Ik gebruik een Sony X94J als PC monitor en voor home entertainment, wanneer de TV op idle staat in het hoofdmenu of wanneer een film in een google TV app op pauze staat schakelt de tv netjes uit na 15 min zoals ingesteld in de power settings. Met Bravia sync gaat dit ook allemaal goed met de PS5, de tv kan de ps5 aan en uit zetten en andersom, maar met mijn PC blijft de TV oneindig op het "no input" scherm staan wanneer mijn pc een normale PC monitor uit zou schakelen. Ik zou denken dat de tv net als in het geval van de ingebouwde apps gewoon na 15 minuten uit gaat omdat er geen activiteit is, maar dat is niet het geval.
Ik heb al gekeken naar controls via HDMI, de tv ondersteunt ook RS232C via HDMI, maar ik heb geen idee of ik dit op een of andere manier aan mijn pc kan koppelen. De PC bevat een RTX3060 Ti van Gigabyte en ik gebruik een gecertificeerde HDMI 2.1 kabel en alles werkt verder vlekkenloos.
Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat de tv gewoon automatisch uitgaat als mn pc in standby of uit gaat?
Ik heb al gekeken naar controls via HDMI, de tv ondersteunt ook RS232C via HDMI, maar ik heb geen idee of ik dit op een of andere manier aan mijn pc kan koppelen. De PC bevat een RTX3060 Ti van Gigabyte en ik gebruik een gecertificeerde HDMI 2.1 kabel en alles werkt verder vlekkenloos.
Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat de tv gewoon automatisch uitgaat als mn pc in standby of uit gaat?