Kun je Microsoft office gebruiken zonder OneDrive?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammieB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-10-2024
Circa 2 weken geleden heb ik een refurbished Dell Latitude E5270 gekocht met Microsoft 10 en Microsoft 365. Ik heb deze voornamelijk gekocht om Excel en Word te kunnen gebruiken op een laptop ipv op mijn mobiel.

Nadat ik mij middels mijn Microsoft/hotmail-account had aangemeld, wilde ik gebruik maken van Excel om een overzicht te maken. Bij het openen van Excel werd dit tot mijn verbazing via Microsoft Edge gedaan. Ik ben niet anders gewend dat ik het programma "los/buiten internet om" kan openen.

Verbaasd als ik was probeerde ik het overzicht te maken. Toen ik deze op wilde slaan kon dit alleen maar op OneDrive. Tenminste dat werd aangegeven, het opslaan lukte niet eens. Hetzelfde is het geval met de andere programma's van Microsoft.

Hoe kan ik deze programma's openen zonder dat dit via Microsoft Edge gaat of een andere internetpagina en hoe kan ik bestanden opslaan op de schijf van mijn laptop? Ik heb op internet gezocht hoe dit moet en dat wordt wel aangegeven, maar het lukt niet om de optie van het opslaan op OneDrive uit te zetten/te wijzigen.

Sowieso vind ik het irritant dat alles via OneDrive loopt. Wat heb je dan aan interne opslag op je laptop?

Kan iemand mij met dit probleem helpen? Ik had namelijk de site waar ik de laptop had gekocht hierover gecontact en zij gaven aan dat het een probleem was welke niet op afstand op te lossen is. Ik heb daarom de laptop opgestuurd en omgeruild voor een "nieuwe", echter zit ik opnieuw met hetzelfde probleem.

Ik hoop dat dit probleem op te lossen is.

Groet,

Bram

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stilleto
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 19:06
Ik vermoed dat je gebruikt maakt van de Microsoft 365 web apps, hoe je de gewone/offline versie kan installeren staat in dit artikel van Microsoft uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 21:49

Thomg

Aww yiss

365 heb ik niet zoveel verstand van (gebruik het niet), maar dat edge probleem...
https://github.com/rcmaehl/MSEdgeRedirect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 14:07

Meller

Much to learn, you still have

Wat heb je aangeschaft van Microsoft 365, daar zijn legio opties met elk ook een ander inhoud van het pakket.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:08

DarkSide

theres no place like ::1

Wil je echt niet van onedrive gebruik maken?
Want onedrive staat (als je wilt) ook gewoon lokaal.

Je gebruikt dus gewoon je lokale storage voor je word documenten (en andere bestanden).
En door slim met sync om te gaan. Kan je dus 1000GB Onedrive bestanden kwijt op een 256GB SSD.

Data die niet gebruikt wordt wordt naar de cloud gesynct. Maar kan je nog wel zien in je explorerer.
Heb je weer iets nodig. Dan download hij het.

Verder kan je ook gewoon buiten de webapss om office gebruiken als je de juiste licentie hebt.
Dan werk je dus gewoon in de desktop. En je kan ook gewoon data opslaan buiten onedrive om

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft niks met aankoopadvies te maken. Schopje naar CSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:20
Als het verkocht is met Microsoft 365, betekent dat dan dat er een jaar gratis abonnement bij zit? Microsoft 365 is de online variant van Office.

Je kan de desktopapplicaties met dat abonnement ook gebruiken. Die kan je eventueel zelf installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 19:27
Waarschijnlijk denkt de Topic Starter dat MS Office is inbegrepen bij de aankoop van een (tweedehands) Windows laptop of PC? Dat is niet het geval, dus wat dat betreft wil ik het graag opnemen voor degene die u de refurbished Latitude heeft verkocht.
MS Office kost in werkelijkheid waarschijnlijk veel meer dan de prijs die u voor uw laptop heeft betaalt.
Wel bestaat er een gratis variant waarvan u als particulier met een Microsoft account gebruik kunt maken, maar ondersteuning daarvan wordt niet eens door Microsoft gegeven, laat staan door de verkoper van uw laptop. Kennelijk zoekt u nu dus hier op Tweakers (gratis) ondersteuning voor de gratis variant?
Wellicht dat een andere Tweaker weet hoe dat moet met de gratis Office 365 variant, maar ikzelf wil u adviseren om een betaald Office 365 abonnement te nemen (vanaf zo'n 100 euro per jaar) of een echte (offline) versie van Office te kopen.
Voor zoiets simpels als een Word of Excel bestandje bewerken en lokaal opslaan (waar in principe geen internetverbinding voor is vereist) voldoet een oud Office pakketje ook prima.
Als u niet bereid bent geld uit te geven om uw Excel bestandjes te kunnen bewerken en lokaal op te slaan kunt u ook een gratis Open Source Office pakket zoals Libre Office installeren, maar dan moet u daar ook weer verstand van hebben.
Ook kunt u Excel bestanden bewerken met Google docs, maar behalve een Google account zult u zich ook daarbij moeten verdiepen in de mogelijkheid om het bestand lokaal op te slaan in plaats van op de Google drive.

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Pagina: 1