Advies: upgraden nas/server setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 13:30

kakashi

respect my authoritah

Topicstarter
Hallo,

ik ben een beetje aan het zoeken naar een alternatief voor mijn synology nas en server combo.
ik zou het graag samen gaan voegen in 1 server. vandaar wat vragen

wat ik nu heb
• synology nas ( DS1812+ ) met 4x 8TB ironwolf drives en 4x 2tb random drives (moeten vervangen worden)
• een self build AMD server met een 3700X CPU en 64BG ram met 1 SSD met ESXI met een paar virtuale servers (plex, (soms een)mc server, home assistant en een unifi controler)
• een raspberry pi 4 4GB met docker voor met wat -arr progrmas en dashboard software

wat is mijn plan
mijn plan is om alle 3 samen te voegen tot 1 systeem waarschijnlijk een 19inch server case met voldoende power om soms een game server te draaien maar als dat niet nodig is zuinig genoeg is dat het niet me hele energie rekening opeet.
ook wil ik 4 niewe 16tb schijven kopen om de 2tb schijven te vervangen, deze worden gebruikt om de data te transferen naar de nieuwe server vanaf de synology om vervolgens de 4x 8tb schijven ook naar het nieuwe systeem te verhuizen

wat ik zelf al heb gevonden
ik heb zelf onderstaand gevonden:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400 Boxed€ 224,89€ 224,89
1MoederbordenASUS Prime B660-Plus D4€ 144,90€ 144,90
4Interne harde schijvenSeagate Exos X16 SATA (Standard model), 16TB€ 296,-€ 1.184,-
1ControllersIBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x€ 84,64€ 84,64
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 82,32€ 82,32
1Solid state drivesSamsung 980 250GB€ 47,28€ 47,28
Totaal€ 1.768,03

in de lijst staat de verkeerde lsi raid card ik wil deze nemen in "it mode" https://www.serverzaak.nl...oller-lsi-sas2008-fp.html .

van waar deze spullen
ik heb het intell platform gekozen vanwege de transcoding die ik regelmatig doe buitens huis en voor de chromecast bij de tv die geen 4k doet, en als het goed is quicksync van intell daar uitermate geschikt voor ipv een GPU als het goed is
de 2 SSDs zijn voor catching en 1 voor appdata en docker data
er staat geen RAM bij omdat deze van me oude server overgezet word

mijn vraag
is dit een beetje een leuke set of is het beter een ander mobo of cpu te nemen
of is het toch beter om een amd systeem te nemen met GPU voor transcoding?
ook zit ik er aan te denken om ipv esxi te nemen nu overtestappen naar unraid, dit ivm docker support en misschien ook de vm voor een game server als het nodig is, of is er misschien een betere optie
powerconsumption is niet mijn hoofd doel, maar zou leuk zijn als die minder gebruikt als me huidige setup

sorry voor spellfouten/slecht opgebouwde zinnen, ben zo dyslecties als ik weet niet wat en zie niet meer na een tijdje wat ik fout type

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Quicksync werkt alleen in een hypervisor wanneer je de IGP zou doorgeven aan een VM, niet alleen met het bestaan van de CPU. Dat kan je OS keuze beïnvloeden.
Bijv. Proxmox met Plex geïntegreerd in het onderliggende Debian systeem.
Of geen beeld hebben is geen issue en dan pleur je die Intel UHD lekker een VM in :)

[ Voor 15% gewijzigd door nelizmastr op 22-08-2022 21:20 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 13:30

kakashi

respect my authoritah

Topicstarter
mijn planning was om plex via docker te draaien in unraid, ik had ergens gelezen dat je dan de igpu kan doorgeven aan de docker container

als ik dit moet geloven https://forums.unraid.net...n-using-intel-quick-sync/ zou het moeten werken