelijk schaduw enkele panelen, SMA omvormer"

Ik zou die 80Wp extra en de hogere kwaliteit/garantie/degradatie panelen pakken.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
Wauw/wow,

Snelle reacties jongens, top!

2 zijn dus al voor sunneroo, google review zijn ze ook positief hierover.

Optimizer ruk?

Hoe is de app van Growatt, ik zie dat ze shine gebruiken. Het lijkt erop dat ze dus geen eigen app hebben? Dat vind ik weer een min punt. Maar zoals het erop lijkt zijn jullie meer onder de indruk van Sunneroo als van Zonneplan.

De eventuele schaduw kan veroorzaakt worden door de kleine trekkap/schoorsteentje van de badkamer. Vandaar de optimizers van Zonneplan.
Sunneroo heeft de zonnepanelen in 2 strings opgedeeld 5 en 5. Ik kan deze ook met Solaredge laten leggen maar dat is een bijna meerprijs van 1000 euro. Dat lijkt het me niet waard, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
esberk schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:56:
Als je last hebt van schaduw op je dak waar de panelen geplaatst wordt zou ik voor zonneplan gaan. Dan heb je een betere opbrengst.
zonneplan is allergische voor pijpjes. Dus zodra die een pijpje zien krijg je een optimizer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
geloof mij dat de app 3 weken leuk is en daarna kijk je gewoon naar je P1 meter. Daar heb je het meeste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
alwind schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

zonneplan is allergische voor pijpjes. Dus zodra die een pijpje zien krijg je een optimizer.
Overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
alwind schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:05:
geloof mij dat de app 3 weken leuk is en daarna kijk je gewoon naar je P1 meter. Daar heb je het meeste aan.
Help me, NOOB., P1 meter ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
Meestal is het de meerprijs niet waard maar je hebt geen offerte zonder van die aanbieder dus dat kan ik niet beoordelen. Ik zie het niet als een enorm plus punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
Je P1 poort in je slimme meter. https://www.homewizard.com/nl/

30 euro en je ziet meteen hoeveel je verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
alwind schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:07:
[...]

Je P1 poort in je slimme meter. https://www.homewizard.com/nl/

30 euro en je ziet meteen hoeveel je verbruikt.
Lekker, goed bezig!

Weer iets geleerd. Lijkt me handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maranzano
Conclusie:

Sunneroo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
Op dit moment ja. zoals ik al noemde, ze gebruiken best een luxe, duurder paneel.

Daar is nog wat mee te besparen, als zij daar in mee willen. Je hebt namelijk nog een dak.
Je hebt ons nog niet verteld hoe jouw daken liggen;)

Als dat een beetje hand gunstig is, en het zal je wellicht verbazen, maar NO of NW is zo slecht nog niet. Maar de meerprijs van ook dat vol leggen is vaak zodanig lager dat het per kWh hetzelfde kost.

Veel PV maakt verdere verduurzaming financieel aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
Ronald schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 00:14:
Op dit moment ja. zoals ik al noemde, ze gebruiken best een luxe, duurder paneel.

Daar is nog wat mee te besparen, als zij daar in mee willen. Je hebt namelijk nog een dak.
Je hebt ons nog niet verteld hoe jouw daken liggen;)

Als dat een beetje hand gunstig is, en het zal je wellicht verbazen, maar NO of NW is zo slecht nog niet. Maar de meerprijs van ook dat vol leggen is vaak zodanig lager dat het per kWh hetzelfde kost.

Veel PV maakt verdere verduurzaming financieel aantrekkelijker.
Het dak ligt op het zuiden.

De schoorsteen zou dus geen tot weinig effect hebben.

Er zouden nog 3 panelen horizontaal gelegd kunnen worden, boven de rij van 2x5.

Esthetisch ziet het dan minder uit en daarbij is het dak goed zichtbaar in het straatbeeld.

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
Even een voorbeeld van de schaduw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ARyMmxzCMj-PjofrtvfB00B8n0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYBbxK3hCqdImTY11saLhbx8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
4x3 landscape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
Red je helaas niet.

Hoe vind je de schaduw? Nut voor solar edge of heeft Zonneplan daarmee met zijn optimizers wel een toegevoegde waarde?

Ik zou het jammer vinden als het pijpje/schaduw de opbrengst verpest van de string.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
SE geen nut. Ook die van zonnepanelen niet.
Het waarom staat een stuk naar boven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

Reinier

\o/

Vervang dat pijpje voor een ventilatiepan en je hebt geen schaduw meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-06 16:56
Maranzano schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:03:
Sunneroo heeft de zonnepanelen in 2 strings opgedeeld 5 en 5. Ik kan deze ook met Solaredge laten leggen maar dat is een bijna meerprijs van 1000 euro. Dat lijkt het me niet waard, toch?
En, als ik me niet vergis, @Ronald (of anderen), corrigeer me als ik het mis heb, maar toch gewoon alles in één string?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Beter van wel ja, @Truus01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Passen er geen twee extra landscape panelen boven?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
@hoevenpe Ja
Maranzano schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 00:20:
Er zouden nog 3 panelen horizontaal gelegd kunnen worden, boven de rij van 2x5.

Esthetisch ziet het dan minder uit en daarbij is het dak goed zichtbaar in het straatbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
5 portrait
3 landscape - dit is 30-40cm korter dan de 5 in portrait... Genoeg om om de ventilatie heen te komen?
5 portrait

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
Ronald schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:54:
5 portrait
3 landscape - dit is 30-40cm korter dan de 5 in portrait... Genoeg om om de ventilatie heen te komen?
5 portrait

?
Zoals in de afbeelding kunnen er inderdaad 3 stuks erbij.

Huidig verbruik vraagt er niet naar, toch doen ?

Ps de ventilatiepan is een goed idee! Ik overweeg dat te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
Maranzano schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:21:
[...]

Zoals in de afbeelding kunnen er inderdaad 3 stuks erbij.

Huidig verbruik vraagt er niet naar, toch doen ?

Ps de ventilatiepan is een goed idee! Ik overweeg dat te doen..
Ik heb zojuist Sunneroo gevraagd of ze de pijp kunnen vervangen voor een ventilatiepan. Daarbij ook de mogelijkheid om het dak max. vol te leggen.

Keep you posted!

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:19

Theo

moederbord

De offertes zien er beide wel goed uit, alleen struikel ik wel heel erg over die meterkast. EMAT is niet bepaald een goed merk; het is een budgetmerk dat meestal wel werkt. Maar voor de beveiliging van je lichtnet wil je iets hebben dat altijd werkt.
Om je een voorbeeld te geven; ik heb een 16 ampere EMAT automaat gehad die er bij een kortsluiting niet uitklapte. De 63A smeltpatroon die daarvoor zat klapte er wel uit :X Die 16A automaat had er veel eerder uit moeten klappen,maar dat weigerde hij...

EMAT is chinees spul (in prijs en kwaliteit), terwijl bijna al het andere spul(Jaeger, AEG, EATON) Duits is, of op z'n minst Europees.

Mijn grootste advies heeft dus niet betrekking of je voor offerte #1 of #2 moet gaan omdat ze beide goed zijn. Mijn advies: Gebruik geen EMAT in je meterkast! Je zet ook geen Sweex voeding in een serverPC, je schroeft je panelen ook niet met blikken schroefjes vast (gewoon dik RVS) en je kruipt ook niet onder een auto die je met een 5-euro krik van Aliexpress omhoog hebt gekrikt :X .
Je meterkast heb je om je elektra in je woning te beschermen/beveiligen. Dat wil je niet met goedkope Chineese meuk doen....

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
Theo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:39:
De offertes zien er beide wel goed uit, alleen struikel ik wel heel erg over die meterkast. EMAT is niet bepaald een goed merk; het is een budgetmerk dat meestal wel werkt. Maar voor de beveiliging van je lichtnet wil je iets hebben dat altijd werkt.
Om je een voorbeeld te geven; ik heb een 16 ampere EMAT automaat gehad die er bij een kortsluiting niet uitklapte. De 63A smeltpatroon die daarvoor zat klapte er wel uit :X Die 16A automaat had er veel eerder uit moeten klappen,maar dat weigerde hij...

EMAT is chinees spul (in prijs en kwaliteit), terwijl bijna al het andere spul(Jaeger, AEG, EATON) Duits is, of op z'n minst Europees.

Mijn grootste advies heeft dus niet betrekking of je voor offerte #1 of #2 moet gaan omdat ze beide goed zijn. Mijn advies: Gebruik geen EMAT in je meterkast! Je zet ook geen Sweex voeding in een serverPC, je schroeft je panelen ook niet met blikken schroefjes vast (gewoon dik RVS) en je kruipt ook niet onder een auto die je met een 5-euro krik van Aliexpress omhoog hebt gekrikt :X .
Je meterkast heb je om je elektra in je woning te beschermen/beveiligen. Dat wil je niet met goedkope Chineese meuk doen....
Dus jouw argument is, ga voor de offerte met beste meterkast (indeze).

Ik heb Zonneplan gevraagd welk merk ze gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:19

Theo

moederbord

Maranzano schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Dus jouw argument is, ga voor de offerte met beste meterkast (indeze).

Qua zonnepanelen zou ik voor de eerste offerte gaan. Maar ik zou wel bij ze vragen wat de meerprijs is om de meterkast te upgraden naar iets wat geen EMAT is. Dit zou niet heel veel zijn gezien een A-merk zo'n 100-150 euro duurder is dan EMAT.
EMAT: 181 euro
https://www.groepenkastbe...8-groepen-380x220-special
EATON 298 euro
https://www.groepenkastbe...-330x220-(HxB)-Hfd-1-fase
ABB: 321 euro
https://www.groepenkastbe...-Haf-8-groepen-1-fase-hfd
Schneider:285 euro
https://www.groepenkastbe...-en-afmetingen-380x220-mm
Attema 348 euro
https://www.groepenkastbe...fmetingen-220x390-mm.html

Edit: Ze noemen in de offerte dat ze twee aardlekschakelaars plaatsen in je meterkast en acht automaten. Je zonnepanelen wil je op een eigen aardlek monteren. Dus de meterkast die ze in hun offerte noemen is incompleet gezien jouw meterkast uiteindelijk acht groepen voor in huis heeft, verdeeld over twee aardlekken, maar ook een derde aardlek nodig gaat hebben met een separate automaat voor de omvormer. (al zou de derde aardlek en de extra automaat ook weer onder het standaardeel van de offerte kunnen vallen)

[ Voor 19% gewijzigd door Theo op 23-08-2022 10:16 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maranzano schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:52:
Ze zeggen Eaton (in ieder geval tegen mij) maar ze doen wat de onderaannemer mee in de bus heeft.
Leesvoer:
boolean in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1" tot en met Blune in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1"

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
blackd schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Ze zeggen Eaton (in ieder geval tegen mij) maar ze doen wat de onderaannemer mee in de bus heeft.
Leesvoer:
boolean in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1" tot en met Blune in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1"
NOARK, geeft Zonneplan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:44
Theo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:09:

Edit: Ze noemen in de offerte dat ze twee aardlekschakelaars plaatsen in je meterkast en acht automaten. Je zonnepanelen wil je op een eigen aardlek monteren. Dus de meterkast die ze in hun offerte noemen is incompleet gezien jouw meterkast uiteindelijk acht groepen voor in huis heeft, verdeeld over twee aardlekken, maar ook een derde aardlek nodig gaat hebben met een separate automaat voor de omvormer. (al zou de derde aardlek en de extra automaat ook weer onder het standaardeel van de offerte kunnen vallen)
Geen idee wat Sunneroo zal doen, maar Zonneplan heeft hier netjes een dubbele automaat geplaatst los van de rest van de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
Zonneplan komt niet echt flexibel over, het lijkt alsof hun advies doorgeduwd moet worden. Echter bij Sunneroo hebben ze de offerte aangepast naar 13 panelen in 2 strings, daarbij ook een grotere omvormer. Ze geven aan als ik zelf de ventilatiepan koop dat zij dan deze erop zullen leggen. Helaas passen er niet meer panelen op dan deze 13 (zie afbeelding). Door de ventilatiepan komt de gedachte SE helemaal te vervallen.

Mbt meterkast, ze hebben alleen Emat in huis. Ik zie zelf niet zitten dat ik ook een meterkast ga kopen etc... zolang de meterkast zijn werk doet, vind ik dat prima.

Jullie mening mbt 13 panelen?

Zelf neig ik nu ook veel meer naar Sunneroo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkc2KqFievpPMKnAbYyxe93IAfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/louNX0UgPQgeLtdixYFpgU2p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
@Maranzano Daarmee komen ze redelijk klantgericht over. Pleit zeker voor hen.

Dat Zonneplan minder flexibel is verbaast me niet. Ze zijn conservatief op hun ontwerpen (Willen heel zeker zijn dat het uitvoerbaar is)

Ik snap dat je geen zin hebt om een andere kast te regelen. Emat it is dan.

Wel van belang op een 35A+ aansluiting: Maximaalstroombeveiliging. https://library.e.abb.com...CeJvR1Q169zRvR13k3GOuI7ls

Dit is een technisch document waarvan ik verwacht dat een elektricien het begrijpt. Als jij het niet volgt: Dat is oké.

Samengevat:
Of een voorbeveiliging in de vorm van een 40A installatieautomaat waar de netbeheerder en de PV parallel op invoeden. De normale aardlekschakelaars zitten daar dan 'achter' en kunnen zo niet overbelast worden.
Of 40A 30mA aardlekautomaten in plaats van 40A aardlekschakelaars (Beveiligen zichzelf tegen overbelasting)
Of 63A aardlekschakelaars en 10mm² bedrading (Kan niet overbelast worden in deze situatie)

Verder een tip om de kast als 1/3 fase kast uit te voeren. 3-fase hoofdschakelaar met voedings zijdige doorverbinding. Intern bedraad als 3(of eigenlijk 2) fase. Mocht je over moeten dan heb je aan de kast geen/weinig kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Ronald op 23-08-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
Ronald schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:55:
@Maranzano Daarmee komen ze redelijk klantgericht over. Pleit zeker voor hen.

Dat Zonneplan minder flexibel is verbaast me niet. Ze zijn conservatief op hun ontwerpen (Willen heel zeker zijn dat het uitvoerbaar is)

Ik snap dat je geen zin hebt om een andere kast te regelen. Emat it is dan.

Wel van belang op een 35A+ aansluiting: Maximaalstroombeveiliging. https://library.e.abb.com...CeJvR1Q169zRvR13k3GOuI7ls

Dit is een technisch document waarvan ik verwacht dat een elektricien het begrijpt. Als jij het niet volgt: Dat is oké.

Samengevat:
Of een voorbeveiliging in de vorm van een 40A installatieautomaat waar de netbeheerder en de PV parallel op invoeden. De normale aardlekschakelaars zitten daar dan 'achter' en kunnen zo niet overbelast worden.
Of 40A 30mA aardlekautomaten in plaats van 40A aardlekschakelaars (Beveiligen zichzelf tegen overbelasting)
Of 63A aardlekschakelaars en 10mm² bedrading (Kan niet overbelast worden in deze situatie)

Verder een tip om de kast als 1/3 fase kast uit te voeren. 3-fase hoofdschakelaar met voedings zijdige doorverbinding. Intern bedraad als 3(of eigenlijk 2) fase. Mocht je over moeten dan heb je aan de kast geen/weinig kosten.
@Ronald Top!

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Maranzano schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:54:

Mbt meterkast, ze hebben alleen Emat in huis.
En als jij de meterkast koopt, en zij hem plaatsen?
Wij kunnen je best helpen wat je moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
blackd schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:13:
[...]

En als jij de meterkast koopt, en zij hem plaatsen?
Wij kunnen je best helpen wat je moet kopen.
Is Emat zo waardeloos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Dat moet je voor jezelf bepalen. Wat dat betreft, leesvoer.
Ik heb ABB (vanuit de bouw), blij mee, en bij komt er geen Emat, Chint, Sep, Noark, etc spul in. Maar goed, ik woon niet in jouw huis, kan niet in je portemonnee kijken, en ieder moet dat voor zich bepalen.
Maar als het enige probleem is dat je niet weet wat je moet bestellen, ben ik best bereid daarin mee te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maranzano
blackd schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

Dat moet je voor jezelf bepalen. Wat dat betreft, leesvoer.
Ik heb ABB (vanuit de bouw), blij mee, en bij komt er geen Emat, Chint, Sep, Noark, etc spul in. Maar goed, ik woon niet in jouw huis, kan niet in je portemonnee kijken, en ieder moet dat voor zich bepalen.
Maar als het enige probleem is dat je niet weet wat je moet bestellen, ben ik best bereid daarin mee te denken.
Bedankt voor het aanbod.

Het is Sunneroo geworden. Als er interesse is zal ik een update sturen mbt uitvoering van Sunneroo en de ervaring van Emat groepenkast

Dankjewel allemaal voor de leer & informatie!

Grtz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Uiteraard zijn we heel benieuwd naar de resultaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maranzano
blackd schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:00:
Uiteraard zijn we heel benieuwd naar de resultaten!
Ik zal jullie up to date houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
update

06-02 starten ze.
Ik zal, als het klaar is, de nodige info en fotos sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Maranzano op 05-01-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranzano
Zoooo.

Zonnepanelen & meterkast zitten erin/op!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBHSIi9y_TVZ4lj4Hiecg3pR0KE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLvjHTsfNWMLfdCOueUmRbkR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRy7Oqpj74jqCoF2N7ytJCWgeEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6o55bLdnoz2EjyBRRFRSszu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M15tIccnKlZtsIIHntKaO9FDQKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBalRcdEQl91ScCyMMw6uXxa.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1