Slechte geluidskwaliteit via BT op autoradio via iPhone 12

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadance
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
hi all,
Ik heb een kajuitzeilboot waarin ik een autoradio heb geinstalleerd:

de oude autoradio gaf perfect geluid via een bluetooth verbinding met mn Iphone.

Ik heb deze radio vervangen door een nieuwe autoradio.

Nu doet het probleem zich voor dat het geluid dramatisch slecht is: het kraakt enorm.

ik heb al geprobeerd met de Equilizer en volume eea aant e passen maar niets werkt.

Wat zou het probleem kunnen zijn? en hoe op te lossen?

autoradio
Pioneer MVH-330DAB

Ipone 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is iets weggevallen uit je template?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Is het ook krakend met een andere telefoon? Welke versie BT zit er in de autoradio? Heeft Pioneer (of de verkoper) geen raad met jouw vraag? Zit de nieuwe radio wel goed ingebouwd; niet dat er iets met de aarding ofzo dwarsligt? Probleem blijft ook weg als je de oude radio weer even terugbouwt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadance
Probleem met oude radio is niet te reconstrueren omdat deze radio kapot is.

De nieuwe radio heeft BT versie 5.0 .

Ik heb alle bekabeling met weerstandjes etc overgenomen van de oude radio......

Ik probeer verbinding te maken middels mijn Iphone 12 en het gaat om de Pioneer
Pioneer MVH-330DAB autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Als het kraakt, dan hoef je niet aan een equalizer te draaien. Ik zou voor de zekerheid nog een compleet andere telefoon proberen of een laptop met BT. Ik vermoed dat het dan nog steeds kraakt, dus ik zou de auto radio terug sturen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadance
met krakend geluid bedoel , dat het net lijkt alsof het geluid zo hard staat dat de boxen het niet aan kunnen, terwijl het volume op normaal niveau staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Heeft je nieuwe radio een uitgang voor een koptelefoon? Of juist een ingang voor 3.5mm? Dan kun je even testen of het aan bluetooth ligt, of toch de bedrading.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:13
Kan gewoon ook zijn dat het probleem zich in de Pioneer situeert! Je weet dit direct als je bijvoorbeeld eens een vriend met een Android toestel het geluid op je headunit laat testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Check even of je telefoon verbonden is voor muziek of ook voor gesprekken. Dat laatste kan 'm in handsfree call modus laten schieten ipv muziek/stereo modus. Als je over die modus muziek streamt klinkt het nergens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Is dit toevallig een Chinese Autoradio? Ik was gisteravond op XDA aan het lezen, schijnbaar hebben die radio's een krakend geluid wanneer je het geluid via de RCA aansluitingen aansluit. Dat is schijnbaar ook niet makkelijk op te lossen, of eigenlijk gewoon niet.
Pagina: 1