Meerdere emailadressen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMoonMan0
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-02 09:01
Hallo,

Ik ben mezelf stapje voor stapje aan het proberen los maken van de internet giganten en wilde dus van mijn google emailadres af. Na wat zoekwerk en reviews lezen bij proton uitgekomen.

Na het even in gebruik te nemen wat labels,mapjes,etc.. aangemaakt. Dit gaat de eerste account zjin waar ik geen spam-adres van wil maken en dit dus niet overal wil achterlaten waar ze mijn gegevens willen.

Nu zie ik dat ik bij protonmail meerdere e-mailadressen kan aanmaken, eerst dacht ik: ok, ik pomp heel mijn gezin hier in en dan hebben ze allemaal een proton account met dezelfde voordelen. Niet dus, daar moet ik een business-account voor hebben. Opzich ook geen probleem, ze moeten zelf maar zien of ze de raad van vader opvolgen of niet.

Nu vraag ik mij wel af waarvoor deze meerdere adressen dan wel dienen? Wat zijn de use-cases en hoe gebruiken jullie deze? :+

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

_

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 25-08-2022 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMoonMan0
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-02 09:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:28

MJV

Bijv. het gebruik van meerdere mailadressen onder één account, waarbij een zakelijk en een privé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05 16:22
TheMoonMan0 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:52:
[...]

Ja, ik vraag naar jullie use-cases om hier optimaal gebruik van te kunnen maken.
Ik heb een paar eigen domeinen waar ik naar hartelust mailadressen kan aanmaken. Kost wat tientjes per jaar, ff instellen en dat is het wel. Elke doorsnee webhost heeft wel een pakketje wat ervoor geschikt is, de website hoef je niet perse in gebruik te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Anoniem: 1002969 heeft zo heb ik het ook maar dan met website :). Een collega wilde dat ook wel mocht niet te duur zijn en website niet nodig dus email hosting

Genoeg keus tegenwoordig

https://www.weboke.nl/emailpakket (hier is collega voor gegaan mocht niet duur zijn en 5GB kon die wel ff mee voorruit)
https://mijn.host/e-mail/
https://cloud86.nl/email-hosting/

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 1002969 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:44:
Kan je gelijk zien wie hun bestandjes doorverkoopt :)
Werkt helaas niet meer zo goed.
Spammers wissen tegenwoordig die adressen (en slopen de '+coolblue' postfixes er uit).
Best jammer, maar aan de andere kant versturen ze het gewoon niet meer :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
DJMaze schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:28:
[...]

Spammers wissen tegenwoordig die adressen (en slopen de '+coolblue' postfixes er uit).
Dat werkt nog prima! Ik heb het ook zo ingericht als @Anoniem: 1002969 beschrijft.

Maar gezien je reactie over '+coolblue' heb jij het specifiek over het gebruik van "plus-addressing" waarbij je een vast deel en wisselend deel hebt:
Piet+coolblue@<mijndomein>
Piet+tweakers@<mijndomein>
Piet+transavia@<mijndomein>
...

Wellicht dat daarbij spammers het '+naam' deel er uit slopen. Ik gebruik het simpeler (en ik denk @Anoniem: 1002969 ook):
coolblue@<mijndomein>
tweakers@<mijndomein>
transavia@<mijndomein>
...

Dat werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
[...]

Sluipschutter gebruikt de + niet, dus het werkt bij hem prima, in tegenstelling tot bijv. gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:41

jurroen

Security en privacy geek

[...]

Gelukkig kun je met een eigen mailserver die separators instellen. Je kunt er ook een period, dash, of zelfs cijfer van maken. Bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
jurroen.coolblue@domein.tld
jurroen-bol@domein.tld
jurroen0tandarts@domein.tld

Ander verhaal natuurlijk als je niet de beheerder van de mailserver bent.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-05 14:52
TheMoonMan0 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:40:
Nu zie ik dat ik bij protonmail meerdere e-mailadressen kan aanmaken, eerst dacht ik: ok, ik pomp heel mijn gezin hier in en dan hebben ze allemaal een proton account met dezelfde voordelen. Niet dus, daar moet ik een business-account voor hebben. Opzich ook geen probleem, ze moeten zelf maar zien of ze de raad van vader opvolgen of niet.
Als je dan bij Proton merkt dat het wel erg duur wordt als je in het business pakket terecht komt met meerdere users zou je eens kunnen kijken of Zoho Zillum iets voor je is (https://zillum.com/)

Ik gebruik nu zelf nog twee losse Zoho mail accounts, maar als het betaalde jaar om is wil ik wel gaan switchen naar Zillum omdat we er dan ook Workdrive en Vault bij hebben wat dan meteen OneDrive en Bitwarden overbodig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

[...]

Hij zegt dat hij dus een alias aanmaakt, en geen gebruik van prefixen maakt. Dus op die manier kan je precies zien wie welke mailadressen verkoopt of uitlekt.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
AW_Bos schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Hij zegt dat hij dus een alias aanmaakt, en geen gebruik van prefixen maakt. Dus op die manier kan je precies zien wie welke mailadressen verkoopt of uitlekt.
Alias aanmaken of (zoals ik doe) een catch-all adres - dus wat er ook voor de @ staat, het komt allemaal bij 1 account terecht. Wel een aantal standaard adressen meteen geblokt (webmaster@, administrator@, accounting@ en nog wat anderen).

Grootste voordeel is dat je, wanneer iemand een mailadres vraagt, je ter plekke wat kan opgeven en niet nog iets moet aanmaken.
Pagina: 1