Klik aan klik uit rookmelder koppelen aan elkaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo,

Ik heb meerdere klik aan klik uit roomelders (trust) maar ik kan in de app van klik aan klik uit geen regel instellen dat als er 1tje rook detecteerd dat alle rookmelders in mijn huis afgaan.
Weet iemand hier meer van?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:02
Over het algemeen zijn batterij gevoede devices, non listening devices met uitzondering van flirs devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
akatar schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 01:30:
Over het algemeen zijn batterij gevoede devices, non listening devices met uitzondering van flirs devices.
Akatar ik snap even niet wat je precies bedoeld? Ik wilde in de app alleen een regel instellen dat als de ene rookmelder af gaat dat de andere dan ook af gaan. Ik dacht en had ook verwacht dat dat wel mogelijk is aangezien de goedkoopste speelgoed rookmelders al met elkaar kunnen communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Dan zal je die speelgoed rookmelders moeten kopen.
Ik kan niet zien/weten welk type melders je wil.
Maar over het algemeen (zwave/zigbee) melden die zich alleen bij de controller als er een reden is (rook alarm of de 1 x per x minuten ff updaten met de controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
akatar schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:17:
Dan zal je die speelgoed rookmelders moeten kopen.
Ik kan niet zien/weten welk type melders je wil.
Maar over het algemeen (zwave/zigbee) melden die zich alleen bij de controller als er een reden is (rook alarm of de 1 x per x minuten ff updaten met de controller)
Als er rook is meld die melder zich bij de controler. Vervolgens kan je daar acties aan koppelen zoals licht aan en ik wil een melding op mijn telefoon en tekst in vullen wat er dan in die melding moet staan. Het moet toch mogelijk zijn om dat aan te klikke dat een andere melder dan ook af moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
@Daniel266
De rookmelder die rook signaleert meld zich bij de controller, die kan alles doen wat jij wil. behalve een bericht sturen naar een device die niet luistert.

Dus een mail (neem ik aan, ik ken de klik aan/ klik uit controller niet) of een externe sirene is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Bij zigbee en zwave maakt de rookmelder 1 x in de x aantal minuten contact met de controller.
Mocht je er al een bericht heen kunnen sturen (de controller zal je die optie niet geven) moet je wachten tot het device een keer wakker wordt.

Tegen die tijd is het huis al afgebrand en krijgen ze korting op jou bij het crematorium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Daniel266 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 00:18:
[...]

Het moet toch mogelijk zijn om dat aan te klikke dat een andere melder dan ook af moet gaan?
Klopt, neem een Homey, dan kun je een heleboel regelen.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
akatar schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 01:57:
Bij zigbee en zwave maakt de rookmelder 1 x in de x aantal minuten contact met de controller.
Mocht je er al een bericht heen kunnen sturen (de controller zal je die optie niet geven) moet je wachten tot het device een keer wakker wordt.

Tegen die tijd is het huis al afgebrand en krijgen ze korting op jou bij het crematorium
Bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
KSR schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 04:42:
[...]

Daarmee kan dat ook niet denk is aangezien het al niet kan met klik aan klik uit systeem zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
KSR schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 04:42:
[...]

Vertel?
Pagina: 1